  • 1. Data: 2022-07-10 17:36:24
    Temat: Trafo separujące
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Kupiłem. Na naklejce napisali które uzwojenie jest które. A to w takim
    trafo ma znaczenie? Najwyraźniej ma. Na wejściu 229v, na wyjściu 241.
    Wiem, powinno wytrzymać cokolwiek w miarę nowoczesnego podłączę. Ale
    jakoś tak niekomfortowo mi z tym. Zamienić uzwojenia "wtórne" jako
    pierwotne?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2022-07-10 17:44:40
    Temat: Re: Trafo separujące
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.07.2022 o 17:36, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Wiem, powinno wytrzymać cokolwiek w miarę nowoczesnego podłączę. Ale
    > jakoś tak niekomfortowo mi z tym. Zamienić uzwojenia "wtórne" jako

    Zamień, zmierz wtedy napięcie na wyjściu, czy dodali na wtórnym uzwojeń
    aby skompensować straty.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-07-10 18:53:15
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Na wejściu 229v, na wyjściu 241.

    Przy jakim procencie obciążenia znamionowego?

  • 4. Data: 2022-07-10 20:23:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-10 o 18:53, stary grzyb pisze:

    > Przy jakim procencie obciążenia znamionowego?

    Bez obciążenia. Od czasu do czasu jakąś przetwornicę chciałbym pomacać
    oscyloskopem, ale max kilkadziesiąt W. Zwykle startują grubo poniżej
    200V, więc o "dół" się nie martwię.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2022-07-10 21:01:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 10.07.2022 o 20:23, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Bez obciążenia. Od czasu do czasu jakąś przetwornicę chciałbym pomacać
    > oscyloskopem, ale max kilkadziesiąt W. Zwykle startują grubo poniżej
    > 200V, więc o "dół" się nie martwię.

    Ja się nie przejmuję.
    Trafo TMBZ 160/003M 244VAC na wejściu, 269VAC na wyjściu, nic nie
    spaliłem. Najwyżej PFC ma mniej roboty przy pompowaniu do około 400V.
    A na start i tak odpalam małe przetwornice z regulowanego 0..400VDC.

    Przy trafie Telemecanique ABL6TS63U 630VA mam ten komfort że podłączyłem
    na pierwotnym -15V i mam 236VAC na wyjściu, i z tego trafa zasilam
    naprawiane droższe graty czy też bardziej prądożerne.

    Masz mniej w gniazdku więc nie masz źle :)

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-07-10 21:05:36
    Od: m <...@e...com>

> [...]
    > Wiem, powinno wytrzymać cokolwiek w miarę nowoczesnego podłączę. Ale
    > jakoś tak niekomfortowo mi z tym. Zamienić uzwojenia "wtórne" jako

    Witam.
    W czasach powszechnej fotowoltaiki 240 to bardzo komfortowa wartość
    napięcia. Nie ma się czego obawiać. Jak nie wytrzyma to znaczy że przy
    230 też by przestało działać. (u siebie obserwuje zarówno 220 i 240
    dość często)
    pozdrawiam.
    Michał

  • 7. Data: 2022-07-11 08:58:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Sunday, July 10, 2022, 5:36:24 PM, you wrote:

    > Kupiłem. Na naklejce napisali które uzwojenie jest które. A to w takim
    > trafo ma znaczenie? Najwyraźniej ma. Na wejściu 229v, na wyjściu 241.

    Pod jakim obciążeniem?

    > Wiem, powinno wytrzymać cokolwiek w miarę nowoczesnego podłączę. Ale
    > jakoś tak niekomfortowo mi z tym. Zamienić uzwojenia "wtórne" jako
    > pierwotne?

    To będziesz miał na wyjściu 220...

    230 ?15% to 195-265

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-07-11 19:51:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Wiem, powinno wytrzymać cokolwiek w miarę nowoczesnego podłączę. Ale
    > jakoś tak niekomfortowo mi z tym. Zamienić uzwojenia "wtórne" jako
    Jeżeli jedno uzwojenie jest nawinięte na drugim, to to bliżej rdzenia
    jest pierwotne. Jeżeli uzwojenia są nawinięte osobno, to bez problemu
    możesz zamienić miejscami.
    Jacek

  • 9. Data: 2022-07-13 18:38:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-11 o 19:51, Jacek pisze:

    > Jeżeli jedno uzwojenie jest nawinięte na drugim, to to bliżej rdzenia
    > jest pierwotne. Jeżeli uzwojenia są nawinięte osobno, to bez problemu
    > możesz zamienić miejscami.
    Niestety jedno na drugim. Toroid. To znaczy, że nie moge zamienić?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2022-07-13 19:49:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.07.2022 o 18:38, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Niestety jedno na drugim. Toroid. To znaczy, że nie moge zamienić?
    Aż tak źle nie jest. W dawnych czasach uczyli, że tak się "nie zaleca",
    co nie znaczy, że nie będzie działać. Ja tak nie próbowałem, ale Ty
    wypróbuj. Nic się przecież nie zepsuje, może trafo nie będzie miało
    pełnej mocy.
    Jacek