  • 61. Data: 2018-10-02 15:34:52
    Temat: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2018-09-30, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Na czym polegający?
    > Na wyciu układu z cvt?

    Jeżdżę z CTV, konkretnie HSD, i bardzo to lubię, to najlepszy system
    transmisji za wyjątkiem elektryka bez biegów.

    Eliminuje wszystkie upierdliwości wszstkich skrzyń begów jakimi jeździłem.
    Nawet gdyby palił tyle samo czy więcej, też bym brał dla wygody.

    > A koszt nadal wyższy, z uwagi na amortyzację DUŻO wyższej ceny zakupu.

    Wygodniejsze z regóły kosztuje...

    > Gorzej niż źle, jeździ to gorzej niż skuter.

    Jedzie bardzo fajnie i tyle i aż tyle.

    > Jedyny sens hybryda ma w przypadku hybrydy Kii - tam jest zwykły
    > dwusrzęgłowy automat zamiast cvt.

    To jest koncepcyjnie lata za HSD, komfort podobny jak taczek od VAGa.

    > O niebo przyjemniejszy w obsłudze, a spalanie z hybrydą identyczne.
    > Ale to już nie japończyk o którym pisałeś.

    Ach to trzeba obsługiwać, pytanie tylko po co.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 62. Data: 2018-10-02 17:12:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-10-2018 o 15:34, kakmar pisze:

    > Jeżdżę z CTV, konkretnie HSD, i bardzo to lubię,

    Są różne zboczenia.

    > Ach to trzeba obsługiwać,

    No trzeba - sam jeszcze na gaz nie naciska i kierą nie kręci.
    Interfejs białkowy ciągle do jazdy niezbędny.

  • 63. Data: 2018-10-03 06:55:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zawsze sie znajdzie paru pasjonatow, ktorzy zaryzykuja.
    > Ewentualnie maja te gniazdka na parkingach, to mozna i farelke wstawic.
    >
    > Ile Tesla w Norwegii sprzedala ? Ostatnio czytalem cos 3000 tys, ale to
    > juz dosc dawno temu bylo ...

    https://interestingengineering.com/45-of-new-cars-so
    ld-in-norway-in-september-were-all-electric-vehicles

  • 64. Data: 2018-10-03 06:58:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:poqqdi$uu7$1@node1.news.atman.pl...

    > Przemyślałem. Podobnie jak nikt nie kupował sejcza bo jest dobrym
    > samochodem dostawczym tak nikt nie kupuje tesli bo jest najlepszym
    > samochodem do skandynawskich warunków.
    >
    > Po prostu dzieje się tak ze względów podatkowych, więc nie można z tego
    > żadnego logocznego wniosku wyciągnąć.

    Seiczento było funkcjonalnym samochodem osobowym.
    Nikt go nie kupował wyłącznie dla ulgi, ulga była bonusem.
    Porównanie do Tesli głupie.

    > BTW - który jesteś w kolejce po teslę?

    Wyjaśnij pytanie, bo czegoś chyba nie rozumiesz...

  • 65. Data: 2018-10-03 07:27:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2018 o 06:58, Pszemol pisze:

    > Seiczento było funkcjonalnym samochodem osobowym.
    > Nikt go nie kupował wyłącznie dla ulgi, ulga była bonusem.
    > Porównanie do Tesli głupie.

    A tesla jest fajnym elektrykiem (jak na elektryka) ale nikt go w
    Norwegii nie kupuje dla tego, że akumulatory ma stworzone do warunków
    zimowych. Robią to dla ulg podatkowych.

    > Wyjaśnij pytanie, bo czegoś chyba nie rozumiesz...

    Pamiętam, że jako jeden z niewielu deklarowałeś, że Teslę kupisz. I
    nawet ci nie przeszkadzało, że trzeba płacić zaliczkę i stać w kolejce.
    Okazało się, że Musk kasę wziął ale deklarowanej ilości samochodów nie
    potrafi wyprodukować. Wtedy go broniłeś, mimo że zostałeś ordynarnie
    oszukany. Zastanawiam się co musiałoby się stać, żebyś uznał, żebyś
    wyraził jakąś krytyczną opinię o Tesli.

    Shrek

  • 66. Data: 2018-10-03 10:06:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A tesla jest fajnym elektrykiem (jak na elektryka) ale nikt go w
    >Norwegii nie kupuje dla tego, że akumulatory ma stworzone do warunków
    >zimowych. Robią to dla ulg podatkowych.

    Ale widac, ze akumulatory sobie jednak radza w warunkach zimowych, bo
    inaczej nawet ulga podatkowa by nie pomogla :-)

    Ba - jak mozna wyczytac, to samochody na Norwegie moga byc tansze, bo
    latwiej ochronic akumulatory przed przegrzaniem.

    A potem taki Norweg pojedzie autem do Wloch ... nie, na szczescie nie
    pojedzie, Tesla sie do tego nie nadaje :-)

> [...]
    >zostałeś ordynarnie oszukany. Zastanawiam się co musiałoby się stać,
    >żebyś uznał, żebyś wyraził jakąś krytyczną opinię o Tesli.

    Czy tak ordynarnie ... Lotus Elise tez sie ponoc sprzedal zanim trafil
    do salonow.
    Ludzie zamawiali na podstawie reklamówek w Playboyu ...

    J.

  • 67. Data: 2018-10-03 10:42:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 10:06, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A potem taki Norweg pojedzie autem do Wloch ... nie, na szczescie nie
    > pojedzie, Tesla sie do tego nie nadaje :-)

    A nawet jak się tam znajdzie to przejdzie w inny tryb. :-)

    Robert

  • 68. Data: 2018-10-03 21:01:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.10.2018 o 10:06, J.F. pisze:

    > Ale widac, ze akumulatory sobie jednak radza w warunkach zimowych, bo
    > inaczej nawet ulga podatkowa by nie pomogla :-)

    Jakoś zapewne. Ale lepiej radzi sobie spalinka. Jakby nie było
    ulg/dopłat/polityki toby benzyna była naturalnym wyborem.

    Shrek