  • 1. Data: 2011-02-07 19:34:10
    Temat: Szybkość karty SDHC
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Chciałem wybrać jakąś kartę pamięci do Sony Alpha 450 - zrobiłem sobie
    test na 2 dość wolnych kartach - Kingston SD 2GB (60x) i Sandisk SD 2GB
    Ultra II. Wynik robienia zdjęć seryjnych mnie zadziwił - mogę zrobić bez
    przerwy przynajmniej kilkanaście zdjęć seryjnych i aparat się nie
    przycina - po co w takim razie komu szybsze karty? :)
    (Sony Alpha 450 oferuje ok. 5kl/s co wymagałoby transferu ok. 20MB/s)

  • 2. Data: 2011-02-07 20:13:55
    Temat: Re: Szybkość karty SDHC
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 20:34:10 +0100, Przemolo <p...@g...pl> wrote(a):
> [...]
    > przycina - po co w takim razie komu szybsze karty? :)
    > (Sony Alpha 450 oferuje ok. 5kl/s co wymagałoby transferu ok. 20MB/s)

    Aparat ma własną, szybką, pamięć wewnętrzną zwaną buforem, do której
    trafiają zdjęcia przed zapisem na karte. Kilkanaście zdjęć w serii to za
    mało żeby zatkać bufor i zmusić aparat do jednoczesnego robienia zdjęć i
    zrzucania ich na kartę. A dopiero wtedy widać różnicę między kartami (do
    pewnego poziomu - zależnie od transferów aparatu oczywiście).
    O ile dobrze pamiętam w buforze zmieści Ci się 14 RAWów. Mniejszych
    jpegów więcej. Przy odpowiednio szybkiej karcie i używaniu JPG zapis
    może być na tyle szybki że bufor się nie zatka w ogóle (zatkanie bufora
    objawia się spadkiem prędkości robienia zdjęć).

    B.