  • 1. Data: 2010-08-23 17:19:04
    Temat: T4 kilka pytań
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Witam.
    Kilka pytań odnośnie T4.
    Konkretnie rok 1993 2,4 D. Multivan.

    1)
    Ostatnio przestały mi działać biegi 1 i 2 dmuchawy sufitowej ( tej w tylnym
    grubym słupku. DZiał tylko na max 3 bieg. Wyłącznik w tablicy jest OK.
    Zamieniałem z tym od dmuchawy nr 1 i jest to samo. Jakies pomysły?
    Rezystor?
    Gdzie on jest dokładnie? Pewnie pod maską ale gdzie dokładnie?

    2)
    Pompa obiegowa cieczy chłodzącej ( elektryczna ). Jest takowa w tym aucie -
    widoczna na dole - po zdjęciu osłony pod silnikiem.
    Pytanie: kiedy powinna działać?
    Kiedyś słyszałem u kolegi jak chodziła po wyłączeniu silnika przez jakiś
    czas. Czy podczas pracy silnika też pracuje?
    Co ją załącza? Jkiś czujnik? Gdzie dokładnie on jest? Jak sprawdzić jej
    działanie?

    3) padają w tych autach dmuchawy w przy dodatkowej nagrzewnicy pod podłogą
    ( w plastikowej obudowie). Czy wiecie co tam pada? SIlnik gnije / koroduje
    czy co? Jakiś przepis? Wolałbym się przygotować do roboty zanim ją wyjmę i
    zbajpasuję jakąś rurką / kolankami.

    Z góry dziękuję za pomoc. Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100823-0, 2010-08-23
    Przetestowano na: 2010-08-23 17:19:04

  • 2. Data: 2010-08-23 21:39:35
    Temat: Re: T4 kilka pytań
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    jeszcze mam takie pytanie:

    jak są sterowane wentylatory chłodnicy w T4 2,4 D ?
    Wiem, że jest podwójny czujnik na chłodnicy i zespół przekaźnikowy na belce
    obok akumulatora. Czy oba wentylatory powinny pracować razem na I i na II
    biegu ?
    Jak jest realizowany i bieg ( wolniejszy ) ? Jest jakiś rezystor

    Proszę o pomoc, Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100823-0, 2010-08-23
    Przetestowano na: 2010-08-23 21:39:35

  • 3. Data: 2010-08-23 23:04:19
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dawidus" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na II biegu ?
    > Jak jest realizowany i bieg ( wolniejszy ) ? Jest jakiś rezystor

    Jasna cholera a juz sie zamierzalem zmienic na T4. Chyba jednak
    pozostane przy multiwanie T3 :P

    Hmm przynajmniej u mnie w tylnej dmuchawie to padal rezystor ktory jest tam
    na niej zamontowany. Mysle ze w T4 jest raczej podobnie.

    Pytanie pierwsze - 100% rezystor, jest montowany na dmuchawie :P problem ten
    sam co w innych VW a rezystor ten sam idzie nawet do T5. Ostatnio to nawet
    wymontowalem z Multivana i zamontowalem w Polo ten rezystor bo byl potrzebny
    ;) Pompa obiegowa hmm, nie jestem pewien ale czy nie jest to dodatkowe
    wyposazenie ? Tu moze byc problem.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-08-24 07:02:33
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Otóż okazuje się, że nie ma rezystora.
    Na i biegu przekaźniki łączą wentylatory szeregowo a na 2 przełączają już
    normalnie - równolegle.
    Reszty nie wiem.

    Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100823-1, 2010-08-23
    Przetestowano na: 2010-08-24 07:02:34