  • 1. Data: 2011-04-20 23:49:13
    Temat: Super żarówka
    Od: "Mirek" <m...@e...pl>

    Kilka lat temu, a dokładniej 8, kupiłem sobie lampkę biurkową - taką samą
    kupił też mój brat. W okresie co 3-5 miesięcy w obu lampkach padały
    żarówki - zarówno u mnie jak i u brata. Pewnego dnia kupiłem SUPER-ŻARÓWKE -
    od tamtego czasu(około 6 lat) świeci się codziennie przez wiele godzin, a
    nigdy się nie spaliła. Brat ciągle wymienia żarówki na nowe, a ta moja jest
    niezniszczalna i świeci tyle lat bez spalenia się. Co to za stwór jest?

  • 2. Data: 2011-04-21 04:59:54
    Temat: Re: Super żarówka
    Od: Yaber <y...@o...pl>

    W dniu 2011-04-21 01:49, Mirek pisze:
> [...]
    > niezniszczalna i świeci tyle lat bez spalenia się. Co to za stwór jest?

    LED ?

  • 3. Data: 2011-04-21 06:16:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 21.04.2011 01:49, Mirek pisze:
> [...]
    > niezniszczalna i świeci tyle lat bez spalenia się. Co to za stwór jest?

    Normalna żarówka, a te u Brata to gów..ne żarówki ;-)
    Chyba ze dwa lata temu w radiu słyszałem o żarówce, która przepaliła się
    w męskim kibelku w jednym z londyńskich hoteli. Klienci powiadomili
    portiera, że trzeba ją wymienić. Gdy portier ją wykręcił okazało się,
    że, przepaliła się po 86 latach !!! W sieci natrafiłem na jeszcze
    trwalszą:
    http://deser.pl/deser/1,83454,5198976,Niesamowite__z
    arowka_swieci_od_107_lat!.html

    Czyli technologia produkcji trwałych żarówek już była opracowana przed
    pierwszą wojną światową :-) Dlaczego współczesne nie wytrzymują nawet
    roku, to już można się domyślić :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-04-21 07:08:18
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4dafcbdb$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pierwszą wojną światową :-) Dlaczego współczesne nie wytrzymują nawet roku, to

    Trwałość nie idzie w parze z wydajnością. Zobacz jakie są trwałości żarówek
    reflektorowych samochodów, mimo to, że niby halogen ma większą trwałość od
    tradycyjnej. Jest to np. 300 godzin.
    Ja tam wolę mieć w aucie reflektory jasne (wystarczy standardowo) niż 'wieczne'.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-04-21 07:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Normalna żarówka, a te u Brata to gów..ne żarówki ;-)

    Firmy Osram ? made in France cos czesto wymieniam :-)

    > Czyli technologia produkcji trwałych żarówek już była opracowana
    > przed pierwszą wojną światową :-) Dlaczego współczesne nie
    > wytrzymują nawet roku, to już można się domyślić :-)

    Akurat sprawa jest doskonale znana - jesli zaprojektujemy zarowke
    na wyzsze napiecie a podlaczymy do nizszego to:
    -moc spada
    -sprawnosc spada,
    -ilosc swiatla spada dosc mocno (moc * sprawnosc)
    -swiatlo robi sie bardziej zolte/czerowone
    -ale trwalosc dramatycznie rosnie.

    Mozna miec 50h trwalosci, mozna miec 50k trwalosci - wybor nalezy
    do klienta
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lamp_rerating

    Teraz tylko pytanie - czy koledze udalo sie kupic zarowke zle
    wykonana, czy to jakas seria "wstrzasowodporna do sygnalizacji"
    (ostatnio takie w sklepach, z Heliosa, 3.99/szt), a moze stara
    angielska na 240V, czy nie zauwazyl ze w domu ma teraz 210V.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-21 09:06:33
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > (ostatnio takie w sklepach, z Heliosa, 3.99/szt), a moze stara
    > angielska na 240V, czy nie zauwazyl ze w domu ma teraz 210V.

    powiem lepiej: przesadzili w druga strone - kupilem dwie chinskie lampki PIR,
    takie na ogrod. Po 150W.

    Wkladam zarnik i wlaczam. Kuzwa jakies to zbyt jasne, no nic 150W hmm mysle
    dalej i leci dym. Mysle sobie ze cos tam bylo zakonserwowane i sie wypala, nic
    swieci dalej i dymi (w srodku obudowy az gesto od dymu. Nagle bach, spalilo
    sie. Obudowy nie idzie dotknac. Po ostudzeniu i zbadaniu (odkrecilem odblysnik)
    nie widac uszkodzen (to co tak dymilo?).

    Wlaczam druga lampe tez 150W i na zarniku takze naniesione 150W! TO SAMO.
    Podlaczam miernik energii z LIDL i wywala 380W. WOW. Chinczyk pisze 150W, to
    bierze prawie 400 i przepala sie w ciagu kilku minut...

    Jak oni to robia, rozumiem zly nadruk ale zwykle chinol przesadza "w gore" a
    nie w dol :))) ale ze sie przepala po kilku minutach? Kupilem inne chinskie
    zarniki i juz swieca normalnie...

  • 7. Data: 2011-04-21 09:17:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.04.2011 11:06, Papkin pisze:
> [...]
    > pisze 150W, to bierze prawie 400 i przepala sie w ciagu kilku minut...
    >
    > Jak oni to robia, rozumiem zly nadruk ale zwykle chinol przesadza "w
    Elementarne drogi Watsonie - skrócili żarnik, żeby zaoszczędzić na
    drogim wolframie. ;)

    Michoo

  • 8. Data: 2011-04-21 09:55:13
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    A może to były żarówki na 110V?

    Pozdr
    MiSter

  • 9. Data: 2011-04-21 09:58:44
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > A może to były żarówki na 110V?

    http://img862.imageshack.us/i/zarnikichina.jpg/

    Nadruk widac, zarnik to dosc gesta spiralka co by mogli tu oszukiwac. Byc moze
    sie im pozajaczkowaly nadruki chgw? Ale efekty ciekawe nie powiem.

  • 10. Data: 2011-04-21 13:16:24
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Papkin <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    moze
    > sie im pozajaczkowaly nadruki chgw? Ale efekty ciekawe nie powiem.

    Bardzo prawdopodobne, że żarówki na 120V.
    Teoretycznie amerykańska żarówa 150W/120V włączona pod 230V pobierałaby ok
    540W ale po uwzględnieniu wzrostu oporności żarnika z temperaturą mogłoby być
    te 380W.
    Podłącz jedną przez transformator 120V albo dwie szeregowo pod 230V i zobacz,
    czy świecą biało czy żółto.