  • 1. Data: 2013-09-13 17:11:33
    Temat: Symbole mosfetow - sterowanie 12V poziomem 5V
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Jakie sa popularne (dostepne) mosfety z kanalem n i p,
    ktorymi bede mogl (poprzez PWM 0-5V) sterowac
    zasilaniem urzadzen na 12V, max 300-500mA (wentylatory, LEDy)?

    Chodzi mi o popularne/dostepne mosfety logic level,
    z nieduza rezystancja, nieduza pojemnoscia, smd jak i przewlekane.
    Kupie tylko kilka sztuk, wiec cena nie gra roli.

  • 2. Data: 2013-09-13 17:22:33
    Temat: Re: Symbole mosfetow - sterowanie 12V poziomem 5V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jakson,

    Friday, September 13, 2013, 5:11:33 PM, you wrote:

> [...]

    > z nieduza rezystancja, nieduza pojemnoscia, smd jak i przewlekane.
    > Kupie tylko kilka sztuk, wiec cena nie gra roli.

    Sobie wybierz: http://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystory-unipolarne_
    17/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-09-14 00:41:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Sep 2013 17:22:33 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Sobie wybierz:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystory-unipolarne_
    17/

    Tak przy okazji. Kiedyś szukałem coś z "logic" (chyba coś z seri irl
    ) z kanalem typu p aby sterować urzadzenie 12v bezposrednio mosfetem
    z mcu. Okazalo się ze niestey zden nie chcial się w pelni wyłączyć
    gdy na źródle jest 12v a na bramce jest max 5 (z mcu).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-09-14 01:39:15
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-09-14 00:41, Marek pisze:
> [...]
    > Okazalo się ze niestey zden nie chcial się w pelni wyłączyć gdy na
    > źródle jest 12v a na bramce jest max 5 (z mcu).

    Ciekawe dlaczego ?

    Może dlatego że jest sterowany napięciem Ugs, czyli pomiędzy G i S.
    Mając na S +12V i na G +5V lub 0V będzie cały czas włączony.

    Poszukaj raczej coś co ma w nazwie "High side power switch" - wtedy
    będzie prosto i bezpiecznie.

    Adam

  • 5. Data: 2013-09-14 17:09:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 01:39:15 +0200, Adam
    Górski<gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:
    > Ciekawe dlaczego ?

    Nie no, wiadomo dlaczego. Inicjator wątku właśnie tak chce włączać
    mosfeta, a samego golasa będzie mu trudno z tymi 5 voltami...

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-09-14 17:28:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 01:39:15 +0200, Adam
    Górski<gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:
    > Poszukaj raczej coś co ma w nazwie "High side power switch" - wtedy
    > będzie prosto i bezpiecznie.

    W wersji ekonomicznej można wykorzystać wyjście mcu typu otwarty
    dren, zrobić podciag do 12 i juz.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-09-14 21:39:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 17:28:34 +0200, Marek napisał(a):
    > On Sat, 14 Sep 2013 01:39:15 +0200, Adam
    >
    > W wersji ekonomicznej można wykorzystać wyjście mcu typu otwarty
    > dren, zrobić podciag do 12 i juz.

    OC High Voltage ? Chyba takich MCU nie ma.

    Jeden dodatkowy tranzystor i opornik, albo brameczka ...

    J.

  • 8. Data: 2013-09-15 10:31:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 21:39:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > OC High Voltage ? Chyba takich MCU nie ma.

    Oj tam zaraz nie ma, np. pic16f648a, port RA4 jest open drain,
    datasheet strona 133: max V na RA4 względem Vss to 14 V.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-09-16 09:08:31
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2013-09-13 17:11, jakson pisze:
> [...]
    > z nieduza rezystancja, nieduza pojemnoscia, smd jak i przewlekane.
    > Kupie tylko kilka sztuk, wiec cena nie gra roli.

    np. IRF7467PBF