  • 1. Data: 2012-01-23 19:11:24
    Temat: Strefa zamieszkania + D-18 pod spodem
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Czy w strefie zamieszkania oznaczonej znakiem D-40, a pod nim, tak,
    jak na tym zdjęciu D-18:

    http://ddwloclawek.pl/news_foto/3801.jpg

    można mimo wszystko parkować "wszędzie"?

    Generalnie, chodzi o to, czy znak D-18 (parking) umieszczony pod D-40
    (strefa zamieszkania) oznacza "miejsca oznakowane jako parking". Czy też
    mimo D-18 pod D-40, trzeba miejsca do parkowania dodatkowo oznaczać -
    np. białą linią, czy znakami poziomymi?

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2012-01-23 20:47:10
    Temat: Re: Strefa zamieszkania + D-18 pod spodem
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak na tym zdjęciu D-18:
    >
    > http://ddwloclawek.pl/news_foto/3801.jpg
    >
    > można mimo wszystko parkować "wszędzie"?
    Nie wszędzie, ale od znaku na pierwszym planie do znaku na dalszym planie

> [...]
    > Czy też mimo D-18 pod D-40, trzeba miejsca do parkowania dodatkowo
    > oznaczać - np. białą linią, czy znakami poziomymi?
    W tym przypadku jest dodatkowo oznakowanie w postaci zatoczek
    wydzielonych z chodnika.

  • 3. Data: 2012-01-23 23:09:22
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-01-23 20:47, jerry pisze:

> [...]
    > Nie wszędzie, ale od znaku na pierwszym planie do znaku na dalszym planie

    > W tym przypadku jest dodatkowo oznakowanie w postaci zatoczek

    Zdjęcie poglądowe - chodzi o zupełnie inne miejsce. Interesowało mnie
    to, czy znak D-18 reguluje kwestie "oznakowania miejsc parkingowych", co
    wymaga znak D-40. :)

    Otóż na terenie wspólnoty mieszkaniowej, gdzie wynajmuję lokal stoi
    znak strefa zamieszkania. Niektórzy (starsi) mieszkańcy notorycznie
    nasyłają straż miejską na pojazdy zaparkowane przy chodniku, ale prawda
    jest taka, że miejsc parkingowych (w centrum) jak kot napłakał, a przy
    samej tej kamienicy jest ich 7. Wydaje mi się (choć nie dam sobie głowy
    uciąć), że dotychczas nie było tam znaku D-18 i pojawił się niedawno,
    stąd moje poszukiwania - czy znak D-18 nie załatwia sprawy parkowania za
    znakiem D-40 na miejscu nie wyznaczonym "inaczej", niż ów znak D-18
    zamieszczony pod znakiem D-40.

    Czyli, jeśli jest znak D-18, to można parkować (mimo braku innych
    oznaczeń co do miejsc parkingowych) wszędzie za znakiem D-40 + D-18 do
    miejsca oznaczonego jako koniec D-18?

  • 4. Data: 2012-01-24 09:25:53
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "RD" <> napisał w wiadomości ...
> [...]
    > na tym zdjęciu D-18:
    >
    > http://ddwloclawek.pl/news_foto/3801.jpg
    >
    > można mimo wszystko parkować "wszędzie"?

    W tym przypadku są to ewidentnie 3 różne znaki na jednym słupie
    i oznakowanie strefy to jedno a oznakowanie wydzielonego parkingu
    to drugie, tym bardziej że za chwilę masz oznakowanie końca tego parkingu

  • 5. Data: 2012-01-24 14:47:54
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    > Czyli, jeśli jest znak D-18, to można parkować (mimo braku innych
    > oznaczeń co do miejsc parkingowych) wszędzie za znakiem D-40 + D-18 do
    > miejsca oznaczonego jako koniec D-18?

    D-18 umieszczony w "strefie" nie musi być umieszczany razem z D-40.
    Za to lepiej będzie gdy zostanie uzupełniony o T-30 (sposób parkowania).
    To rozwiąże ew. kwestie w przyszłości. Oznaczenia poziome stają się zbędne.
    Ile miejsca nalezy zostawić na chodniku określają przepisy ogólne.
    W strefie obowiązują te same przepisy jak na każdej drodze publicznej
    z dodatkowymi obostrzeniami wynikającymi z samej strefy.