  • 191. Data: 2013-05-07 22:21:31
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-06, the_foe <t...@w...pl> wrote:
    > a Ty do sześcianu.
    > Potrafisz tylko paternizowac, ale z Twego wywodu wychodzi pokretene
    > rozumowanie rodem z PISu: Java jest superszybka... w swojej dziedzinie.

    Może po prostu tylko coś takiego byłeś w stanie wyciągnąć z wypowiedzi?

    > Porównaj sobie chocby minecrafta napisanego w javie i minetest'a
    > napisanego w C++

    W imieniu R.e.m.e.k'a wypowiadał się nie będę, ale większość grupy
    chyba jest już trochę za poważna na minecrafta. Jeśli jesteś na takim
    etapie użytkowania komputera, to chyba jednak nie powinieneś robić
    z siebie autorytetu programistycznego. Tym bardziej, że - mówiąc
    zupełnie wprost - wyglądasz na takiego typowego antykorporacyjnego
    głupka, jakich każdy zajmujący się programowaniem spotkał dziesiątki.
    Albo się z tego otrząśniesz i zaczniesz tolerować MS i tego typu firmy,
    albo skończysz jako brodaty 50-letni nerd bez znajomych. Jak nie
    wierzysz, to mogę Cię poznać z chodzącymi dowodami.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 192. Data: 2013-05-08 10:52:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.04.2013 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > Ja też, powiększę też offtopa zagadką dla innych emerytów,
    > określcie po zegarach jakie to były komputery. :-)

    7,14 MHz to na 99% Amiga (500/600/2000) w wersji PAL.
    1,77- pewnie jakieś Atari (65XE?), takoż PAL.
    4,77- XT z Intelem 8088, 8 MHz- jakiś klon XT z tzw. turbo,
    procesor pewnie NEC V20 or compatible.

    BTW: jeśli Amigę nazywasz 16-bitową, to XT to ośmiobitowiec ;-)

    Ja zaczynałem od procesora taktowanego 0,985 MHz, a piszę te słowa
    z kompa o zegarze 800 MHz :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 193. Data: 2013-05-08 10:57:22
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.05.2013 Irokez <n...@w...pl> napisał/a:

    > To była kolorowa Star LC24-200 albo LC-200 albo jakoś tak. Pożyczona z
    > jakiegoś biura tylko taśmy samemu trzeba było kupić w pewexie. Program
    > do składu tekstu typu WYSIWYG drukował stronę w trybie graficznym aby
    > zachować te wszystkie zmyślne czcionki. Nie pamiętam już nazwy programu.

    Pewnie to PageStream 2. Program super (na owe czasy), ale słabo
    zoptymalizowany i koszmarnie wolny na czymś pokroju A500 (na procesorze
    68030@50 MHz było już znacznie lepiej).

    Ale wynik był śliczny, fakt.

  • 194. Data: 2013-05-08 11:53:22
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-05-08 10:57, Dominik & Co pisze:

    > Pewnie to PageStream 2. Program super (na owe czasy), ale słabo
    > zoptymalizowany i koszmarnie wolny na czymś pokroju A500 (na procesorze
    > 68030@50 MHz było już znacznie lepiej).
    >
    > Ale wynik był śliczny, fakt.

    I można było zużyć taśmę do końca dając nawet 4 krotne odbijanie tego
    samego na kartce :P

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 195. Data: 2013-05-08 12:47:22
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Pamiętam też jakiś 20 sekundowy film. Pierwszy film, który widziałem na
    > komputerze. Chyba jakiś fragment CNN. Wszyscy byli w szoku, że na
    > komputerze da się odtworzyć prawdziwy film!

    Wiem że wątek sprzed kilku dni, ale z tym filmem - to na 486DX2 (66MHz,
    4Mb RAM) obejrzałem film, chłopaki nie płaczą (2xVCD), czyli pewnie był
    rok 2001 albo podobnie. Flm to animacja poklatkowa, ale przynajmniej
    dźwięk był ok... no ale się oglądało FILM NA KOMPUTERZE! Do tego
    odtwarzanie mp3 możliwe było dopiero po skonwertowaniu do .wav, bo
    inaczej nie uciągnął (win 3.11 albo 95). Oczywiście wtedy komputer był
    już bardzo mocno przestarzały, ale kasy na nowy nie było. To były już
    ostatnie podrygi tego peceta przed kupnem za pierwsze samodzielnie
    zarobione pieniądze Durona 950Mhz ze 128Mb RAM i dyskiem 40GB.

  • 196. Data: 2013-05-08 13:59:38
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-08, o godz. 12:47:22
    ikov <i...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Do tego odtwarzanie mp3 możliwe było dopiero po skonwertowaniu
    > do .wav, bo inaczej nie uciągnął (win 3.11 albo 95).

    Uciągnął jak się podłubało. Na takim 486DX2 66MHz (bez dysku ale z e
    stacją FDD 1,44MB plus CD-ROM na pliki MP3) przez 2-3 lata leciała w
    kółko muzyka i zmieniana reklama w jednym z call center w Warszawie.
    Tak ~12 lat temu. Komp był podpięty do centrali, na dyskietce był DOS,
    sterowniki do karty muzycznej (jakiś SB na ISA) i do napędu CD plus
    wywołanie tego w autoexec.bat. Startowało to samo, na co dzień bez
    monitora, samo się podnosiło po padzie zasilania. Zmieniały się tylko
    płyty z plikami MP3 z muzyką i reklamami.

    Zdrówko

  • 197. Data: 2013-05-08 22:00:56
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 03 May 2013 20:35:19 +0200, JDX napisał(a):

    > No to notebooka można wziąć zamiast uprawiać totalne rzeźbiarstwo na
    > smartfonie. :-D A tak swoją drogą to np. ja do lasu jeżdżę aby zbierać
    > grzyby a nie przeglądać net. :-D

    Jak juz przestaniesz byc taki uparty ;-) i pogodzisz sie z faktem, ze
    smartfon jest panaceum na wszystko i potrafi zastapic kazdy gadzet to sobie
    musisz dokupic jeszcze to:

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/snapzoom-rozwiaz
    uje-problemy-z-brakiem-duzego-zooma-w-smartfonie.htm

    :-D

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 198. Data: 2013-05-09 09:22:00
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    ikov nabazgrał(a):

    > zarobione pieniądze Durona 950Mhz ze 128Mb RAM i dyskiem 40GB.

    Na podobnym sprzęcie jadę do dziś w firmie tylko ramu dorzuciłem i dałem
    większy dysk 160GB :)

  • 199. Data: 2013-05-09 18:14:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-09 09:22, Chris pisze:
    > ikov nabazgrał(a):

    > Na podobnym sprzęcie jadę do dziś w firmie tylko ramu dorzuciłem i dałem
    > większy dysk 160GB :)

    I do czego go "używasz"?

    --
    MN

  • 200. Data: 2013-05-10 09:16:14
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > I do czego go "używasz"?

    Biuro + net .. ale jak NOD32 zaczyna skanować to cały system staje :)