  • 1. Data: 2010-03-17 17:39:47
    Temat: Trochę trzęsie przy ruszaniu.
    Od: marjan <k...@g...com>

    Witam.

    Pacjent: Fiat Punto mk1 '99, silnik 1.1 SPI + LPG, przebieg ~108 kkm.
    Ostatnio (do tysiąca kilometrów wstecz) wymienione zostało sprzęgło,
    olej w skrzyni biegów, oraz kompletny rozrząd, wraz z pompą wody.
    Jeszcze przed wymianą tego wszystkiego autem delikatnie trzęsło-szarpało
    przy ruszaniu - wiązałem to z kończącym się sprzęgłem i/lub rozrządem.
    Niestety - po wymianie to nie ustało, a wręcz wydaje mi się, że się
    nasiliło. Gdzie szukać przyczyny?
    Spróbuję trochę dokładniej opisać objawy, żeby szklane kule mogły złapać
    punkt zaczepienia ;)
    Otóż: Objawy występują zarówno na LPG jak i na benzynie (zalewam Vervę
    98, se myślę, że jak go męczę gazem lpg, to niech chociaż tę krótką
    chwilę na benzynie cieszy się dobrym paliwem). Problem występuje tylko
    wtedy, gdy silnik ma niskie obroty, najłatwiej te objawy mocno zauważyć
    przy delikatnym (no, kiedyś to było delikatne, teraz telepie całym
    autem) ruszaniu bez dodawania gazu, jedynie pomału popuszczając sprzęgło
    (zwykle tak przesuwam się stojąc w korku). Autem wtedy trzęsie i telepie
    (taki lewarek zmiany biegów na przykład tańczy jak opętany).
    Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych
    warunkach jakoś to sprawdzić?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-03-17 19:42:52
    Temat: Re: Trochę trzęsie przy ruszaniu.
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > lewarek zmiany biegów na przykład tańczy jak opętany).
    > Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych

    Wygląd jakby zawiecha (poduszki) od silnika/skrzyni się kończyły.
    Zastanawia mnie co trzeba zrobić aby wymienić sprzęgło po 108kkm. :)

    pzdr. macko

  • 3. Data: 2010-03-17 22:55:39
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-17 17:39, marjan pisze:

    > Co to może być? Ewentualnie jakie działania mogę wykonać żeby w domowych

    A sprzeglo to z dociskiem zmieniales? Mnie to zdecydowanie wyglada na
    uszkodzony docisk sprzegla...

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 4. Data: 2010-03-18 07:02:14
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik marjan napisał:

> [...]
    > Ostatnio (do tysiąca kilometrów wstecz) wymienione zostało sprzęgło,
    > olej w skrzyni biegów, oraz kompletny rozrząd, wraz z pompą wody.
    Chyba niepotrzebnie to wymieniales, bo w moim Puntku mk1 z 97'
    winowajcami byly poduszki pod silnikiem.

    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-03-18 14:44:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    macko pisze:

    > Zastanawia mnie co trzeba zrobić aby wymienić sprzęgło po 108kkm. :)

    kupić punto?

  • 6. Data: 2010-03-18 15:54:11
    Od: marjan <k...@g...com>

    Jakub Witkowski pisze:

    > kupić punto?

    Hehe, no pewnie coś w tym jest. ;) Żeby było ciekawiej to dodam, że jest
    to już trzecie kompletne sprzęgło w tym samochodzie (pierwsze zostało
    wymienione przy ok 60 kkm). Ale prawda jest taka, że to pierwszy
    samochód moich rodziców, którzy uczyli się na nim jeździć, następnie
    przejąłem go ja, i też się na nim uczyłem jeździć, więc sprzęgło z
    pewnością nie miało łatwo..

  • 7. Data: 2010-03-18 15:54:32
    Od: marjan <k...@g...com>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

    > A sprzeglo to z dociskiem zmieniales? Mnie to zdecydowanie wyglada na
    > uszkodzony docisk sprzegla...

    Tak, kompletne sprzęgło wraz z dociskiem.

  • 8. Data: 2010-03-18 15:56:07
    Od: marjan <k...@g...com>

    Gabriel'Varius' pisze:

    > Chyba niepotrzebnie to wymieniales, bo w moim Puntku mk1 z 97'
    > winowajcami byly poduszki pod silnikiem.

    No właśnie też obstawiałem poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów,
    ale z drugiej strony szarpie tylko przy delikatnym ruszaniu bez
    dodawania gazu, gdy wkręcę go na obroty i "strzelę" ze sprzęgła, to jest
    spokój i tego nie ma..

  • 9. Data: 2010-03-20 23:28:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 17 Mar 2010 17:39:47 +0100, marjan napisał(a):

> [...]
    > przy ruszaniu - wiązałem to z kończącym się sprzęgłem i/lub rozrządem.
    > Niestety - po wymianie to nie ustało, a wręcz wydaje mi się, że się

    Przyczyny są dwie:
    1. Fiat
    2. Punto

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 10. Data: 2010-03-21 15:29:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >telepie całym autem) ruszaniu bez dodawania gazu, jedynie pomału
    >popuszczając sprzęgło (zwykle tak przesuwam się stojąc w korku). Autem

    Sprzęgło.
    Miałem identycznie kiedyś w PII, wymiana sprzęgła na gwarancji załatwiła
    temat.