  • 1. Data: 2016-04-04 15:56:20
    Temat: TME... czegoś tu nie rozumiem...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Hej!
    Przeszukuję sieć, pod kątem możliwości nabycia dużej, ok. 250-300 sztuk
    przekaźników w układzie 4PDT, możliwie najmniejszych, możliwie najtańszych,
    prądy przełączane będą nikłe, może do 100-200 mA.
    M.in. w TME trafiłem na takie coś.
    http://www.tme.eu/pl/details/v23154d0720c410/przekaz
    niki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/7-13938
    08-3/
    dla porównania
    http://www.tme.eu/pl/details/v23154d720b110/przekazn
    iki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/6-139380
    8-5/
    parametry podobne.
    Tylko zwróćcie uwagę na istotny szczegół - CENĘ.
    1. Czemu to jest tak KOSMICZNIE drogie?
    2. Czym uzasadniona jest tak znaczna różnica w cenach? I sama cena w ogóle?
    Czyżbyśmy się dochrapali relay-voodoo?
    Czy może styczki brylancikami diamentowymi obsadzone, (tfu) Svarowskim
    ozdobione, z czystej platyny klepane? Aha... i uzwojone srebrnym drutem?
    Szukałem, że może to jest po stówie w paczce, to OK, rozumiem. Ale ponad 3/4
    koła za sztukę? Przegięcie! Na stronie jest, ze po 2 w paczce... Ki diabeł?
    Najlepiej by mi pasowało nazbierać odpowiednią ilość MT12 (chyba, że są
    jakieś mniejsze i/lub tańsze). Mniejsza o napięcie (najlepiej 9-12, ale jak
    będzie inne, to się dostosuję). Byle dla wszystkich takie samo.
    Podpowiecie coś? :) Bo i tak teraz ich nie kupię, chcę jednak skupić się na
    czyms i jak będzie możliwe, po prostu rachu-ciachu i bez strachu ((C)
    Seksmisja) załatwić sprawę "jednym ruchem".
    Będę oczywiście szukać dalej... ale czy znajdę?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 2. Data: 2016-04-04 16:07:37
    Temat: Re: TME... czegoś tu nie rozumiem...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    8-5/
    > parametry podobne.
    > Tylko zwróćcie uwagę na istotny szczegół - CENĘ.

    A ja wyglądające tak samo gdzieś w kąt szuflady upchnąłem, a tu do sejfu
    raczej by trzeba :).
    P.G.

  • 3. Data: 2016-04-04 16:12:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-04-04 o 15:56, ACMM-033 pisze:
> [...]
    8-5/

    > parametry podobne.
    > Tylko zwróćcie uwagę na istotny szczegół - CENĘ.

    Może to wirtualna pozycja?

    Tu masz takie na ten przykład:
    http://pl.farnell.com/finder/55-34-9-024-0040/relay-
    4pdt-250vac-7a/dp/1169226
    albo Omron:
    http://pl.farnell.com/omron-industrial-automation/my
    4-24dcs/relay-4pdt-250vac-30vdc-5a/dp/186466

    TE też jest
    pl.farnell.com/te-connectivity-schrack/pt570024/rela
    y-4pdt-240vac-6a/dp/3072782

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-04-04 16:32:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Myślę, że to po prostu błąd.
    Napisałem do nich "zgłoś błąd". Zobaczymy.

  • 5. Data: 2016-04-04 17:01:31
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    bo to jest wolny wyzwolony rynek wspólnej europy...

  • 6. Data: 2016-04-04 17:01:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >1. Czemu to jest tak KOSMICZNIE drogie?
    >2. Czym uzasadniona jest tak znaczna różnica w cenach? I sama cena w

    a) ktos zamowil, ktos sprowadzil, od tego czasu jest w ofercie.
    Klienci zgrzytaja, ale placa, skoro "tyle to kosztuje".
    b) to przekaznik do urzadzenia, przy ktorego posiadacze nie zgrzytaja
    :-)
    c) wykonanie jakies specjalne ... nie wyglada prawde mowiac.
    d) pomylka w przeliczeniu ceny ...

    Obstawiam a, ale mozesz poszukac ceny gdzie indziej.
    Patrze do Elfy ... taa, cena 200-1000 zl jest normalna :-) No - za 130
    tez cos znajdziesz.
    Byc moze spadlo zapotrzebowanie, a teraz producent moze dyktowac
    warunki :-)

    Bo zobacz ten
    http://www.tme.eu/pl/details/pt570512/przekazniki-el
    ektromagn-miniaturowe/te-connectivity/8-1419111-6/
    miniaturowy nie jest, ale cena ... naprawde normalna.

    >Podpowiecie coś? :)
    Zobacz R4 I R4N relpolu ... a moze wstawic dwa DPDT ?

    No chyba, ze chce ci sie z kontaktronami bawic
    http://www.pitow.wroc.pl/pitradwarsaow/kontaktrony_2
    10.html

    Kiedys mieli cewki na 4 sztuki, ale teraz wszystko wycofane z oferty

    J.

  • 7. Data: 2016-04-04 18:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    y4-24dcs/relay-4pdt-250vac-30vdc-5a/dp/186466
    >TE też jest
    >pl.farnell.com/te-connectivity-schrack/pt570024/rel

    Ale one sa duze.
    A jak chcesz male
    http://pl.farnell.com/te-connectivity-axicom/8-13938
    08-3/relay-signal-4pdt-125vac-150vdc/dp/4220080
    320zl. Co prawda wraz iloscia cena spada

    No chyba, zeby ten
    http://pl.farnell.com/panasonic-electric-works/nf4eb
    -24v/relay-signal-4pdt-30vdc-2a/dp/1200948

    Ale na plytce to on nawet wiecej zajmuje.

    J.

  • 8. Data: 2016-04-04 19:11:46
    Temat: Re: TME... czego? tu nie rozumiem...
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    niki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/7-13938
    08-3/
    > dla por?wnania
    > http://www.tme.eu/pl/details/v23154d720b110/przekazn
    iki-elektromagn-miniaturowe/te-connectivity/6-139380
    8-5/
    > parametry podobne.
    > Tylko zwr??cie uwag? na istotny szczeg?? - CEN?.
    > 1. Czemu to jest tak KOSMICZNIE drogie?
    > 2. Czym uzasadniona jest tak znaczna r??nica w cenach? I sama cena w og?le?
    > Czy?by?my si? dochrapali relay-voodoo?
    > Czy mo?e styczki brylancikami diamentowymi obsadzone, (tfu) Svarowskim

    Datasheet pisze ze to przekazniki malosygnalowe do ukladow
    pomiarowych. Te drozsze maja styki ze zlota, tansze
    srebrne, ale pozlacane. Troche dziwne ze w datasheecie nic
    wiecej nie pisza o parametach stykow. Ale datasheet do
    tanszego modelu (z linku podanego przez Irokeza) ma taki
    kawalek:

    Min. recommended contact load 12V at 10mA
    gold plated: 20mV at 1mA

    Ja to czytam w ten sposob ze standartowy przekaznik moze
    nie kontakowac jak napiecie lub prad na styku sa za niskie.
    Taki z pozlacznymi stykami ma pewnie dzialac dla mniejszych
    sygnalow. No, a zlote styki pewnie lepsze od pozlacanych...

    Sam jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce, ile sie da
    zrobic na normalych tanich przekaznikach a kiedy trzeba
    specjalne malosygnalowe.

    --
    Waldek Hebisch

  • 9. Data: 2016-04-04 19:40:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Waldek Hebisch" <h...@m...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Sam jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce, ile sie da
    > zrobic na normalych tanich przekaznikach a kiedy trzeba
    > specjalne malosygnalowe.

    Zobacz ostatni rysunek w:
    http://www.tme.eu/pl/Document/258d4803c2402e3f893951
    f1bc0c48b7/D2F.PDF

    Sądzę, że z małymi przekaźnikami jest podobnie.

    Znam przypadek, gdy mikroswitche ze standardowymi stykami (wymagają 100mA do
    samooczyszczania) pracowały z prądem rzędu 1mA. Po roku zaczęły kolejno
    wysiadać.
    P.G.

  • 10. Data: 2016-04-04 20:02:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 4 Apr 2016 17:11:46 +0000 (UTC), Waldek Hebisch
    <h...@m...uni.wroc.pl> wrote:

    Proszę zobaczyć to, w szczególności opis materiału na styki:
    http://www.relpol.pl/content/download/4172/32060/fil
    e/Przekazniki_Podstawowe_informacje.pdf

    Gdzieś, kiedyś znalazłem całkiem dokładny opis *dlaczego* należy
    zwracać uwagę na minimalne prądy i napięcia jakie płyną przez styki i
    jakie problemy to stwarza, ale nie mogę tego w tej chwili znaleźć.
    Zresztą sam się na tym przejechałem gdy pod miernik były podłączone
    przekaźniki wybierające źródło sygnału, a pomiar był robiony
    praktycznie bez poboru prądu. I jakoś na zwykłych przekaźnikach
    czasami były cuda, dopiero pomiarowe, za małe wiaderko dularów
    spowodowały właściwe wyniki.
    --
    Grzegorz Krukowski