  • 1. Data: 2012-06-25 15:01:59
    Temat: Trójmiasto - silnikowiec z prawdziwego zdarzenia? - help!
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Polecicie jakiś warsztat, gdzie naprawdę znają się na silnikach? Pacjent: opel ecotec
    1.8 16v (Z18XE)

    Jakiś kumaty człowiek, który wie co robi i ma czym pomierzyć: sprężanie, szczelność,
    stwierdzi czy
    to pierścienie, czy potrzebny szlif, czy może wystarczy wymienić uszczelniacze
    zaworowe ew. plus prowadnice...?
    A potem zrobi to co trzeba w odpowiedniej kolejności, i nie zedrze zanadto... ;)

  • 2. Data: 2012-06-25 20:07:21
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Polecicie jakiś warsztat, gdzie naprawdę znają się na silnikach?

    Osobiście nie miałem kontaktu, ale dwóch znajomych korzysta z usług pana
    Kobieli w Leźnie koło Żukowa - są bardzo zadowoleni. Kontakt wygooglaj.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2012-06-25 22:03:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 25 Jun 2012 15:01:59 +0200, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    zaworowe ew. plus prowadnice...?
    > A potem zrobi to co trzeba w odpowiedniej kolejności, i nie zedrze zanadto... ;)

    Kumaty człowiek od silników jest w Wejherowie na skrzyżowaniu ulic
    Partyzantów i Panek.
    W komórce mam zapisany jakiś taki numer 602643007, ale nie wiem jak on jest
    aktualny, internet podaje taki: 586723273.

    Nie wiem jak ten gość się zapatruje tak żeby robić całe samochody - ja do
    niego zawsze woziłem już wymontowany silnik, albo już silnik w kawałkach.

    Ale ogólnie gość mądrze mówił, nigdy nie miałem żadnych problemów z tym co
    u niego robiłem.

  • 4. Data: 2012-06-26 08:52:18
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > uszczelniacze zaworowe ew. plus prowadnice...?
    > A potem zrobi to co trzeba w odpowiedniej kolejności, i nie zedrze

    tu nie trzeba fachowca, jeżeli olej był zmieniany tak jak w książce czyli co
    30kkm to już powyżej 100kkm potrafią się zapiekać pierścienie zgarniające
    olej, a jak auto ma 200kkm przejechane to nie ma bata - wszystkie
    pierścienie są do wymiany, zazwyczaj górą te silniki nie palą oleju (chyba,
    że auto jeździ na gazie) ale przy 200kkm można wymienić uszczelniacze na
    jakieś przyzwoite (Goetze, Elring itp.)

    brat

  • 5. Data: 2012-06-26 09:29:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-26 08:52, bratPit[pr] pisze:

> [...]
    wymienić uszczelniacze na jakieś przyzwoite (Goetze, Elring itp.)

    No tak generalnie to i ja wiem co tym silnikom dolega, chodzi tylko o to żeby nie
    wpaść w niepotrzebne koszty;
    Jesli by np. dało się ztwierdzić że problem jest z uszczelniaczami zaworowymi to
    podobno da się wymienić je górą,
    tylko czy to jest do zdiagnozowania...

    Bo jakbym miał zapłacić >=2kzł za naprawę to bardziej opłaca się jeździć jak jest
    przez ~100kkm, tylko pilnowanie lekko wkurwia.

  • 6. Data: 2012-06-26 09:42:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Jesli by np. dało się ztwierdzić

    Łomatko. _S_twierdzić.

  • 7. Data: 2012-06-26 09:44:43
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bo jakbym miał zapłacić >=2kzł za naprawę to bardziej opłaca się jeździć
    > jak jest przez ~100kkm, tylko pilnowanie lekko wkurwia.

    z uszczelniaczami to jest zawsze lekkie wróżenie z fusów, po całonocnym
    postoju można wziąć drugą osobę niech odpala auto, a samemu patrzeć na
    wydech, jak są nieszczelne uszczelniacze to po trzonkach zaworów olej spływa
    do cylindra i przy odpalaniu rano zakopci na niebiesko, z kolei przy
    zapieczonych zgarniaczach oleju powinien kopcić przy obciążeniu i wysokich
    obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było widać to musiałby dużo
    pić tego oleju,
    koszt wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy jest relatywnie
    mniejszy, można to zrobić na początek z zastrzeżeniem, że jeżeli nie pomoże
    to do roboty jest dół silnika,
    ja niestety obstawiam, że to zapieczone zgarniacze oleju dają popalić :/

    brat

  • 8. Data: 2012-06-26 09:58:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-06-26 09:44, bratPit[pr] pisze:
> [...]
    nieszczelne uszczelniacze to po trzonkach zaworów olej spływa do cylindra i przy

    No patrzyłem, nie kopci na niebiesko przy odpalaniu ani na zimno, ani na gorąco.
    W kontekście ubytku oleju można by napisać: niestety nie kopci.

    > z kolei przy zapieczonych zgarniaczach oleju powinien kopcić przy obciążeniu i
    wysokich obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było widać to musiałby dużo
    pić tego oleju,

    Tego na razie nie miałem jak zweryfikować z braku drugiego kierowcy, przygazówka na
    postoju nie objawia dymu.
    Bierze 1L/1000, typowo... wyniki spalin: bdb.

    > ja niestety obstawiam, że to zapieczone zgarniacze oleju dają popalić :/

    Czy pomiar sprężania, próba olejowa dadzą wiarygodny obraz, czy to nadal wróżenie?
    Jeśli by się nie pogarszało, to chyba odpuszczę... Dwóch mechaników (w tym opel
    service) radzi najpierw
    wlać płukankę i liczyć na to że się choć niektóre pierścienie odblokują.
    Auto ma 170kkm, raczej pewne.
    W papierach f-ra na "naprawę głowicy" (2011, przy 160kkm), o ile potrafię rozczytać
    język oprawców.
    Rozrząd, pompa wody, termostat, UPG + sruby, cośtam (ale nie ma wypisanych ani
    uszczelniaczy ani zaworów...)
    Ciekawe co to było - może przegrzany

  • 9. Data: 2012-06-26 11:19:57
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > No patrzyłem, nie kopci na niebiesko przy odpalaniu ani na zimno, ani na
    > gorąco.
    > W kontekście ubytku oleju można by napisać: niestety nie kopci.

    jeżeli nie zakopci rano to niestety raczej wskazuje na dół silnika :/

> [...]
    > Bierze 1L/1000, typowo... wyniki spalin: bdb.

    > Czy pomiar sprężania, próba olejowa dadzą wiarygodny obraz, czy to nadal

    _wydaje mi się_, że przy zapieczonych zgarniaczach oleju niewiele z takiej
    próby wyniknie,

> [...]
    > opel service) radzi najpierw
    > wlać płukankę i liczyć na to że się choć niektóre pierścienie odblokują.

    można spróbować, jak z psychologiem, jak nie pomoże to i nie zaszkodzi...

> [...]
    > rozczytać język oprawców.
    > Rozrząd, pompa wody, termostat, UPG + sruby, cośtam (ale nie ma wypisanych

    pewnie się nie dowiemy,
    jeżeli auto ma 170kkm to przypuszczam, że to jednak dół silnika, jedyne
    pocieszesznie ze znanych mi przypadków, że zwykle pomiary wskazywały, że
    wystarczyło wymienić same pierścienie bez szlifu i auta jeżdżą, a spalanie
    oleju powróciło na akceptowalny poziom rzędu 1L/10kkm,

    brat

  • 10. Data: 2012-06-26 11:22:19
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 09:58:59 UTC+2 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
    > No patrzyłem, nie kopci na niebiesko przy odpalaniu ani na zimno, ani na gorąco.
    > W kontekście ubytku oleju można by napisać: niestety nie kopci.

    Spróbuj jeszcze na dobrze rozgrzanym silniku po trasie depnąć na jedynce do odcięcia
    zapłonu (pod czerwone pole) - mam podobną sytuację z 2.2 16v i wtedy właśnie pięknie
    dymi.

    Druga sprawa - odkręć na wolnych obrotach korek wlewu oleju, zakręć, wyciągnij też
    bagnet - jeśli będzie przedmuch, to prawie na pewno wina pierścieni.

    wysokich obrotach (redukcja i wyprzedzanie) ale żeby to było widać to musiałby dużo
    pić tego oleju,

    No właśnie dlatego na jedynce będzie najlepiej widać (bo przy większych prędkościach
    dym się rozwieje). U mnie bierze ponad litr na 500km już i nadal nie dymi podczas
    normalnej jazdy/na postoju.

    > Tego na razie nie miałem jak zweryfikować z braku drugiego kierowcy, przygazówka na
    postoju nie objawia dymu.
    > Bierze 1L/1000, typowo... wyniki spalin: bdb.

    j.w.

    > Czy pomiar sprężania, próba olejowa dadzą wiarygodny obraz, czy to nadal wróżenie?

    Mogą dać (próba olejowa) - u mnie wyniki pomiaru kompresji książkowe.

    > Jeśli by się nie pogarszało, to chyba odpuszczę... Dwóch mechaników (w tym opel
    service) radzi najpierw
    > wlać płukankę i liczyć na to że się choć niektóre pierścienie odblokują.

    Szansa jest, ale u mnie nie pomogło (a nawet trochę pogorszyło sprawę). Widziałem
    gdzieś "field remedy" dla Ecoteca 2.0/2.2 w Saturnach (z USA) - tam pisano, że jeśli
    bierze < 0.94 litra na > 1500 mil, to można płukać - powyżej już tylko wymiana
    pierścieni.

    http://www.saturnfans.com/forums/showthread.php?t=65
    966

> [...]
    język oprawców.
    > Rozrząd, pompa wody, termostat, UPG + sruby, cośtam (ale nie ma wypisanych ani

    Możliwe, chociaż mogła też być wymiana prowadnic/uszczelniaczy zaworowych z powodu
    brania oleju, bez wymiany pierścieni.

    Jak to już ktoś napisał, wymiana oleju w ASO co 30kkm plus lanie kiepskiego oleju
    (np. zmiana na gęstszy po 100kkm pomimo, że nie bierze) z czasem zapieka pierścienie,
    co powoduje powszechne problemy z spalaniem oleju w Oplach.

    Znam parę egzemplarzy Opli z 250-300kkm, cały czas na dobrym syntetyku - potrafią nie
    brać oleju.

    pozdro
    AA