  • 1. Data: 2023-10-24 17:58:32
    Temat: Testy opon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Takie cos
    https://youtu.be/V1UCvg7wVdM?t=35

    powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?

    Zwalnia przed zakretami i rozpędza w zakrecie do granic poślizgu?
    Ocenia na oko i wyczucie?

    A tu wet handling
    https://youtu.be/V1UCvg7wVdM?t=314

    tu jak widac wyczucie juz troche zawodzi, ale przeszkód na poboczu nie
    ma, to lakier nie uszkodzony :-)

    No i dry handling
    https://youtu.be/V1UCvg7wVdM?t=512

    nie dało sie sekundy urwać ?

    J.

  • 2. Data: 2023-10-24 21:04:11
    Temat: Re: Testy opon
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 24.10.2023 o 17:58, J.F pisze:

    > Takie cos
    > https://youtu.be/V1UCvg7wVdM?t=35
    >
    > powiedzcie mi - skad on wie, jak szybko jechac?
    > Zawodowy kierowca rajdowy i po prostu wyczuwa kiedy opony puszczają?

    Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.
    A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-10-25 12:06:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Oct 2023 21:04:11 +0200, RadosławF wrote:

    > Doświadczony kierowca w aucie które zna czuje uślizgi.

    Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.

    > A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.

    Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)

    J.

  • 4. Data: 2023-10-25 12:16:29
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.10.2023 o 12:06, J.F pisze:

    > Jeszcze mamy film z zewnątrz ... jakby bez uślizgów jedzie.

    Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    a dobry kierowca poczuje.

    > Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)

    Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
    bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-10-25 14:07:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Oct 2023 12:16:29 +0200, RadosławF wrote:

    > Jak auto pójdzie 10cm w bok to na filmie tego nie zobaczysz
    > a dobry kierowca poczuje.

    A wystarczy mu 10cm?
    Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...

    Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    znów nie bardzo widać to na filmie.

    Ale rysy zostaną.

    J.

  • 6. Data: 2023-10-25 20:47:52
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.10.2023 o 14:07, J.F pisze:

    > A wystarczy mu 10cm?
    > Zakrety różne, w każdym inna prędkość dopuszczalna ...

    Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    że wystarczyło.

    > Chyba, ze zaczyna zakręt wolniej, i przyspiesza az do uślizgu ... ale
    > znów nie bardzo widać to na filmie.

    Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.

    > Ale rysy zostaną.

    Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    gumy na lakierze niż śnieg.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2023-10-27 12:52:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Oct 2023 20:47:52 +0200, RadosławF wrote:

    > Jak przejechał bez wpadnięcia w ten śnieg na poboczu to znaczy
    > że wystarczyło.

    Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    mu 10cm nie wystarczy.
    A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)

    > Na filmie z założenia nic poważnego nie widać. No chyba że masz gdzieś
    > udokumentowane szybkości nagrywania i odtwarzania.

    teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)

    > Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
    > Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
    > gumy na lakierze niż śnieg.

    A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru

    J.

  • 8. Data: 2023-10-27 14:45:44
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 12:52, J.F pisze:

    > Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
    > mu 10cm nie wystarczy.

    A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?

    > A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)

    Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)

    > teoretycznie to film powinien być z testów, a nie byle jaki :-)

    Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.

    > A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
    > Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru

    Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    to co ty myślisz. :)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2023-10-27 15:24:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 14:45:44 +0200, RadosławF wrote:

    > A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?

    > Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)

    No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    czasów przejazdu.
    Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    :-)

    No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
    możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.

    A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
    ze najlepsza opona, to X?
    Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
    albo za szybko i auto rozbiję :-(

    Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    "przewidywalna" i "stopniowa" :-)

    > Film z testu można zrobić tak aby udowodnić to co się chce.

    Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?

    > Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
    > niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
    > to co ty myślisz. :)

    Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    świeżo spadły puch ...

    J.

  • 10. Data: 2023-10-27 17:11:13
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 15:24, J.F pisze:

    > No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
    > czasów przejazdu.
    > Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
    > :-)

    Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.

> [...]
    > ze najlepsza opona, to X?
    > Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,

    Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
    mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.

    > Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
    > "przewidywalna" i "stopniowa" :-)

    Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
    i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
    Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(

    > Moze wcale nie chce niczego udowadniac, tylko szczerze pokazac ...
    > swoje subiektywne wrazenia i osiągnięcia ?

    A w tekście jest że to subiektywna opinia czy jednak realny test
    na drodze?

    > Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
    > moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
    > świeżo spadły puch ...

    Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
    i/lub zbrylony.