  • 1. Data: 2018-03-03 10:54:41
    Temat: Trojlebus zasilany baterią li-jon
    Od: Kris <k...@g...com>

    Taki npis na trojlebusie w okolicach Trójmiasta widziałem
    O co biega?
    Skoro na "kablu" jedzie to czemu "zasilany baterią li jon"?

  • 2. Data: 2018-03-03 10:59:43
    Temat: Re: Trojlebus zasilany baterią li-jon
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-03 o 10:54, Kris pisze:
    > Taki npis na trojlebusie w okolicach Trójmiasta widziałem
    > O co biega?
    > Skoro na "kablu" jedzie to czemu "zasilany baterią li jon"?

    Hybrydowy ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-03-03 12:03:12
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 3 Mar 2018 01:54:41 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Taki npis na trojlebusie w okolicach Trójmiasta widziałem
    > O co biega?
    > Skoro na "kablu" jedzie to czemu "zasilany baterią li jon"?

    To taki, który można porwać do Wejherowa :)
    A na serio, to bardzo przydatny patent. Gdy remontowali w Gdyni
    Kartuską-Jaskółczą, to częściowo zdemontowana była trakcja. Trolejbusy
    jeździły do pętli Pustki Cisowskie normalnie: na jednym przystanku
    opuszczały odbieraki prądu, przejeżdżały remontowany odcinek na
    akumolatorach i na którymś kolejnym przystanku znów podłączały się do
    trakcji. Dzięki "daszkom" naprowadzającym i elektrycznie zwijanym linkom
    odbieraków, cała operacja trwała tyle, co normalny postój na przystanku i
    odbywała się bez wysiadania kierowcy z trolejbusu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2018-03-03 12:16:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-03 o 10:54, Kris pisze:
    > Taki npis na trojlebusie w okolicach Trójmiasta widziałem
    > O co biega?
    > Skoro na "kablu" jedzie to czemu "zasilany baterią li jon"?

    Może chodzi o odzyskiwanie energii?
    Łatwiej wpompować w akumulator niż do sieci?

    Robert

  • 5. Data: 2018-03-03 13:47:08
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
    Taki npis na trojlebusie w okolicach Trójmiasta widziałem
    O co biega?
    Skoro na "kablu" jedzie to czemu "zasilany baterią li jon"?

    w Lublinie są też z dieslem, takie backupowe aku przydatne jest- kiedyś
    zdarzyło mi się pchać trolejbus pół metra bo stanął w martwym miejscu;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl