  • 1. Data: 2017-01-31 00:17:14
    Temat: Trochę informacji o rejestracji kart SIM
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artyk
    uly/1015019,rejestracja-kart-sim-1-lutego-orange-plu
    s-play-t-mobile.html

    Głównym haczykiem dla konsumentów miała być dewiza: albo zarejestrujesz
    kartę, albo stracisz numer". Jednak jak twierdzi Fundacja Panoptykon
    bardziej właściwa odpowiedź sprowadza się do tego, że służby chcą mieć
    większą kontrolę. Obowiązkowa rejestracja kart prepaid ułatwi
    kontrolowanie obywateli - przynajmniej tych, którzy zarejestrują numer
    na siebie. Jak wskazuje Fundacja w uzasadnieniu do ustawy
    antyterrorystycznej napisano, że rejestracja kart pomoże w identyfikacji
    właścicieli telefonów związanych z działalnością przestępczą, zwłaszcza
    w kontekście fałszywych alarmów bombowych. Jednak nie będzie to
    rozwiązanie skuteczne w 100 proc. bo kartę można sprzedać, a nie ma
    obowiązku jej przerejestrowywania. Zanim służby trafią do realnego
    posiadacza karty, minie trochę czasu. Jeśli przestępca będzie chciał
    zmylić śledczych, zadba o odpowiednią liczbę pośredników.

    --
    animka

  • 2. Data: 2017-01-31 01:34:17
    Temat: Re: Trochę informacji o rejestracji kart SIM
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 00:17, Animka pisze:
> [...]
    > posiadacza karty, minie trochę czasu. Jeśli przestępca będzie chciał
    > zmylić śledczych, zadba o odpowiednią liczbę pośredników.

    Jak zawsze prawda trochę po środku. :-)
    Obrońcy praw wszelakich są nieuświadomieni o działaniu służb i obecnej
    technologii a ustawodawca przecenia zyski z rejestracji nie doceniając
    strat propagandowych.
    Przejściowy brak identyfikacji rejestrowanego urządzenia komunikacyjnego
    :) na które jest państwowa koncesja, częstotliwość i unijne dyrektywy
    ... nazywają niesłusznie prawem nabytym.

    A zwykły uczciwy Kowalski rejestruje i w jego życiu nic się nie zmienia :-)

    PS. Jest jedno zagrożenie przy którym niezarejestrowana kart byłaby
    pomocna. Dla dzieciaków i starszych osób mniej ogarniających telefony i
    podstępne zagrywki operatorów współpracujących z wszelakiej maści
    oszustami smsowymi i nie tylko.

    Teraz ta banda może może łatwiej wyłudzać kasę. Może nawet wprost przez
    komornika bo mimo braku środków jest dług i wiadomo kogo ścigać.

    PS. 2. Kilka dni temu zarejestrowałem kartę dzieciaka.
    Skutek: Zaczęły przychodzić oszukańcze smsy o milionowych wygranych.
    Psipadek? :-)

  • 3. Data: 2017-01-31 08:13:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 01:34, z pisze:
    > PS. 2. Kilka dni temu zarejestrowałem kartę dzieciaka.
    > Skutek: Zaczęły przychodzić oszukańcze smsy o milionowych wygranych.
    > Psipadek? :-)
    W salonie czy przez internet rejestrowałeś?

    Robert

  • 4. Data: 2017-01-31 09:27:42
    Od: z <...@...pl>

    > W salonie czy przez internet rejestrowałeś?

    w salonie

  • 5. Data: 2017-01-31 17:02:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >Teraz ta banda może może łatwiej wyłudzać kasę. Może nawet wprost
    >przez komornika bo mimo braku środków jest dług i wiadomo kogo

    Teraz to moze byc nawet przez operatorow.
    Wprowadzi sie jakis zapis w cennik, ze np 5 zl/mc trzeba wydac, a po
    roku do windykacji :-)

    >PS. 2. Kilka dni temu zarejestrowałem kartę dzieciaka.
    >Skutek: Zaczęły przychodzić oszukańcze smsy o milionowych wygranych.
    >Psipadek? :-)

    A nie zaznaczyles gdzies tam "wyrazam zgode" ?

    J.

  • 6. Data: 2017-01-31 17:29:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 17:02, J.F. pisze:
    > A nie zaznaczyles gdzies tam "wyrazam zgode" ?

    Wyrażam zgodę na:
    - prowadzenie przez P4 lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego z
    wykorzystaniem telefonu.
    - przetwarzanie danych transmisyjnych dla celów marketingu usług
    telekomunikacyjnych
    - prowadzenie marketingu bezpośredniego dotyczącego P4 za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń
    końcowych i automatycznych systemów wywołujących.

    Przyznaję mogłem się potargować o te zgody ale na pewno nie upoważniłem
    nikogo do wysyłania smsów o treści "Wygrałeś milion. Chcesz odebrać
    nagrodę wyslij smsa na numer..."

    A jeśli wyraziłem to znaczy że operator współpracuje lub sam działa jak
    oszust.

  • 7. Data: 2017-01-31 17:44:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >upoważniłem nikogo do wysyłania smsów o treści "Wygrałeś milion.
    >Chcesz odebrać nagrodę wyslij smsa na numer..."

    IMO wyraziles :-)
    Jesli uwazasz inaczej ... mozesz wystosowac pisemko do UOKiKu :-)

    >A jeśli wyraziłem to znaczy że operator współpracuje lub sam działa
    >jak oszust.

    Ale takie "wygrales milion" przyszly ?
    To sie nie skonczylo pare lat temu ?

    To moze drugie pisemko do UOKiKu lub prokuratury ... lub urzedu
    celnego (loteria wymaga zezwolenia).

    J.

  • 8. Data: 2017-01-31 18:51:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Animka napisał(a) w wiadomości: <588fc987$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    go-orange-plus-play-t-mobile.html

    >Głównym haczykiem dla konsumentów miała być dewiza: albo zarejestrujesz

    Numer jest ważny do końca jego ważności zależnej najczęściej od kwoty
    doładowania i innych zasad opa. Do tego czasu nie można go "stracić" a środki
    na kocie nie mogą przepaść do końca ważności rozmów wychodzących (albo
    i dłużej wg "ochraniaczy konsumentów").
    Co najwyżej nie będzie można z niego korzystać.
    Przewidziano procedury "odblokowania"?

    Gorzej, że opy mogą zostać zmuszeni do podania naszej władzy wszelkich
    informacji (blilingi, dane geolokalizacyjne, transfery) tych co nie zarejestrują
    naszej władzy. Na podstawie analizy aktywności można prawie wszystkich
    ustalić i z automatu uczynić potencjalnie podejrzanymi.

> [...]
    >większą kontrolę. Obowiązkowa rejestracja kart prepaid ułatwi
    >kontrolowanie obywateli - przynajmniej tych, którzy zarejestrują numer

    To było i jest oczywiste. Nie tylko zresztą nr telefonów. Personalizacja kart
    komunikacji miejskiej, walka z normalnymi płatnościami czyli gotówkowymi itp.

    Arek

  • 9. Data: 2017-02-01 14:13:25
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 31 Jan 2017 00:17:14 +0100, Animka <a...@t...wp.pl>
    wrote:

    >Jeśli przestępca będzie chciał
    >zmylić śledczych, zadba o odpowiednią liczbę pośredników.

    Kupi sobie karte w kraju, gdzie rejestracja nie jest wymagana. Np. w
    Czechach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2017-02-01 19:48:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-01 o 14:13, j...@i...pl pisze:

    > Kupi sobie karte w kraju, gdzie rejestracja nie jest wymagana. Np. w
    > Czechach.

    Nie zamierzam zmieniać tego co mam. Do Czech po kartę jechać specjalnie
    to chyba nikomu by się nie chciało.

    --
    animka