  • 1. Data: 2010-12-20 00:05:39
    Temat: TI Launchpad
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    No w końcu dostałem kilka zamówionych. :)
    Coś mi pisanie kodu na te MSP430 ciężko idzie, jednak wiele rzeczy jest
    inaczej rozwiązanych niż w przeciętnym AVRku. Czy jest gdzieś strona z
    _wieloma_ przykładowymi kawałkami kodu? Nie interesują mnie od razu całe
    duże projekty, ale raczej właśnie małe kawałki podzielone tematycznie
    (soft UART, ADC, I/O, SPI itd).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-12-20 10:44:07
    Temat: Re: TI Launchpad
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Czy jest gdzieś strona z
    > _wieloma_ przykładowymi kawałkami kodu? Nie interesują mnie od razu całe
    > duże projekty, ale raczej właśnie małe kawałki podzielone tematycznie
    > (soft UART, ADC, I/O, SPI itd).

    www.ti.com/msp430 na zakładce "Code examples".
    K.

  • 3. Data: 2010-12-22 23:17:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-20 11:44 John Smith napisał(a):

    > www.ti.com/msp430 na zakładce "Code examples".

    No to tak jak się spodziewałem - to daje producent.
    A jakieś strony niezależnych zapaleńców? Projektów czy kawałków kodu dla
    takiego np. Arduino (także płytki komercyjnej) jest multum...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-12-27 23:01:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > A jakie strony niezale nych zapale c w? Projekt w czy kawa k w kodu dla
    > takiego np. Arduino (tak e p ytki komercyjnej) jest multum...

    Strona z niezłymi projektami: http://processors.wiki.ti.com/index.php/Category:Mic
    rocontroller_Projects_-_MSP430
    ale ja nie korzystam, szkoda mi czasu.
    Podejście też mam od innej strony, w czasie budowy prototypu, zaczynam
    od maksymalnego
    procesora z danej rodziny MSP430. Do sprawnego pisania programu bez
    konieczności
    przedzierania się przez gąszcz cudzego projektu wystarczą dwa
    dokumenty:
    pierwszy właściwy dla konkretnego procesora np.:
    http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/msp430g2211.pdf
    drugi właściwy dla rodziny w tym przypadku 2xx, SLAU144F.pdf, gdzie są
    opisane peryferia.
    "Małe" procesory mają moduły Embedded Emulation Module (EEM)
    umożliwiające postawienie
    do dwóch pułapek sprzętowych, duże aż do ośmiu, co znacznie usprawnia
    pisanie programu.
    Poza tym najczęściej zasobów nie zabraknie w miarę powiększania się
    projektu.
    K.

  • 5. Data: 2010-12-28 20:15:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-28 00:01 John Smith napisał(a):

> [...]
    > http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/msp430g2211.pdf
    > drugi właściwy dla rodziny w tym przypadku 2xx, SLAU144F.pdf, gdzie są

    Dzięki za konkretną odpowiedź. No to teraz już tylko zakasać rękawy i do
    roboty. :) Planuję zrobić kilka bezprzewodowych nadajników temperatury
    (łatwo bo te małe MSP430 z Launchpada mają już gotowy w środku pomiar
    temperatury, jest nawet użyty w przykładowej aplikacji). A odbiornikiem
    tych transmisji będzie już nieco większy Ethernut z AVRem podczepiony do
    internetu. Na razie pokazuje mi tylko temperaturę pobieraną z sieci oraz
    czas synchronizowany przez SNTP.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2010-12-28 21:32:27
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-12-28 21:15, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > (łatwo bo te małe MSP430 z Launchpada mają już gotowy w środku pomiar
    > temperatury, jest nawet użyty w przykładowej aplikacji).

    to może lepiej zaprząc do tego moduły MSP430-RF2500T po 20USD? Choć
    zasiegu za dużego nie mają.. Masz do nich gotowy protokół transmisyjny,
    a do debuggowania użyjesz Launchpada zamiast kupować cały zestaw RF2500
    za 50USD..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2010-12-30 00:21:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-28 22:32 Michał Baszyński napisał(a):

> [...]
    > zasiegu za dużego nie mają.. Masz do nich gotowy protokół transmisyjny,
    > a do debuggowania użyjesz Launchpada zamiast kupować cały zestaw RF2500

    Moduły na 868 MHz (oddzielnie kilka nadajników i jeden odbiornik) już
    mam. Cena $20 za CPU+radio wychodzi nieco wysoka w porównaniu do
    Launchpada za $4 + nadajnika HopeRF za 15 czy 17 zł. Razem $10 czyli 2x
    taniej. A w zupełności wystarczy na prosty termometr i nadawanie
    Manchesterem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/