  • 1. Data: 2010-01-18 07:25:35
    Temat: Studia GIS - czy warto?
    Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com>

    Witam,

    Ukończyłem parę lat temu Inżynierię Oprogramowania. Obecnie zastanawiam
    się nad dokształceniem w jakimś pokrewnym lub całkiem odmiennym
    kierunku. Na razie wybór padł na GIS, ponieważ tą tematyką, dokładniej
    kartografią od wielu lat się interesowałem. Prosiłbym o opinie czy warto
    inwestować w wiedzę GIS pod kątem pracy na polskim rynku oprogramowanie
    GIS. Wiem, że trudno o odpowiedź, ale pomocne byłyby informacje od osób,
    które właśnie działaja w tej branży.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    --
    pozdrowienia,
    ternyk

  • 2. Data: 2010-01-26 10:47:34
    Temat: Re: Studia GIS - czy warto?
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "ternyk" <ternyk@nospam_gmail.com> wrote in message
> [...]
    > wiedzę GIS pod kątem pracy na polskim rynku oprogramowanie GIS. Wiem, że
    > trudno o odpowiedź, ale pomocne byłyby informacje od osób, które właśnie

    Osobiście nie mam doświadczenia jak w praktyce kierunki GIS
    są realizowane w Polsce, ale z obserwacji widzę, że są to młode.
    Tradycyjnie była nauczana geografia, kartografia i geodezja,
    a GIS na przylepkę do w/w lub innych kierunków jak geologia,
    hydrologia, epidemilogia.

    Zależy co Cię interesuje. Pytać o GIS to mniej więcej jak pytać o IT.
    Dodatkowo, pod hasłem GIS kryje się zwykle też Remote Sensing (RS)
    i parę innych.

    Może poczytaj co piszą na pl.comp.gis

    http://groups.google.com/group/pl.comp.gis/search?gr
    oup=pl.comp.gis&q=studia

    2-3 lata temu szukałem czegoś dla siebie, ale nie znalazłem tego co mnie
    interesuje.
    W większości były to kierunki dla przyszłych GIS Analyst lub po prostu
    użytkowników GIS.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite