  • 1. Data: 2023-01-11 23:03:38
    Temat: Tania i dobra :)
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    OK, wiem że nie ma tak jak w temacie :) Ale potrzebuję jakąś sensowną
    lutownicę z kilkoma wymiennymi grotami o różnych acz niezbyt wymyślnych
    kształtach i regulacją temperatury tych grotów. Napotykam coraz więcej
    rzeczy których nie polutuję transformatorówką. Ktoś może polecić coś
    niedrogiego ale żeby się nie rozleciało w tydzień? I żeby jeszcze za kilka
    lat dało się grot dokupić?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-01-12 13:03:57
    Temat: Re: Tania i dobra :)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-11 o 23:03, Jacek pisze:

> [...]
    > rzeczy których nie polutuję transformatorówką. Ktoś może polecić coś
    > niedrogiego ale żeby się nie rozleciało w tydzień? I żeby jeszcze za kilka

    https://pl.aliexpress.com/item/32903921345.html
    Grzeje się szybko i lutuje jak trzeba.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-01-12 23:41:10
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/01/2023 22:03, Jacek wrote:

> [...]
    > rzeczy których nie polutuję transformatorówką. Ktoś może polecić coś
    > niedrogiego ale żeby się nie rozleciało w tydzień? I żeby jeszcze za kilka

    Jak dużo lutujesz to kup coś dobrego. Jak okazjonalnie to polecam:

    https://pine64.com/product/pinecil-smart-mini-portab
    le-soldering-iron/

    c.

  • 4. Data: 2023-01-13 09:15:24
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 12 Jan 2023 22:41:10 +0000, użytkownik Cezar napisał:

    > Jak dużo lutujesz to kup coś dobrego. Jak okazjonalnie to polecam:
    >
    > https://pine64.com/product/pinecil-smart-mini-portab
    le-soldering-iron/

    > c.
    Dobrzy ludzie, trzymcie mnie! Dożyłem czasów w których lutownica ma system
    operacyjny, procek i pamięć! :) Pora umierać.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2023-01-13 09:17:45
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 12 Jan 2023 13:03:57 +0100, użytkownik Janusz napisał:

    > https://pl.aliexpress.com/item/32903921345.html Grzeje się szybko i
    > lutuje jak trzeba.

    Kupiłem, przyjdzie 7-go lutego. Jest tak tania że nawet jakbym użył jej 5
    razy do popsucia to już się opłaci :) No i ciekaw jestem co chińczyk
    wymyślił za tą cenę.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-01-13 14:35:18
    Od: Longin <l...@y...com>

    W dniu 13.01.2023 o 09:15, Jacek pisze:

    le-soldering-iron/

    > Dobrzy ludzie, trzymcie mnie! Dożyłem czasów w których lutownica ma system
    > operacyjny, procek i pamięć! :) Pora umierać.

    Najwidoczniej nie jesteś na bieżąco?

    Teraz możesz zagrać w najmniejszą wersję ,,Tetris" na lutownicy!

    Malutką wersję Tetrisa , klasycznej gry logicznej, można sflashować na
    lutownicę TS100, która w normalnych warunkach wyświetla temperaturę
    gorącego urządzenia na ekranie OLED.

    Konfiguracja sterowania wygląda na trochę skomplikowaną, ponieważ tylko
    dwa przyciski służą do obracania i przesuwania bloków.

    Według strony GitHub twórcy hacka, Jorica , żelazko nagrzewa się o 10
    stopni za każdym razem, gdy przegrywasz. Ponieważ granie bez dotykania
    gorącej końcówki jest prawie niemożliwe, chyba że jesteś mistrzem
    Tetrisa , wkrótce twoje ręce będą pulsować.

    To niezła motywacja do powrotu do pracy.

    https://github.com/joric/ts100tris

  • 7. Data: 2023-01-13 15:13:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/01/2023 13:35, Longin wrote:

> [...]
    > Tetrisa , wkrótce twoje ręce będą pulsować.
    >
    > To niezła motywacja do powrotu do pracy.

    TS100 ma słabiutkiego STM32F103. PINECIL ma RISC-V @ 144MHz. Pewnie DOOM
    by na nim poszedł :-)

    c.

  • 8. Data: 2023-01-13 16:38:43
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Cezar napisał(a):

    > TS100 ma słabiutkiego STM32F103. PINECIL ma RISC-V @ 144MHz. Pewnie DOOM
    > by na nim poszedł :-)

    Zbędne bajery i komplikacja. Trza na głowę upaść aby kupić gadżet do
    którego grot kosztuje 80 pln. Długofalowo wyjdzie drogo.
    Do tego popędzane zasilaczem impulsowym co daje 110V na grocie.
    Ale róbta jak uważata.

    Jacek
    > https://pl.aliexpress.com/item/32903921345.html Grzeje się szybko i
    > lutuje jak trzeba.

    Wygląda na nieco biedniejszą (np. grubość kabla) yuhua 928
    Dbaj o bezpieczniki w domu i popraw szybciej niż jebnie, na oko właśnie ten model:
    https://youtu.be/UDaPk5Qq2cQ?t=131

  • 9. Data: 2023-01-13 16:40:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    > Wygląda na nieco biedniejszą (np. grubość kabla) yuhua 928
    yihua 928d

  • 10. Data: 2023-01-13 19:33:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-11 o 23:03, Jacek pisze:

    Ja używam (od lat) takiej:

    https://allegro.pl/oferta/lutownica-do-bezolowiowego
    -lutowania-goot-px-201-12504894140

    Ale ja dużo nie lutuję.
    Dla mnie zaletą jest brak stacji. Stoi sobie na podstawce w rogu biurka
    i tylko tyle miejsca zajmuje.
    P.G.