  • 1. Data: 2010-12-19 14:10:09
    Temat: wzór generator RC
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Nie mogę znaleźć w guglach wzoru na częstotliwość
    generatora RC na bramkach.
    Mam dwie bramki A i B na układzie cd4011.

    Wyjście bramki A podłączone do wejścia B. Wyjście B przez kondensator C do
    wejścia A.
    Wejście A do wyjścia A przez opornik R.

    Jaki jest wzór na częstotliwość napięcia na wyjściu A?

    Dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-12-19 15:31:22
    Temat: Re: wzór generator RC
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wejścia A.
    > Wejście A do wyjścia A przez opornik R.
    >
    > Jaki jest wzór na częstotliwość napięcia na wyjściu A?

    Chodzi mi jakieś 1,1*RC po głowie.

    Marek

  • 3. Data: 2010-12-19 15:36:00
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Chodzi mi jakieś 1,1*RC po głowie.

    No właśnie kilka wersji tych generatorków jest
    i mają różne wzorki
    np:
    http://www.elportal.pl/forum/viewtopic.php?p=54080
    ale akurat takiego tam nie ma.

    Pozdr.
    Paweł

  • 4. Data: 2010-12-19 16:35:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    pawel wrote:

    > No właśnie kilka wersji tych generatorków jest
    > i mają różne wzorki
    > np:
    > http://www.elportal.pl/forum/viewtopic.php?p=54080
    > ale akurat takiego tam nie ma.

    Zależy conieco od napięcia zasilania i histerezy ICka. Najlepiej złożyć na
    szybko i zmierzyć.

    Waldek

  • 5. Data: 2010-12-19 21:12:30
    Od: Kicer <...@...c>

    pawel wrote:

> [...]
    > wejścia A.
    > Wejście A do wyjścia A przez opornik R.
    >
    > Jaki jest wzór na częstotliwość napięcia na wyjściu A?

    odczytaj napięcie jakie jest traktowane przez wejście bramki jako "1" i "0".
    A potem starczy sobie rozrysować przebiegi, policzyc napięcie na/za
    kondensatorem (okolice e^-t/T) i wyjdzie :)

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86