  • 11. Data: 2009-03-12 20:42:14
    Temat: Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 12 Mar 2009 20:20:11 +0100
    "Washi" <s...@n...pl> wrote:

    > Np. WinMagic SecureDoc

    Np. doczytaj do końca post ;-]

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 12. Data: 2009-03-12 20:44:16
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On 12 Mar 2009 20:42:22 +0100
    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Sugeruję przeczytać opis raz jeszcze, zwracając uwagę na przecinki ;P

    Żartowałem ino.

    > A tu masz test tego dysku:
    > http://www.tomshardware.com/reviews/momentus-5400-fd
    e,1742-4.html

    Dzięki.

    A wszelki software jaki jest dostępny na jakiej zasadzie działa?
    Przy urchamianiu systemu zapytuje o klucz czy po uruchomieniu systemu?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-03-12 22:14:51
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    >Np. doczytaj do końca post ;-]

    Moze poczytaj o rozwiazaniu, ktore Ci zaproponowalem. Mozesz soft mozesz np.
    polaczyc z kluczem na smart card. By moc je testowac zostajesz najpierw
    przeswietlony przez Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, jak myslisz
    dlaczego tak jest??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 14. Data: 2009-03-12 23:37:11
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Myślałem nad zabezpieczeniem laptopa przed niepowołanym dostępem.

    Po pierwsze NieTaGrupa dyskusyjna.
    Dwa darmowe programy do szyfrowania dysków
    1. Truecrypt
    2. FREE CompuSec

    Polecam 1. ponieważ darmowy oraz opensource stale rozwijany.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/
    Gaz pieprzowy, obezwładniający, łzawiący, który wybrać?

  • 15. Data: 2009-03-13 07:34:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sqeeb napisał(a):

    e,1742-4.html

    > Dzięki.

    > A wszelki software jaki jest dostępny na jakiej zasadzie działa?
    > Przy urchamianiu systemu zapytuje o klucz czy po uruchomieniu systemu?

    Bazując na tym opisie z tomshardware: "After installation of the
    security software, there will be a small second partition on your
    Momentus 5400 FDE.2 hard drive. This will be the boot partition from
    now on, and controls access to your vital data partition. In this way,
    the software can prompt you for the password to grant access to the
    encrypted partition. That partition appears to be empty if the drive
    is hooked up to another system" - mogę Ci odpowiedzieć, że ten soft
    tworzy małą partycję rozruchową, która służy do uruchomienia programu,
    który pyta o hasło a potem montuje zaszyfrowaną partycję i z niej już
    startuje system operacyjny. Po uruchomieniu tego systemu, ta mała
    partycja wygląda na pustą.

    Tu warto zauważyć, że podobną funkcjonalność możesz osiągnąć stosując
    oprogramowanie TrueCrypt. Na pewno wyjdzie taniej ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 16. Data: 2009-03-13 19:17:10
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Sqeeb wrote:

    > Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
    > mobile? ;-)

    U mnie w firmie na wszystkich laptopach stosuje się coś o nazwie Safeboot -
    prosi o hasło przed startem systemu a dysk jest zaszyfrowany... Nie pamiętam
    jaka jest siła szyfrowania ale jeżdżąc do niektórych krajów trzeba to
    odinstalowywać...

    KZ

  • 17. Data: 2009-03-13 19:58:00
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Kamikazee" napisał:

    > Po pierwsze NieTaGrupa dyskusyjna.

    Z ciekawości - dlaczego?

    JoteR

  • 18. Data: 2009-03-13 19:58:24
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Sqeeb pisze:
> [...]
    > Wiadomo, że żadne hasła w win i innych biosach są banalnie proste

    > Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum

    Wymyśliłeś coś, co od dawna jest na rynku. Dowolny silny
    algorytm szyfrujący (spokojnie do zaszyfrowania całości wystarczy
    AES256bit - algorytmy są teraz bardzo szybkie przy standardowym
    dwurdzeniowym CPU osiąga wydajność szyfrowania rzędu 200 MB/s, więc
    nie wprowadza praktycznie spowolnienia) + preboot authentication

    Kilka osób polecało Truecrypta i to jest dobre rozwiązanie darmowe,
    multiplatformowe oraz co najważniejsze - OpenSource co gwarantuje
    bezpieczeństwo i bo źródła są jawne. Praktycznie każdy zamknięty,
    komercyjny produkt z UE/USA musi mieć tylną furtkę, dlatego wspomniany
    produkt komercyjny IMHO odpada. A szyfrowanie laptopów i pendrive to
    powinna być dobra praktyka, wręcz obowiązek wszystkich funkcjonariuszy
    publicznych by potem nie walały się na ulicy w Pruszkowie pendive z
    dokumentacją 4 lat niejawnych postępowań przygotowawczych.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 19. Data: 2009-03-13 20:10:50
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    JoteR pisze:

    > Z ciekawości - dlaczego?

    Bo ta grupa jest o sprzęcie nie programach.

  • 20. Data: 2009-03-13 20:14:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Kamikazee" napisał:

    > Bo ta grupa jest o sprzęcie nie programach.

    A o co pytał wątkotwórca? Mam zacytować, czy sam sprawdzisz?

    JoteR