  • 1. Data: 2014-02-28 00:55:41
    Temat: Tłumiki typu ,,?" i ,,T" - obliczanie rezystorów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Wykopalisk ciąg dalszy - znalazłem stare notaki, w których z
    zakurzonych wzorów opartych o funkcje hiperboliczne oraz tłumienie
    wyrażone w neperach powyprowadzałem wzory w ramach prostych działań i
    tłumienia liniowego. Tak sprzed ćwierć wieku mniej więcej.

    Chciałem je skonfrontować i przekopałem Sieć w poszukiwaniu -
    niestety, spory nadmiar informacji i podejście niepraktyczne.

    Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi i może ktoś ma gdzieś ściągawkę
    dla takich tłumików?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2014-02-28 09:12:58
    Temat: Re: Tłumiki typu ,,?" i ,,T" - obliczanie rezystorów
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > niestety, spory nadmiar informacji i podejście niepraktyczne.
    >
    > Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi i może ktoś ma gdzieś ściągawkę

    Zobacz w Poradniku Ultrakrótkofalowca str 164.

    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/main.html

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2014-02-28 10:04:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    Friday, February 28, 2014, 9:12:58 AM, you wrote:

    > Zobacz w Poradniku Ultrakrótkofalowca str 164.

    > http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/main.html

    Śliczna okładka. Nie mam. Biblioteka daleko. Dzięki za dobre chęci.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-02-28 10:19:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz"
    > Śliczna okładka.
    A nad śliczną okładką jest link :-)
    "Kliknij tutaj, aby rozpocząć"

    Tylko chyba na stronie 164 tłumików nie ma. Jakieś satelity? ;-)

    Robert

  • 5. Data: 2014-02-28 11:01:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Friday, February 28, 2014, 10:19:59 AM, you wrote:

    > A nad śliczną okładką jest link :-)
    > "Kliknij tutaj, aby rozpocząć"

    Cóż... Jak się prosto z łóżka próbuje oglądać strony, to takie efekty
    są :(

    > Tylko chyba na stronie 164 tłumików nie ma. Jakieś satelity? ;-)

    Próbowałem znaleźć po spisie treści ale też mi nie wyszło :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-02-28 11:04:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    > Śliczna okładka. Nie mam. Biblioteka daleko. Dzięki za dobre chęci.

    Za szybko po wstaniu z łóżka otworzyłem stronę i opadające powieki
    zasłoniły linka :(

    Ale na stronie 164 nie ma nic o tłumikach...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-02-28 11:06:25
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-02-28 10:19, Robert Wańkowski pisze:
    > "RoMan Mandziejewicz"
    > A nad śliczną okładką jest link :-)
    > "Kliknij tutaj, aby rozpocząć"

    A wcześniej najechać myszą na "Ekran tytułowy dokumentu elektronicznego" :)

    > Tylko chyba na stronie 164 tłumików nie ma. Jakieś satelity? ;-)

    Cezaremu chodziło o stronę 364.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2014-02-28 11:08:13
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    http://sp-hm.pl/thread-1072.html

  • 9. Data: 2014-02-28 11:11:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
> [...]
    >tłumienia liniowego. Tak sprzed ćwierć wieku mniej więcej.
    >Nie chciałbym wyważać otwartych drzwi i może ktoś ma gdzieś ściągawkę

    Takie rzeczy teraz 5 minut w Wolframie :-)

    Ich rozwiazywacz do roznych rownan jest naprawde niezly ..

    J.

  • 10. Data: 2014-02-28 11:17:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Friday, February 28, 2014, 11:06:25 AM, you wrote:

    > A wcześniej najechać myszą na "Ekran tytułowy dokumentu elektronicznego" :)
    > Cezaremu chodziło o stronę 364.

    Dzięki! Już widzę, czego nie uprościłem a czego nie uwzględnił autor
    książki.

    Ogólnie - wszystko się zgadza :) Tyle tylko, że ja mogę liczyć tłumiki
    z różnymi impedancjami wejścia i wyjścia - na przykład tłumik
    dopasowujący impedancją 75? do 50? (ale to nieopłacalne, bo minimalne
    tłumienie prawie 6dB).

    --
    Best regards,
    RoMan