  • 1. Data: 2011-05-14 08:31:41
    Temat: uszkodzenie sony alfa 100
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Witam.
    Spotkała mnie bardzo przykra niespodzianka.
    Włożyłem jakąś podejrzaną kartę do mojej alfy 100 włączyłem aparat i ...
    ciemność, aparat wydał odgłos jak zwykle i nie wystartował. I koniec.
    Zapewne serwis - ciekawe co się spaliło i ile to będzie kosztować.
    Spotkało kogoś coś takiego?

    TM

  • 2. Data: 2011-05-14 08:57:07
    Temat: Re: uszkodzenie sony alfa 100
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-14 10:31, TM pisze:
> [...]
    > ciemność, aparat wydał odgłos jak zwykle i nie wystartował. I koniec.
    > Zapewne serwis - ciekawe co się spaliło i ile to będzie kosztować.

    Tak.
    Naładuj baterię.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-05-14 11:28:48
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-14 10:57, animka pisze:

    > Tak.
    > Naładuj baterię.

    Dziękuję. Właśnie wygrałem od kumpla 50 PLN. Założyłem się że pierwsza
    będzie dokładnie taka - głupia odpowiedź. Jeszcze raz dzieki animka.

    TM

    P.S.
    Obstawiamy jaka będzie druga.

  • 4. Data: 2011-05-14 11:46:37
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-14 13:28, TM pisze:

    > Dziękuję. Właśnie wygrałem od kumpla 50 PLN. Założyłem się że pierwsza
    > będzie dokładnie taka - głupia odpowiedź. Jeszcze raz dzieki animka.

> [...]

    Kup Pentaksa. BP, MSPANC ;)
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 5. Data: 2011-05-14 13:45:43
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "TM" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Spotkała mnie bardzo przykra niespodzianka.
    > Włożyłem jakąś podejrzaną kartę do mojej alfy 100 włączyłem aparat i ...
    > ciemność, aparat wydał odgłos jak zwykle i nie wystartował. I koniec.

    CF? To może zgniecione piny i strzał po pinach => płyta do wymiany.

    (BTW: ja kartę z aparatu wyciągam średnio mniej niż raz na rok :)

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-05-14 14:55:19
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "TM" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Dziękuję. Właśnie wygrałem od kumpla 50 PLN. Założyłem się że pierwsza
    > będzie dokładnie taka - głupia odpowiedź. Jeszcze raz dzieki animka.

    Dlaczego głupia? Przecież wyraźnie napisała, że pisze z własnego
    doświadczenia - sama kiedyś miała ten problem.

    [mr.]

  • 7. Data: 2011-05-14 19:07:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-14 13:28, TM pisze:

    > Dziękuję. Właśnie wygrałem od kumpla 50 PLN. Założyłem się że pierwsza
    > będzie dokładnie taka - głupia odpowiedź. Jeszcze raz dzieki animka.

    Ależ nie ma za co :-)

    > P.S.
    > Obstawiamy jaka będzie druga.

    Zamiast tak obstawiać i organizować konkursy może byś tu jakieś
    szkolenie przeprowadził?

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-05-16 12:23:48
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-14 10:31, TM wrote:
> [...]
    > ciemność, aparat wydał odgłos jak zwykle i nie wystartował. I koniec.
    > Zapewne serwis - ciekawe co się spaliło i ile to będzie kosztować.

    Gdyby to był akumulator, tak jak pisała Animka (jak zwykle nie wiedząca
    czegokolwiek poza obsługą swojego cudownego kompaktu) to aparat by
    wyświetlił na LCD informacje o słabym akumulatorze i nie próbował czyścić
    matrycy (odgłos). Gdybyś rozładował akumulator poniżej poziomu, że da się
    tę informację pokazać (lub po prostu wyjął akumulator) to by aparat nie
    zareagował również jakimkolwiek odgłosem.

    Jeśli karta jest podejrzana to wyjmij i sprawdź gniazdo czy przypadkiem
    wkładając w nim nie zwarły się jakieś z bolców oraz czy nie ma tam jakichś
    niepokojących śladów świadczących o zwarciu ich przez kartę (jakieś
    przegrzania czy przebarwienia).
    Wyciągnij akumulator i sprawdź czy tam jest ok i czy on sam jest dobry, bo
    jak był zwarty to on mógł ulec uszkodzeniu. Zobacz czy ładowarka go
    poprawnie ładuje (czy przyjmuje prąd i czy po naładowaniu ładowarka go
    odłącza). Jak to wypadnie ok to włóż akumulator do aparatu i raz jeszcze
    spróbuj bez karty - jeśli dalej jest bez życia to pewnie uszkodziła się
    jakoś płyta aparatu, może to coś prostego (bezpiecznik?) i zrobi każdy
    elektronik, a może trzeba będzie wymienić cały układ, co już wiąże się z
    większymi kosztami, chociaż to wychodzący model i sam kupiłem cały,
    kompletny i pełnosprawny (ale brudny) aparat za 123zł.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 9. Data: 2011-05-16 12:26:47
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-05-14 16:55, Mariusz [mr.] wrote:
    > Dlaczego głupia? Przecież wyraźnie napisała, że pisze z własnego
    > doświadczenia - sama kiedyś miała ten problem.

    Kolega ma rację - głupia i świadczy o niewiedzy na temat tego modelu.
    Z innego wątku wiem, że Animka nie ma tego aparatu.
    I rzeczywiście ten model zupełnie inaczej zachowuje się w przypadku
    rozładowanego akumulatora.

    W przyszłości polecam pewną nieufność, własne doświadczenie z czegoś
    zupełnie innego to nie zawsze pomoc.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2011-05-16 18:16:47
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik dominik napisał:

> [...]
    > czegokolwiek poza obsługą swojego cudownego kompaktu) to aparat by
    > wyświetlił na LCD informacje o słabym akumulatorze i nie próbował czyścić

    Jaki jest efekt włączenia aparatu bez obiektywu? Jedną z teoretycznych
    możliwości jest uszkodzenie obiektywu, wpływające na start body.
    Ewentualnie zanieczyszczenie styków. Można wyjąć obiektyw i włączyć.
    Napisz tylko jaki jest prawidłowy efekt, bo nie znam efektów w Sony.
    Powinien coś napisać na wyświetlaczu. Gdyby było zwarcie, to może na
    wszelki wypadek przerwać start i "ciemność widzę".
    Maciek