  • 1. Data: 2012-02-15 12:18:58
    Temat: TV cyfrowa a kablowa
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    Bardzo prosze o wyjaśnienie następujacej sprawy:
    mam tv kablową (analogową), słysze powszechne zapowiedzi że od 2013r ma być
    tylko tv cyfrowa.
    Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę pojęcie multipleksy.
    Jak się to będzie miało do tv kablowej? TV kablowa dostarcza mi określoną
    ilość programów - co sie dla mnie zmieni w związku z tą zmianą od 2013r?
    Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?

    Może to nie jest do końca pytanie do tej grupy, ale na pewno państwo sie
    orientujecie.

  • 2. Data: 2012-02-15 12:29:08
    Temat: Re: TV cyfrowa a kablowa
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo prosze o wyja?nienie następujacej sprawy:
    > mam tv kablow? (analogow?), słysze powszechne zapowiedzi że od 2013r ma
    > być
    > tylko tv cyfrowa.
    > Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę pojęcie multipleksy.
    > Jak się to będzie miało do tv kablowej? TV kablowa dostarcza mi okre?lon?
    > ilo?ć programów - co sie dla mnie zmieni w zwi?zku z t? zmian? od 2013r?
    > Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?
    >
    > Może to nie jest do końca pytanie do tej grupy, ale na pewno państwo sie
    > orientujecie.

    Jak masz kablową to nic Cię nie obchodzi. Dostarczają Ci program
    analogowo lub cyfrowo - jak do tej pory.

    Artur(m)

  • 3. Data: 2012-02-15 12:31:46
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę
    > pojęcie multipleksy.

    Tak, parę więcej będzie. Ale nie nastawiaj się na wielki
    przeskok ;-). Dostaniesz TVN 7 i trochę badziewia...

    > Jak się to będzie miało do tv kablowej?

    Nijak. To dwa niezależne media.

    > TV kablowa dostarcza mi określoną
    > ilość programów - co sie dla mnie zmieni w związku z tą
    > zmianą od 2013r?

    Nic. Ale należy się spodziewać powolnego wyłączania kanałów
    analogowych w sieciach. Operatorzy będą zwalniali miejsce
    dla kanałów cyfrowych.

    > Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?

    Możesz sobie kupić satelitarną platformę cyfrową :-). Bo
    DVB-T raczej nigdy nie dobije ofertą do przeciętnej
    kablówki. Jedynie jakość będzie lepsza niż analogowej
    kablówki, ale zawartość niestety mierna...

  • 4. Data: 2012-02-15 14:31:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 13:18:58 +0100, ela napisał(a):
> [...]
    > ilość programów - co sie dla mnie zmieni w związku z tą zmianą od 2013r?

    Trzeba zadzwonic i sie spytac - prawdopodobnie sie nic nie zmieni.
    Liczba programow jest ograniczona, a oni maja te za ktore chca placic.

    Nie wtrynili ci juz dawniej dekodera cyfrowego i nowej, lepszej oplaty za
    nowa, lepsza oferte ?

    > Może mogę zrezygnować z kablówki - ale co dalej?

    Wystawic antene i odbierac tych kilka programow z multipleksu - moze akurat
    masz dobre warunki do odbioru i nie potrzebujesz wiecej.

    bo chyba ze nie uda sie przekonac prezesa spoldzielni ze mieszkancy zycza
    sobie reaktywacji anten zbiorczych - taka kablowka ma wiecej pieniedzy na
    lapowki :-)

    no chyba zeby tak w polaczeniu z CBA jakas akcje zmontowac - najpierw mu
    podsluchy zalozyc, a potem komitet mieszkancow wystapi z pismem ..

    A za pare lat ... jak myslicie - bedzie publiczna transmisja kodowana i
    dostepna dla tych co placa abonament, czy nie bedzie ?

    J.

  • 5. Data: 2012-02-15 14:46:51
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > bo chyba ze nie uda sie przekonac prezesa spoldzielni ze
    > mieszkancy zycza
    > sobie reaktywacji anten zbiorczych

    Reaktywacja w 99% przypadków już nie jest możliwa. W
    budynkach nowszych niż ok. 20-letnie takowych instalacji w
    zasadzie nie ma, a w starszych dawno zdemontowano maszty,
    szafki AZART, wypruto kable (które zresztą i tak średnio by
    się już do tego nadawały). Zdecydowanie taniej jest wpuścić
    MUX-y po przemianach w kablówkę w pakiet socjalny, dla
    wszystkich. Ja tak zrobiłem w swojej sieci

    > taka kablowka ma wiecej pieniedzy na
    > lapowki :-)

    Jakaś teoria spiskowa? ;-))

  • 6. Data: 2012-02-15 15:06:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

> [...]
    > i tak średnio by się już do tego nadawały). Zdecydowanie taniej jest
    > wpuścić MUX-y po przemianach w kablówkę w pakiet socjalny, dla wszystkich.

    Jakaś teoria spiskowa. Jak się chce, to się da. U teściów w zeszłym roku
    zrobili. Budynek jeszcze z czasów Gomułki, oryginalnie nie miał zadnej
    instalacji antenowej. Kosztowało to coś koło stówy od mieszkania, więc
    chyba niezbyt drogo. Kablówka też w budynku jest (tylko jedna), ale i tak
    wszyscy na wszelki wypadek wzięli. Widzę, że niektórzy mają też swoje
    anteny satelitarne.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-02-15 15:17:52
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > miał zadnej
    > instalacji antenowej. Kosztowało to coś koło stówy od

    Stówę od mieszkania? Mało możliwe, chyba że z kradzionych
    materiałów ;-).

  • 8. Data: 2012-02-15 15:22:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ela pisze tak:

    > Słyszę często że ma być dużo więcej programów, słyszę pojęcie
    > multipleksy. Jak się to będzie miało do tv kablowej?

    W powietrze nie będą rozsiewane za darmo, takie kanały jak np Discovery
    czy National Geografic więc trzeba zostać przy kablówce.

    Można ew jeszcze wymienić sobie tuner od kablówki na cyfrowy żeby mieć
    lepszą jakość obrazu.

    --
    Piter

  • 9. Data: 2012-02-15 15:38:14
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    zależy która kablowa, z tych większych jak UPC nie ma znaczenia bo oni
    dają cyfrowo + analogowo gratis i nic się nie zmieni po 2013

  • 10. Data: 2012-02-15 15:38:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert_J napisał:

    > Stówę od mieszkania? Mało możliwe, chyba że z kradzionych
    > materiałów ;-).

    Jak się chce, to można, już to pisałem. Może było 160, może nawet
    180, ale na pewno mniej niż 200. Robiony był remont klatek schodowych,
    w trakcie którego zainstalowano korytka na kable (już nie można było
    patrzeć na to, co flejtuchy od telefonów i telewizji tam natkali --
    oni chyba wszyscy się w chlewie wychowali). Ile może kosztować
    wetknięcie tam kabla do każdego mieszkania? Zresztą mogło być nawet
    bez tej stówy, bo pieniądze na fundusz remontowy wpływaja regularnie.

    A zrobić instalację trzeba było -- jest tam tylko jeden operator
    kablowy, a bez żadnej konkurencji złodzieje by się mogli jeszcze
    bardziej rozpaskudzić.

    --
    Jarek