    From: szemrany <s...@o...off>
    Subject: Szybkie szukanie ustawionego bitu
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Sender: n...@p...no
    Date: Mon, 31 Aug 2015 21:58:47 +0200

    Hejka,

    Mam liczbę 64 bit, traktuję ją jako tablicę bitów, zazwyczaj są w niej
    ustawione jakieś bity, ale czasem nie.
    Jak najszybciej znaleźć indeks ustawionego bitu?
    Wiem jak szybko sprawdzić czy zapalone są wszystkie lub żaden, ale jak
    odkryć, że "pali" się np. czterdziesty ósmy?
    Najprostsza jest pętla z przesuwaniem bitowym i testem skrajnego bitu, ale
    w najgorszym razie trzeba przeiterować 63 razy.
    Może da się szybciej?
    Może jakieś operacje arytmetyczne?

    --
    howgh