  • 1. Data: 2011-11-18 14:09:09
    Temat: Toledo I szarpanie silnikiem na wolnych obrotach
    Od: AZ <a...@g...com>

    Witam,

    zima nadeszla to czas bylo wytoczyc samochod. Stal praktycznie od
    lutego/marca, jezdzil kilka razy, ostatni raz w sierpniu (ale nie
    pamietam czy wtedy problem juz byl).

    Objawy sa takie, ze gdy silnik sie zagrzeje na wolnych obrotach zaczyna
    lekko szarpac silnikiem co czuc na budzie. Obroty niby 900 ale czasem
    tam lekko wskazowka drgnie, wydaje mi sie ze sporo pali. Nie zauwazylem
    spadku mocy ale dawno nim nie jezdzilem to ciezko powiedziec.

    Ma ktos jakis pomysl? Silnik to 1.6 8v, monojet.

    Zrobione:
    - swiece wraz z kablami wymienione zeszlej zimy
    - oblecialem wszystkie kostki od wtrysku i czujnikow temperatury
    - wczoraj zalozona nowa kopulka wraz z palcem

    Problem jak byl tak jest. Ktos podpowie co jeszcze mozna tu zrobic? Aha,
    nie jest to niepalenie na jeden gar - zdejmowalem wszystkie fajki
    pokolei, zdjecie obojetnie ktorej powoduje duzo wyrazniejsze szarpanie
    silnikiem. Bo to szarpanie nie jest regularne wzgledem obrotow. Lekkie
    dodanie gazu powoduje ustanie problemu. Na analizie spalin, na wolnych
    obrotach HC 300, lambda 1.35. Na 3000 rpm wszystko w normie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2011-11-18 14:32:27
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "AZ" wrote:
    > Ma ktos jakis pomysl? Silnik to 1.6 8v, monojet.

    Moze to byc bledny trop, ale w vagowskich starych monojetach potrafila
    parciec i pekac poduszka pod ukladem wtryskowym. Efekt - lewe powietrze,
    drgawki, zawyzone wolne obroty, w jezdzie wszystko normalnie. Przerabialem
    kiedys to w 1.8 8v AAM. Wymiana poduszki wtrysku rozwiazala problem, moze
    w 1.6 jest tak samo.

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 3. Data: 2011-11-18 14:40:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, .Peeter <p...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > kiedys to w 1.8 8v AAM. Wymiana poduszki wtrysku rozwiazala problem, moze

    Dzieki. Psikne jakims szuwaksem i zobacze.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-11-18 15:39:05
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Zrobione:
    > - swiece wraz z kablami wymienione zeszlej zimy
    > - oblecialem wszystkie kostki od wtrysku i czujnikow temperatury
    > - wczoraj zalozona nowa kopulka wraz z palcem

    Paliwo nowe? Moze warto wlac preparat do czyszczenia wtrysków?

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 5. Data: 2011-11-18 17:55:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 18 Lis, 15:39, "Ukaniu" <l...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "AZ" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:ja5ldl$4rp$7@node2.news.atman.pl...

    > Paliwo nowe? Moze warto wlac preparat do czyszczenia wtrysków?

    Paliwo swieze, bo juz od 2tygodni jezdzone, pewnie ze 300-400km.
    Wymienilem swiece i nadal to samo...

    Przychodzi mi do glowy czujnik temperatury bo na ssaniu nie trzesie,
    no i TPS.
    --
    Artur