  • 61. Data: 2017-08-03 22:29:53
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Przepraszam, o jakim sukcesie mowa bo nie rozumiem? Sukces bedzie jak
    > ich latanie w kosmos będzie tak
    > powszednie jak pośpieszny 6:03 z Warszawy do Poznania.

    Sukces definiowany jako osiągnięcie zakładanych rezultatów.

    Zauważ że nieznana wcześniej firma wygrywa przetargi z Boeingiem i
    realizuje kontrakty na wyniesienie satelitów na orbitę czy zasilanie w
    prowiant stacji kosmicznej za 1/3 dotychczasowych kosztów.

    A co to ma wspólnego ze Space X?

  • 62. Data: 2017-08-04 00:47:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty masz blizej bo tam jestes. Sprawdz czy maja z 30% wiecej mocy zainstalowanej niz
    zuzywanej. Z innej beczki. Musk inwestuje w stacje ladowania, loty w kosmos i poczte
    pneumatyczna dla ludzi. Amberd gold za pieniadze za ktore mial kupowac zloto kupowal
    samoloty i kazdy tutaj wie co z tego wyszlo. Jak zbiera kase na samochody to ma z
    niej robic samochody. Chce robic poczte pneumatyczna i latac w kosmos to niech zbiera
    kase na te pomysly jako oddzielne. Poza tym nie slyszalem zeby jakis producent
    samochodow budowal stacje benzynowe pod swoja marka i koszt budowy dopisywal do ceny
    samochodow. Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie
    zbankrutowala. Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9 milionow dolarow. Niby
    duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie dni. Mial
    wyprodukowac w tym roku 40 tysiecy samochodow. Zrobil tyle? Chce produkowac pol
    miliona samochodow rocznie. Mowil skad wezmie lit. Lit do zbyt czesto wystepujacych
    pierwiastkow nie nalezy. W skorupie ziemskiej litu raczej malo. Jak zacznie kupowac
    duzo litu to lit zdrozeje. Bardzo zdrozeja wtedy jego samochody. Portier w pracy na
    takie okolicznosci ma stwierdzenie ze plany chujem sa podparte.

  • 63. Data: 2017-08-04 00:55:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I jeszcze ciekawostka. Silniki ktorych uzywa zeby byly wydaje sa z magesami
    neodymowymi. Neodym to niezwykle rzadki pierwiastek. Rocznie na ziemi wydobywa sie ok
    7 tysiecy ton rudy neodymu. Moze wpadnie na kolejne dwa pomysy zeby samemu lit i
    neodym robic zeby nie wydobywac. To by bylo cos. I jak znam zycie amerykanie dali by
    kase na taki absurdalny i niemozliwy do realizacji projekt.

  • 64. Data: 2017-08-04 01:05:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Aug 2017 20:29:53 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    zasilanie w
    > prowiant stacji kosmicznej za 1/3 dotychczasowych kosztów.

    Inpost też wygrał przetarg na doręczenia przesyłek sądowych. Bo był
    tańszy. Na jeden rok.
    Pożyjemy zobaczymy.

    > A co to ma wspólnego ze Space X?

    Taki sam "sukces".

    --
    Marek

  • 65. Data: 2017-08-04 01:27:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    dnia Fri, 04 Aug 2017 01:05:46 +0200, Marek napisał:

    > zasilanie w
    >
    > Inpost też wygrał przetarg na doręczenia przesyłek sądowych. Bo był
    > tańszy. Na jeden rok.

    od Poczty Polskiej, która po roku dała cenę 3 razy niższą niż wyliczona
    rentowność :(

    --
    BMW R1100GS '94
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 66. Data: 2017-08-04 01:27:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Ty masz blizej bo tam jestes. Sprawdz czy maja z 30% wiecej mocy
    > zainstalowanej niz zuzywanej.

    Ja mam sprawdzać Twoje tezy o tym że w USA prądu mają za mało? Z byka
    spadłeś stary?? :-)
    Jak nie wiesz to może nie wypowiadaj się na temat którego ewidentnie nie
    znasz...

    > Z innej beczki. Musk inwestuje w stacje ladowania, loty w kosmos i poczte
    > pneumatyczna dla ludzi.

    Niedokładnie tak... stacje ładowania to inny portfel niż Space X i jeszcze
    inny jest Boring company.

    > Amberd gold za pieniadze za ktore mial kupowac zloto kupowal samoloty i
    > kazdy tutaj wie co z tego wyszlo.

    Coś Ty się tak zaciął na tym Amber Gold? Oszukali Cię i masz uraz - ok,
    wszędzie widzisz oszustów - ok. Ale Musk i Tesla to nie jest handlarzyk,
    który próbuje kupić tanio i sprzedać drogo...

    > Jak zbiera kase na samochody to ma z niej robic samochody. Chce robic
    > poczte pneumatyczna i latac w kosmos to niech zbiera kase na te pomysly jako
    oddzielne.

    I zbiera oddzielnie. Nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. Nie bądź
    leniwą łajzą tylko poczytaj czym się różni Soace X od Tesla.

    > Poza tym nie slyszalem zeby jakis producent samochodow budowal stacje
    > benzynowe pod swoja marka i koszt budowy dopisywal do ceny samochodow.

    Właśnie dlatego somachody Tesli ludzie prędzej kupują niż elektrycznego
    eGolfa cze Nissanowskiego Leafa.

    > Poczytalem z ciekawosci o gosciu. Tesla kilka lat temu prawie zbankrutowala.
    > Do prasy dostala sie informacja ze zostalo im 9 milionow dolarow. Niby
    > duzo ale w przypadku takiej firmy to kasy na kilka, kilkanascie dni.

    No tak - nie jest to tajemnicą. Akcje wtedy kosztowały po 23 dolarów
    sztuka... Dziś 340 dolarów sztuka. I co chcesz przez to powiedzieć? :-)
    Tak, wiemy że ryzyko niepowodzenia i w konsekwencji bankructwa jest
    wielkie. Ale co to ma wspólnego z Amber Gold?

    > Mial wyprodukowac w tym roku 40 tysiecy samochodow. Zrobil tyle?

    Nie wiem, twierdzisz że nie wykonał rocznego planu do końca lipca? :-)

> [...]
    > zdrozeje. Bardzo zdrozeja wtedy jego samochody. Portier w pracy na takie
    > okolicznosci ma stwierdzenie ze plany chujem sa podparte.

    I ile ten portier już milionów zarobił na rynku papierów wartościowych?
    Taki kuźwa Maliniak jest zawsze mądrzejszy od innych :-)

    ps Zapytaj tego portiera od którego masz super informacje o braku prądu aby
    Ci podał źródła tej informacji :-)))

  • 67. Data: 2017-08-04 01:27:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > dwa pomysy zeby samemu lit i neodym robic zeby nie wydobywac. To by bylo
    > cos. I jak znam zycie amerykanie dali by kase na taki absurdalny i

    Zenek, mam jedno pytanie - gdzie Ty inwestujesz swoje pieniądze i jaką masz
    średnią roczną stopę zwrotu za ostatnie - powiedzmy - 10 lat?

  • 68. Data: 2017-08-04 01:31:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Inpost też wygrał przetarg na doręczenia przesyłek sądowych. Bo był
    > tańszy. Na jeden rok.
    > Pożyjemy zobaczymy.

    No toś rzekł... :-)

    > Taki sam "sukces".

    Brzmisz jakbyś z tym samym portierem o inwestowaniu rozmawiał co Zenek
    :-))))

  • 69. Data: 2017-08-04 04:04:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie musialem w nic inwestowac. Dostalismy w spadkach roznych szesc mieszkan i
    sprzedalismy je jak gorka byla. Do tego wtedy miale firme i tez sporo zarabialem i
    odlozylem no i biedny z domu nie bylem. Za kase jaka mam moglbym w lodzi kupic
    nieduza kamienice i na tesle za gotowke z dostawa pod dom by wystarczylo. Wedlug
    statystyk zostalo mi 18 lat zycia. Nie wydam polowy kasy jaka mam zwlaszcza ze z
    wiekiem spada zapotrzebowanie na atrakcje a rosnie na swiety spokoj. Jestem bogatszy
    od Muska bo on zeby miec kase chodzi do roboty a ja do roboty chodzic nie musze i tez
    mam tyle kasy ile potrzebuje. Skonczyl sie fajny film i ide spac. Wstane jak sie
    obudze a nie jak Musk kiedy budzik dzwoni.

  • 70. Data: 2017-08-04 06:24:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message

    > Wstawiłem zdjęcie na https://zapodaj.net/9ab79651e384b.jpg.html
    > Dla porównania - ta etykieta ma bok 6 cm. Zdjęcie na tle białej kartki
    > robione od zewnątrz.

    W naszej firmie używamy w naszym produkcie takiego ekranu
    dotykowego (pojemnościowego) który ma takie druciki za szybą.
    Niestety przy odpowiednim oświetleniu mocnymi promieniami
    Słońca jednak te druciki widać i odbijają światło.
    Firma produkująca te ekrany dotykowe oferuje dwie wersje:
    druciki miedziane (surowe) i druciki miedziane oksydowane
    na czarno... W zależności od zastosowania ekranu można wybrać
    te jasne, niewidoczne w świetle przechodzącym, na jasnym tle LCD
    lub te ciemne, które lepiej tłumią światło odbite (brak odblasków
    od matowej, czarnej powierzchni drucików) ale są widoczne
    na tle jasno świecącego LCD wypełnionego dużą ilością białego...

    Ciekawi mnie jak taka szyba samochodowa będzie się sprawować
    w upalne południe, gdy Słońce masz wysoko na niebie, nad autem,
    czy nie będzie tych drucików widać...

    > Zapewne możesz gdzieś podejść do salonu Forda i obejrzeć
    > - jeśli taki tam mają, a pewnie mają, bo zimy też tam są :-)

    Nie wiem czy oferują w ogóle taką opcję w USA.
    Zimy mamy niezłe w rejonie Chicago, ale więcej samochodów
    z pakietem zimowym oferowane jest oczywiście w Kanadzie.
    Co to za Forda masz? Który model/rocznik?