  • 1. Data: 2009-05-05 19:10:04
    Temat: [TECH] fzs600 - dławi się na wysokich obrotach i pali 12 litrów
    Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>

    Witam,
    niecałe 2 miechy temu nabyłem Yamahę FZS 600 Fazer, rocznik '01.
    Motocykl sprowadzony prosto z deszczowego kraju, ale bezwypadkowy.

    Po zakupie (jeszcze w marcu) zrobiłem nim niecałe 400km i wszystko było
    ok - silnik ciągnął równo pod czerwone pole na każdym biegu, rozbujałem
    go nawet raz do 2 złotych. Następnie wpadłem na genialny pomysł oddania
    go do serwisu na przegląd pozakupowy, bo nigdy nie wiadomo co w trawie
    piszczy. Wybrałem Motoristę (o której mam kilka gorzkich słów do
    powiedzenia, ale to innym razem). Wymienili wszystkie płyny,
    wyregulowali zawory itd, ale przy synchro gaźników pojawił się problem -
    udało im się ukręcić śrubę regulacji składu mieszanki. Na nagwintowanie
    i nową śrubę czekałem łącznie miesiąc bez kilku dni.

    Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
    sprzęt się dławi przy większych prędkościach. Tak do ok. 120km/h
    wszystko jest ok - na 1, 2, czasami też na 3cim biegu dojeżdża do
    czerwonego pola bez marudzenia. Na wyższych biegach zaczyna się problem
    - np przy przyspieszaniu na 4ce od 130km/h przy jakichś 8-9k obr moto
    się dławi. Im wyższy bieg tym gorzej. Dochodzi do tego, że na 6tce przy
    160km/h i maksymalnie otwartej przepustnicy motocykl zwalnia!!! Co
    gorsza nie jest to jednostajne dławienie, tylko takie jakby szarpanie -
    motocykl na krótką chwile zamula, potem szarpie do przodu, zamula,
    szarpie itd. Tak jakby tracił na chwilę zapłon, albo jakby go zalewało.
    Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi
    człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Od 130km/h w górę
    praktycznie nie da się jechać, ciężko jest nawet utrzymać przelotową
    prędkość.

    Drugi problem to spalanie, które sprawdzałem w trzech niezależnych
    przejażdżkach, bo oczom nie wierzyłem. Przed oddaniem do serwisu palił
    standartowe 5-6 litrów. Po serwisie pali 12-13 litrów !! (Sprawdzone
    naukowo - zalany pod korek stojąc na centralce, rundka 75km, znowu
    zalanie pod korek na centralce i wynik - podczas tej 75km rundki spalił
    8,6 litra, a wcale nie jechałem agresywnie)

    Zawiozłem go dziś z powrotem do serwisu, posiedzieli nad nim pół dnia,
    przejechały się 3 osoby i stwierdzili że nie widzą problemu - gaźniki
    wyregulowane, na wolnych obrotach chodzi jak marzenie, przy
    przegazówkach nie widać tego zamulania, ktoś nim ponoć się nawet do
    170km/h rozpędził i ponoć wszystko było ok.

    Zanim do nich pojadę z mordą i prawnikiem chciałbym was spytać, o
    Bogowie internetu ;) - ktoś się z czymś takim spotkał? Dodam, że nie
    jeżdże na ssaniu, nie wciskam podświadomie hamulca, sprzęgła ani innych
    takich, nie mam też na wpół otwartego spadochronu w plecaku ani kotwicy
    przy kole.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.... Kur** wstawiłem sprawne moto do
    serwisu, a 1,5 miesiąca i 1000zł później dostałem złoma który nie jeździ
    i pali tyle co ciężarówka...

  • 2. Data: 2009-05-05 20:06:01
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 05 May 2009 21:10:04 +0200, Paweł Burdzy <f...@w...pl>
    wrote:

    >udało im się ukręcić śrubę regulacji składu mieszanki.

    Jeżeli chodzi Ci o pilot screw, to ostatnio ukręciłem/połamałem dwa w
    XJ900S.
    Gaźniki na stole, odwrócone do góry nogami, nacięcia na śrubokręt
    głebokie, srubokręt porzadny, dopasowany do nacięć i nagle zrobiło
    pstryk i obie części po obu stronach nacięcia się ułamały, a sruba
    zrobiła sie płaska jak łeb gwoździa. I po chwili to samo z drugim
    gaźnikiem :-/ Nalałem w studzienki WD40, zostawiłem na noc, nastepnego
    dnia scialem jedna studzienke na rowno ze sruba, nacialem jeszcze raz,
    wsadzilem srubokręt i znowu pstryk :-/ Jamacha panie...

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 3. Data: 2009-05-05 20:12:36
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Paweł Burdzy pisze:

    > Wczoraj wreszcie odebrałem moto, ale pojawił się problem:
    > sprzęt się dławi przy większych prędkościach.

    Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem
    podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2009-05-05 20:33:49
    Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>

    Piotr Rezmer pisze:
    > Dławienie mogłoby być spowodowane zabrudzeniem gaźnika i nienadążaniem
    > podawania paliwa, Czy wszystkie cylindry na pewno działają?

    W serwisie coś tam wspominali że gaźniki były zasyfione i żebym dolał
    jakiegoś czyściciela układu paliwowego do benzyny, ale jeszcze nie
    zdążyłem tego zrobić.

    Co do działania cylindrów - sprawdzałem to dziś rano. Po odpaleniu trzy
    kolanka od razu zaczęły się nagrzewać, jedno miało kilku-sekundowe
    opóźnienie. Później już wszystkie cztery grzały się jak należy.

    Jest sens wykręcać świece i patrzeć na kolor? Od wymiany zrobiłem na
    nich może 150-180km.

  • 5. Data: 2009-05-05 21:45:11
    Od: Kuba Łacki <yahoo@spamma_killa.riders.pl>

    Paweł Burdzy napisał(a):

> [...]
    > Robi to na tyle gwałtownie, że przy wyższych obrotach potrafi
    > człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać.

    Masz alarm?

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2009-05-05 22:45:01
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Paweł Burdzy pisze:

> [...]
    > człowiekiem po siodle do przodu i tyłu rzucać. Od 130km/h w górę
    > praktycznie nie da się jechać, ciężko jest nawet utrzymać przelotową

    robilem ostatnio fazera z identycznymi objawami. Wczesniej czyscilem w
    nim przywiezione prze klienta gazole. Moto tez z angli tylko rok 99. po
    odkreceniu spustow z gazoli polecialo cos rdzawo-brazowego, a,
    przypominam 2 tyg wczeniej gazole byly u mnei wyczyszczone i wyregulowane.
    Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki
    kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).
    Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo
    latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
    Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
    potem bedziemy myslec dalej.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 7. Data: 2009-05-05 23:45:55
    Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>

    Kuba Łacki pisze:
    > Masz alarm?

    Nie ma alarmu, podgrzewanych manetek ani innych sztucznie podłączanych
    odbiorników energii. Ale jak motocykl stał w serwisie to posprawdzali
    styki i spora część była zaśniedziała - ale przeczyścili i wg. nich
    teraz już wszystko jest w porządku.

  • 8. Data: 2009-05-05 23:57:00
    Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>

    K.M.C. pisze:
    > Przede wszystkim po zapaleniu moto sprawdz czy wszystkie koncowki
    > kolektora wydechowego sie rowno rozgrzewaja - najlepiej palcem :-).
    Dziś rano przy odpalaniu motocykla macałem ręką kolanka, ale bardziej
    szukałem całkowicie niepracującego cylindra niż nierównomiernego
    nagrzewania. Po odpaleniu trzy kolanka od razu zaczęły się nagrzewać,
    jedno miało zdaje się chwilę opóźnienia. Później już wszystkie cztery
    grzały się jak należy.

    > Jesli nie, wymien swiece, te swiece CR, szczegolnie NGK mozna wyjatkowo
    > latwo zabic, czasami wystarczy raz zalac.
    Mam świece Denso V24ESR-N, były wymienione przy serwisie, czyli na
    chwilę obecną jakieś 200km temu. Objawy dławienia występowały od samego
    początku po odebraniu moto - możliwe że je w tym serwisie zalali?

    > Obejrzyj filtr paliwa po bakiem.
    > potem bedziemy myslec dalej.
    >
    > pzdr

    Jutro jak wrócę z roboty spuszczę paliwo z gaźników, popatrzę na filtr
    paliwa i świece, sprawdzę też jeszcze raz jak się nagrzewają.

    Dolać do benzyny jakiegoś "czyściciela" jak mi w serwisie radzili,
    spalić pół baku i dopiero wtedy patrzeć co w gaźnikach siedzi? Czy
    lepiej nie rozpuszczać tego syfu który się grzecznie w przewodach i
    gaźnikach przez te lata osadził?

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc,
    Paweł

  • 9. Data: 2009-05-06 08:04:42
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Paweł Burdzy" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    A ja mam takie pytanie
    Moto jest na ftrysku? Czy masz normalne ssanie i zwykle gazniki?

    Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej
    linki od ssania.
    U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis
    zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6

  • 10. Data: 2009-05-06 08:35:10
    Od: Paweł Burdzy <f...@w...pl>

    BartekGSXF pisze:
    > Bo jesli to drugie to ja bym sprawdzil czy przypadkiem nie masz zablokowanej
    > linki od ssania.
    Moto ma gaźniki i zwykłe cięgło ssania. Zupełnie zablokowane nie jest,
    bo wydaje się działać poprawnie: po odpaleniu motocykla na ssaniu obroty
    po chwili rosną do ok. 4tys, po zupełnym zdjęciu ssania spadają do zdaje
    się 1,5tys i tam się trzymają w miarę równo. Ale zobaczę, czy tam się
    coś nie przyblokowało.

    Czy istnieje coś takiego jak śruba regulująca ilość obrotów biegu
    jałowego? Może tym coś pokombinować?

    > U mnie tak bylo w imbryku, objawy podobne, a pozniej okazalo sie, ze serwis
    > zostawil ssanie w pozycji full open na stale :)
    Laickie pytanie offtopic - imbryk i czajnik to nazwy kodowe na jajko?