  • 1. Data: 2010-02-09 16:18:24
    Temat: Symbian zawsze "pika" przy nagrywaniu?
    Od: Aleksandra S <o...@g...com>

    Tu niedawno była sążnista dyskusja n/t systemów operacyjnych, "WM vs.
    Symbian" a ja mam 2 konkretne pytania:

    1.) Czy to prawda, że w Symbianie nie można ustawić ani zainstalowac
    programu automatycznie nagrywającego rozmowy tak aby w jakikolwiek
    sposób nie sygnalizował tego rozmówcy? Podobno zawsze, nawet wtedy
    kiedy zainstalujemy dowolną aplikacyjkę do tego stworzoną ale bez
    takiej sygnalizacji, to i tak zawsze Symbian o to zadba żeby podczas
    nagrywania generować piknięcia co pół minuty itp?

    i przy okazji:

    2.) Jak działa GPS w telefonie (np. w Nokii z Symbianem), czy trzeba
    może ładować mapy przez internet płacąc za łączenie się z netem? Czy
    są tu innego rodzaju opłaty?

  • 2. Data: 2010-02-09 16:38:37
    Temat: Re: Symbian zawsze "pika" przy nagrywaniu?
    Od: AL <a...@s...tam>

    Aleksandra S pisze:
> [...]
    > takiej sygnalizacji, to i tak zawsze Symbian o to zadba żeby podczas
    > nagrywania generować piknięcia co pół minuty itp?

    u mnie nie pika, czyli sie da
    - co trzeba zrobic/zainstalowac -> odsylam do watkow temu poswieconych w
    archiwum

    > i przy okazji:
    >
    > 2.) Jak działa GPS w telefonie (np. w Nokii z Symbianem), czy trzeba
    > może ładować mapy przez internet płacąc za łączenie się z netem? Czy
    > są tu innego rodzaju opłaty?

    Symbian to OS, wiec instalujesz dowolna aplikacje,np: TT, Garmin, NokiaMaps
    (nie wnikam tu w aktualnosc map dla w/w aplikacji)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-02-09 17:11:52
    Od: pikraj <b...@c...net>

> [...]
    > takiej sygnalizacji, to i tak zawsze Symbian o to zadba żeby podczas
    > nagrywania generować piknięcia co pół minuty itp?

    Aplikacja na symbian-a , ktore nagrywa automatycznie, oraz blokuje
    beep: http://www.killermobile.com/applications/symbian-s60
    /total-recall-s60-call-recorder.html

    > 2.) Jak działa GPS w telefonie (np. w Nokii z Symbianem), czy trzeba
    > może ładować mapy przez internet płacąc za łączenie się z netem? Czy
    > są tu innego rodzaju opłaty?
    Nokia od kilkunastu dni oferuje calkowicie darmowe nawigacje na
    wybrane modele, a w przyszlosci podobno lista tych telefonow ma byc
    zwiekszona:
    http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps
    Jesli na wykazie nie ma twojej nokii, to niestety narazie trzeba
    placic za uzywanie NOKIA-Maps (samo sciaganie map jest darmowe i moze
    odbywac sie naprzyklad za pomoca stacjonarnego internetu, np
    neostrady, a nastepnie instalacji tych map za pomoca programu nokia-
    suite). Na niektore modele udaje sie wgrywac nawigacje innych firm, np
    na nokie 6220 niektorzy instaluja Garmin-a, o czym duzo mozna poczytac
    w internecie

    www.centralka.net

  • 4. Data: 2010-02-09 17:17:40
    Od: Aleksandra S <o...@g...com>

    On 9 Lut, 18:11, pikraj <b...@c...net> wrote:
    > Aplikacja na symbian-a , ktore nagrywa automatycznie, oraz blokuje
    > beep:http://www.killermobile.com/applications/symbia
    n-s60/total-recall-s60...

    Czyli jednak Symbian stara się tam wtrącić ten "biip"... (W
    przeciwieństwie do WM.)
    A ten program co blokuje "biip" niestety nie jest freeware...

  • 5. Data: 2010-02-09 19:04:50
    Od: Zby <a...@a...pl>

    Aleksandra S pisze:
> [...]
    > takiej sygnalizacji, to i tak zawsze Symbian o to zadba żeby podczas
    > nagrywania generować piknięcia co pół minuty itp?

    Mam zainstalowanego Xelnex Lite w opcjach (Recording mode) można wybrać
    Call Recording Beeps - Disable lub Enable. Czyli beep można wyłączyć.
    Oczywiście jest nadmienione aby sprawdzić ustawodawstwo w danym kraju
    ponieważ nie wszędzie dozwolone jest nagrywanie bez sygnalizowania
    beep'em.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-02-10 04:00:37
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

[...]

    zależy od wersji firmware w najnowszych z tego roku faktycznie nie da się
    wyłączyć beep, w starszych nie ma problemu, ale trzeba się trochę
    nagimnastykować

    ale gdzis na grupie wyczytalem, ze symbiana kod ma byc udostepniony to
    duzo zmieni na plus

    jak dla mnie to i tak narazie telefon z symbianem to najlepsze rozwiazanie
    dla moich potrzeb

    i przy okazji:

    2.) Jak działa GPS w telefonie (np. w Nokii z Symbianem), czy trzeba
    może ładować mapy przez internet płacąc za łączenie się z netem? Czy
    są tu innego rodzaju opłaty?

    jest sporo aplikacji na symbiana z mapami offline, czyli bez łączenia sie z
    internetem
    nawet ostatnio nokia udostępniła navi darmowa chyba nawet całego globu

    polska ma mapy dokładniejsze niż niejedna płatna nawigacja

  • 7. Data: 2010-02-11 15:35:44
    Od: Aleksandra S <o...@g...com>

    On 9 Lut, 20:04, Zby <a...@a...pl> wrote:
    > Oczywiście jest nadmienione aby sprawdzić ustawodawstwo w danym kraju
    > ponieważ nie wszędzie dozwolone jest nagrywanie bez sygnalizowania
    > beep'em.

    Nawet jak nagrywam tylko dla siebie? Nie chcę nikogo szpiegować ale po
    prostu często przeprowadzam ważne rozmowy w których podawane jest
    mnóstwo szczegółów nie możliwych do spamiętania. Czy to wbrew prawu
    jeśli sobie to zarchwizuję TYLKO i wyłącznie do mojego personalnego
    użytku?