  • 1. Data: 2010-08-06 15:24:55
    Temat: Translator poziomów napięcia...
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Witam wszystkich, szukam sprawdzonego rozwiązania, które pozwoliło by
    mi przekrztałcać w oba kierunki napiecia z 5v do 3.3v i vice versa.
    Rozwiazanie to może opierać sie na jakieś kości w obudowie DIP
    (googlowałem i nic nieznalazłem co by było w obudowie DIP),
    ewentualnie prosiłbym o jakiś schemat oparty na tranzystorkach.
    Idealnym choć niekoniecznym warunkiem była by mozliwość transmisji o
    prędkości zbliżonej do 1.5Mbit/s.
    Z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-08-06 19:59:21
    Temat: Re: Translator poziomów napięcia...
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 08/06/2010 11:24 AM, bobofrut wrote:
> [...]
    > prędkości zbliżonej do 1.5Mbit/s.
    > Z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

    Najprościej będzie zrobić translator poziomów na jednym tranzystorze
    mosfet i kilku rezystorach, choć nie wiem czy dasz radę przesłać przez
    niego 1.5MBps. Musiałbyś poeksperymentować z wartościami oporników.
    Maxim i TI mają trochę gotowych kości, ale nie w obudowach DIP, więc
    Tobie raczej nie będą pasować. Chyba żebyś zrobił sobie przejściówkę,
    albo przekonał się do elementów SMD w swoim projekcie. Lutowanie obudów
    SO wcale nie jest takie skomplikowane na jakie może wyglądać i lutuje je
    się zdecydowanie szybciej niż DIP :)
    Tutaj masz parę notek aplikacyjnych od Maxima i TI. Może pomogą Ci
    znaleźć właściwe rozwiązanie:
    http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/1159
    http://focus.ti.com/lit/an/scea035a/scea035a.pdf

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2010-08-25 16:30:06
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.08.2010 21:59, schrieb Jacek Radzikowski:

> [...]
    > się zdecydowanie szybciej niż DIP :)
    > Tutaj masz parę notek aplikacyjnych od Maxima i TI. Może pomogą Ci

    Da się. Międzymordzia do I2C można też zastosować, ale tranzystor +
    oporniki działają.

    Waldek