  • 1. Data: 2011-12-25 11:03:58
    Temat: Tanie polskie OC...
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Moze Was zainteresuje jakie sa roznice w stawkach ubezpieczen w Polsce a
    w Irlandi... Na poczatku roku mam akurat wzmowienia polis wiec ciekawe
    porownanie.

    VW Sharan - 3 lata znizek, pelen pakiet OC+AC, ubezpieczenie znizek,
    assistance itp itd
    ~ 2000 zl w Ire

    Fiat Regata (ale bardzo podobnie wychodzi na Volvo 760, Volvo 142 i
    Renaut 19 cabrio) - pelne znizki, gole OC
    ~ 700 zl w Pl

    Czyli majac w tej chwili pelne znizki w Ire placilbym za full pakiet
    ciut wiecej za gole OC w Pl. Niezly biznes dla firm ubezpieczeniowych w
    Polsce, biorac pod uwage z jaka checia wyplacaja odszkodowania, jak
    chetnie zgadzali sie na auto zastepcze...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-12-25 11:34:30
    Temat: Re: Tanie polskie OC...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-12-2011 11:03, RadekNet pisze:
> [...]
    > Polsce, biorac pod uwage z jaka checia wyplacaja odszkodowania, jak
    > chetnie zgadzali sie na auto zastepcze...

    Podatek drogowy już wyparował na wyspach? Bo jak do tej pory w tej
    rajskiej części świata za 3.0 musiałbym płacić jakieś 4500PLN/rok.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2011-12-25 11:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2011 11:03:58 +0100, RadekNet napisał(a):
> [...]
    > ~ 700 zl w Pl
    > Czyli majac w tej chwili pelne znizki w Ire placilbym za full pakiet

    IMO - nie porownuj gruszek z jablkami. Zadzwon do dwoch agentow i spytaj
    sie ile by kosztowaly analogiczne ubezpieczenia w drugim kraju.
    Dublin/Warszawa czy jeszcze inaczej ?

    > Niezly biznes dla firm ubezpieczeniowych w Polsce,

    No wiesz, ja OC place 450zl. Drogo, bo pare lat temu placilem 300.
    I to jest za wielkie kombi z duzym silnikiem (1.8 :-) w miescie
    wojewodzkim.

    Do tej pory bylem grzecznym klientem, skladki placilem, szkod nie robilem.
    Ale to nie znaczy ze zawsze taki bede. Byle obcierka parkingowa - i 1500zl.
    Drobna stluczka - i bez 3000 zl sie nie naprawi. To jest jednak 10 lat
    moich skladek (no, teraz juz tylko 7). A przeciez moge latwo zrobic szkod
    na 30 tys, czy nawet na 300 tys.

    Moze w Irlandii wolniej jezdza, moze zimy nie ma, moze ruch mniejszy, moze
    ASO mniej pazerne ... a moze ci sie po prostu wydaje i skladki sa jednak
    wieksze. A potem nie wyplaca odszkodowania bo "pan byl pijany" :-)

    > biorac pod uwage z jaka checia wyplacaja odszkodowania, jak
    > chetnie zgadzali sie na auto zastepcze...

    Co by nie mowic - wtedy by to nie bylo 3000 tylko 6000 do wyplaty.

    J.

  • 4. Data: 2011-12-25 11:35:42
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 25.12.2011 11:35, J.F. pisze:

    > IMO - nie porownuj gruszek z jablkami. Zadzwon do dwoch agentow i spytaj
    > sie ile by kosztowaly analogiczne ubezpieczenia w drugim kraju.
    > Dublin/Warszawa czy jeszcze inaczej ?

    Pewnie, ze jakies roznice sa, ale akurat jesli chodzi o rejon
    zamieszkania to i tu i tu wiocha. I pamietaj, ze dla smiesznosci
    porownuje gole OC do pelnego AC ;)

    > No wiesz, ja OC place 450zl. Drogo, bo pare lat temu placilem 300.
    > I to jest za wielkie kombi z duzym silnikiem (1.8 :-) w miescie
    > wojewodzkim.

    Ja tez w zeszlym roku w Pl placilem mniej. Najmocniej wzroslo mi OC na
    Volvo 142 z 200 zl na 600 zl - PZU juz nie daje znizek za wiek (42 lata)
    bez zlotych tablic.

    > Moze w Irlandii wolniej jezdza, moze zimy nie ma, moze ruch mniejszy, moze
    > ASO mniej pazerne ... a moze ci sie po prostu wydaje i skladki sa jednak
    > wieksze. A potem nie wyplaca odszkodowania bo "pan byl pijany" :-)

    Nie wiem co ma mi sie wydawac, kiedy place ile place... Za Arose zony
    jeszcze mniej, ale chcialem porownac podobnie duze auta.
    Na szczescie tylko raz musialem dostac odszkodowanie - za kradzierz. Po
    3 tygodniach mialem kase na koncie a jedyne ustakenie kwoty to byla
    rozmowa telefoniczna i ustalenie ile teraz kosztuja te modele na
    popularnej stronie z ogloszeniami,

    > Co by nie mowic - wtedy by to nie bylo 3000 tylko 6000 do wyplaty.

    W Ire nalezy Ci sie takie auto jak psu...

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2011-12-25 11:38:07
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 25.12.2011 11:34, DoQ pisze:

    > Podatek drogowy już wyparował na wyspach? Bo jak do tej pory w tej
    > rajskiej części świata za 3.0 musiałbym płacić jakieś 4500PLN/rok.

    A jak sie to ma do wysokosci polis? Sugerujesz ze ubezpieczyciele
    dostaja kase z tegoz podatku?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-12-25 11:50:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Dec 2011 11:35:42 +0100, RadekNet napisał(a):

    > Nie wiem co ma mi sie wydawac, kiedy place ile place...

    Na razie to widze ze placisz 3x wiecej :-P

    > Na szczescie tylko raz musialem dostac odszkodowanie - za kradzierz.

    O widzisz - kradzieze w Irlandii i Polsce tez mozemy porownac.

    > Po 3 tygodniach mialem kase na koncie a jedyne ustakenie kwoty to byla
    > rozmowa telefoniczna i ustalenie ile teraz kosztuja te modele na
    > popularnej stronie z ogloszeniami,

    A 3 tygodnie wypozyczenia auta to ile kosztuja w Irlandii ?

    > W Ire nalezy Ci sie takie auto jak psu...

    W Polsce niby tez ... no i skladki OC rosna.

    J.

  • 7. Data: 2011-12-25 11:51:38
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 25.12.2011 11:50, J.F. pisze:

    > Na razie to widze ze placisz 3x wiecej :-P

    Ale to chyba wiadomo czemu?
    W Polsce za ta renowke MTU policzylo na moje znizki 1500 zl. Czyli masz
    porownanie - Sharan 2.0l full AC 2000zl, Renault 1.6l gole OC 1500zl.

    > O widzisz - kradzieze w Irlandii i Polsce tez mozemy porownac.

    Jesli chodzi o male autka - popularny "sport" malolatow: ukrasc,
    przejechac sie, podpalic.

    > A 3 tygodnie wypozyczenia auta to ile kosztuja w Irlandii ?

    Nie wiem, sprawdz np na stronie AVIS'a. Ale nie sugerowalbym sie cena,
    bo pewnie firmy ubezpieczeniowe placa duuuzo mniej niz klient z ulicy.
    Auto dostalismy na 7 dni i nie przedluzalismy, bo nie bylo pozniej
    potrzebne.
    Wogole smiesnie bylo, bo ukradli nam Micre zony, a jako auto zastepcze
    chcieli dac Forda Galaxy, gdzie dla mojej kobiety nawet Micra byla za
    duza ;)

    > W Polsce niby tez ... no i skladki OC rosna.

    No wlasnie .. "niby". A mnie dziwi, ze w Ire to nie jest "niby" a ceny
    ubezpieczen jakby podobne.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2011-12-25 11:52:19
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-12-25 11:03, RadekNet pisze:
> [...]
    > Polsce, biorac pod uwage z jaka checia wyplacaja odszkodowania, jak
    > chetnie zgadzali sie na auto zastepcze...

    OC + AC w PL, Mondeo 2,5 benzyna 5 latek, pakiet z Assistence Premium i
    ubezpieczeniem szyb ~ 1650zł, z pełnym AC nie pamiętam ile było chyba
    coś około 1800zł bez żadnych udziałów własnych.

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2011-12-25 11:53:35
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 25.12.2011 11:52, Cezary Daniluk pisze:

    > OC + AC w PL, Mondeo 2,5 benzyna 5 latek, pakiet z Assistence Premium i
    > ubezpieczeniem szyb ~ 1650zł, z pełnym AC nie pamiętam ile było chyba
    > coś około 1800zł bez żadnych udziałów własnych.

    I jakie Twoje znizki?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2011-12-25 12:11:06
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 25.12.2011 12:12, DoQ pisze:

    > Nijak. Dla mnie liczy się to ile będę musiał zapłacić za utrzymanie
    > samochodu. Jak mam wybierać 1000PLN/rok w PL albo 5500-6000PLN/rok to
    > irlandzki raj staje się już mniej atrakcyjny.

    Kwestia stosunku kosztow do zarobkow. A roznic jest wiecej - np.
    koniecznosc lub nie placenia OC nawet jak auto stoi w garazu, przeglady
    co rok lub dwa lata, a dla zabytkow wcale (za sporo oplata lub za darmo
    z racji wieku) ... i majac w rodzinie powiedzmy, ze 2 auta do jazdy na
    codzien, dwie klasyczne zabawki na lato, kampera i ze dwie przyczepy
    towarowe to juz nawet w przeliczeniu sie to wyrownuje.

    A czemu uzywasz co rusz slowa "raj" to mozna sie tylko domyslac...

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com