  • 1. Data: 2017-03-14 14:34:02
    Temat: Tanie i małe ogniwo fotowoltaiczne
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Szukam jak najmniejszej baterii słonecznej, takiej jak jest w tanich
    kalkulatorach i innych zabawkach, żeby zasilić małego ATtiny10 + piezo
    (bez generatora, to ATtiny będzie generował dźwięk). Zakładam że minimalne
    napięcie wystarczy mi 2V (ATtiny ruszy od 1.8), maksymalny prąd ok. 2mA
    (200uA pociągnie ATtiny przy 1MHz, reszta na piezo). Gdzie coś takiego
    dostanę? Na Allegro są tylko dużo większe, Aliexpress też nie wygląda
    obiecująco... ostatecznie kupię lampkę solarną w Obi albo innym Leroyu i
    wydłubię baterię, ale wolałbym coś z określonymi parametrami i ze stykami
    gotowymi do lutowania (jak kiedyś rozbierałem taką lampkę, to bateria była
    zaklejona, a kable odpadły przy próbie odklejenia).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2017-03-14 15:18:13
    Temat: Re: Tanie i małe ogniwo fotowoltaiczne
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 14/03/2017 13:34, Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > gotowymi do lutowania (jak kiedyś rozbierałem taką lampkę, to bateria była
    > zaklejona, a kable odpadły przy próbie odklejenia).

    ebay?

    http://www.ebay.com/itm/262889410692
    http://www.ebay.com/itm/262760469957
    http://www.ebay.com/itm/172568529480

    a wszystko tutaj:

    https://goo.gl/mvJdoh

  • 3. Data: 2017-03-14 15:49:45
    Od: Swift <p...@g...com>

    Matryca z fotodiod tak jak tu:
    http://ep.com.pl/artykuly/10244-EH_ADP_inteligentna_
    przetwornica_do_energy_harvesting.html

  • 4. Data: 2017-03-14 20:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Swift" napisał w wiadomości grup
    >Matryca z fotodiod tak jak tu:
    >http://ep.com.pl/artykuly/10244-EH_ADP_inteligentna
    _przetwornica_do_energy_harvesting.html

    Pomysl kiedys moze i ciekawy, ale teraz, gdy lampki ogrodowe kosztuja
    po 2 zl ?

    Adam potrzebuje 4mW mocy, jesli dobrze licze to 1cm^2 ogniwa potrafi
    dostarczyc 12mW ... w pelnym sloncu i prostopadle.
    Jesli to ma dzialac takze w gorszych warunkach, to powierzchnia
    rosnie.
    I liczba fotodiod tez rosnie ... zdecydowanie lepiej ogniwo.

    J.

  • 5. Data: 2017-03-18 15:04:54
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    a_przetwornica_do_energy_harvesting.html

    > Pomysl kiedys moze i ciekawy, ale teraz, gdy lampki ogrodowe kosztuja
    > po 2 zl ?

    Ale te lampki mają duże baterie, mi zależało na małej :)

    W każdym razie wykorzystałem ten pomysł, 5 diod BPW34 połączonych
    szeregowo dało radę.

    --
    http://www.chmurka.net/