  • 1. Data: 2011-05-14 16:22:28
    Temat: Teleobiektywy lustrzane
    Od: "bundy" <b...@o...pl>

    Gdzie mogę pooglądać fotki i porównać?

    Są wyraźne różnice w stosunku do dłuższych konstrukcji, oczywiście tych z
    niższej półki?

    http://allegro.onet.pl/listing.php/search?sg=0&strin
    g=Teleobiektyw+lustrzany

    Bundy

  • 2. Data: 2011-05-14 16:40:39
    Temat: Re: Teleobiektywy lustrzane
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-14 18:22, bundy pisze:
    > Gdzie mogę pooglądać fotki i porównać?
    >
    > Są wyraźne różnice w stosunku do dłuższych konstrukcji, oczywiście tych z
> [...]
    Zdecydowanie są.
    Rozmycie, zwane "bokeh", wygląda jak siatka z okrągłymi okami. Może to
    się spodobać na kilku pierwszych zdjęciach, ale później wkurza. Dla
    niektórych nie do zaakceptowania. Nie wiem jak inne konstrukcje, ale
    moja Tokina miała bardzo mały kąt obrotu pierścienia ostrości i łatwo
    było nie trafić. No i te njatańsze z reguły mydlą okrutnie...
    Pozdrawiam
    M..M

  • 3. Data: 2011-05-14 16:56:08
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gdzie mogę pooglądać fotki i porównać?
    >
    > Są wyraźne różnice w stosunku do dłuższych konstrukcji, oczywiście tych z

    i jeszcze jedno. Chyba tylko jeden obiektyw, Sony SAL-500F80, jest
    zwierciadłem wyposażonym w auto focus. Cała reszta to manuale.
    M..M

  • 4. Data: 2011-06-04 15:45:09
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Gdzie mog? poogl?da? fotki i por?wna??
    >
    > S? wyra?ne r?nice w stosunku do d?u?szych konstrukcji, oczywi?cie tych z
    > ni?szej p?ki?
    >
    > http://allegro.onet.pl/listing.php/search?sg=0&strin
    g=Teleobiektyw+lustrzany

    Lustrzany Samyang 500/6.3 jest fajny.
    http://img853.imageshack.us/img853/3103/84271572.jpg
    z ~20m
    http://img543.imageshack.us/img543/7117/29255993.jpg
    z ~70m
    http://img11.imageshack.us/img11/5895/13792917.jpg
    z ~700m

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 5. Data: 2011-06-04 20:19:55
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Zastanow sie nad obiektywem SAMYANG 500mm ED MC f/8 Preset. O wiele dluzszy
    od lustrzanych, ale powinien byc obdarzony o wiele lepszym kontrastem.
    Niestety podobno na nieskonczonosc mozna ostrzyc tylko po wymianie redukcji
    z T2 (przynajmniej z Canonem).

    Zdjecia z MTO 11CA:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Partial_Solar_Ecli
    pse_of_2011_Jan_04.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sunspots_11.04.22.
    jpg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2011-06-05 08:09:33
    Od: JB <j...@i...pl>

    W dniu 2011-06-04 22:19, astro pisze:
> [...]
    > Niestety podobno na nieskonczonosc mozna ostrzyc tylko po wymianie redukcji

    A może zmienić system :-) ?
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=21950
    Tu jest i ostro, i kontrastowo.