  • 1. Data: 2012-02-08 16:36:59
    Temat: U jakiego opa dobrze dzialaja faksy?
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No jakoś mi nowa epoka w wysyłaniu faksów naszła, co najmniej kilka
    miesięcznie po kilka stron, zwykle oficjalnych urzędowych (jakiś renesans
    faksu, maila nie uznają, a faks tak).

    U telepieskiej francy faks działał idealnie, tylko abo bolało.

    Niestety po przenosianch do Sferii porażka, dziadostwo, nie dość, że 14400
    trudno uzyskać (a o 33500 to szkoda wspominać), to zwykle przerywa podczas
    transmisji 2-3 strony, nie dość, że robi kłopot i koszty generuje (a
    rozliczanie minutowe), to jeszcze obciach dla mnie u odbiorcy, co to dostaje
    kilka 1.-2. stron, a końca nie widać i bywa, ze muszę dmuchać na pocztę, żeby
    nadać pismo.

    I teraz pytanie:
    Jak jest z działaniem faksu u innych opów?
    Usługa "fax by email" nie interesuje mnie, chcę klasyczny faks.
    Netii u mnie raczej nie ma (no chyba, żeby była? stolica jakby co).
    Mogę mieć orange za 30 zł abo, ale realnie byłoby drożej, bo w tym abo
    żadnych impulsów nie ma.

    Nie wiem, jak z komórkowcami, ale zdaje się różowo nie jest.

    Czy w nadwiślańskim PRL-bis ktoś jeszcze oprócz telefrancy świadczy faks po
    drucie z prędkością 33500?
    THX

  • 2. Data: 2012-02-08 18:36:52
    Temat: Re: U jakiego opa dobrze dzialaja faksy?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    _THX. napisało:

    > U telepieskiej francy faks działał idealnie, tylko abo bolało.

    Mam odwrotne doświadczenia. Lata całe płaciłem nie tylko abo, ale
    jeszcze dodatkowo po kilkaset złotych miesięcznie. Nie zastanawiałem
    się jak bardzo boli. Aż kiedyś przestał działac faks. Nie byli w stanie
    naprawić tego przez pół roku, mimo kilkudziesięciu zgłaszania reklamacji
    i dziesiątek ponagleń, próśb i gróźb. Niedziałający faks był bezpośrednim
    powodem wypisania sie z tego dziadostwa.

> [...]
    > Netii u mnie raczej nie ma (no chyba, żeby była? stolica jakby co).
    > Mogę mieć orange za 30 zł abo, ale realnie byłoby drożej, bo w tym abo

    Od czterech lat mam Netię (stolica, jakby co) na tepsianym drucie. Raz
    zaszła konieczność zgłoszenia awarii (rwał się ADSL, coś szumiało, więc
    i z faksem mogły być problemy). Monter przyjechał w ciągu dwóch godzin
    i usunął awarię kabla (i co ciekawe, nie śmierdział, jak ci wszyscy
    poprzedni wysyłani przez tepsę, którzy tylko przyjeżdżali i nawet nie
    próbowali naprawiać). Czyli w sumie nie mam powodu do narzekań.
    A ta suma, to bodajże 40 zł za nielimitowane połączenia krajowe. Ale ja
    i tak korzystam (raz na ruski rok) z faksu wirtualnego -- "by email"
    odbieram, a "by WWW" wysyłam. Też nie narzekam.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2012-02-08 20:07:36
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 8 Lut, 17:36, "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze...
> [...]
    > Nie wiem, jak z komórkowcami, ale zdaje się różowo nie jest.
    > Czy w nadwiślańskim PRL-bis ktoś jeszcze oprócz telefrancy świadczy faks po

    U każdego normalnego, tradycyjnego, drutowego operatora nie powinieneś
    mieć
    żadnych problemów z faksem np. Dialog.

    Ircys

  • 4. Data: 2012-02-10 10:40:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup
    >Nie wiem, jak z komórkowcami, ale zdaje się różowo nie jest.

    W Idei na karte faks wyslac sie dalo, oczywiscie raczej 9600. No i z
    komputera musialo to byc.
    W Erze na abonament juz nie.

    A odbior faksow to jest osobny problem w komorkach, wszyscy zadaja za
    to pieniedzy ... no chyba ze przez poczte faksowa.

    J.

  • 5. Data: 2012-02-11 11:13:03
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Napisz proszę coś bliżej, bo okazuje się, że sąsiad w budynku ma Netię, więc
    i mnie mogliby podłączyć.

    -----

  • 6. Data: 2012-02-11 11:18:05
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    Chciałbym jednak wykorzystywać 33,5 prędkości (oczywiście jeśli faks odbiorcy
    pozwoli).
    W Sferii nawet nie umieją mi od miesięcy odpowiedzieć, jaka jest maksymalna
    prędkość faksów w tym CDMA (14400 widzę dość często na wyświetlaczu, ale
    czasem tylko 9600, poprzedni mój telefaks nie wyświetlał prędkości
    połaczenia). Zresztą teraz obciąłem nawet sprzętowo do 14400, bo przy
    automatycznym (czyli do 33,5) to zwykle zrywało połączenie już przed
    wysłaniem).

    -----

  • 7. Data: 2012-02-11 11:23:18
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    A wiesz jakie są problemy z faksem (i w ogóle z telefonami)?
    Że np. u drugiej strony zacznie dzwonić po 15-20 sekundach od wybrania przez
    Ciebie numeru odbiorcy.
    W ten sposób telefaks głupieje, a ludzie dzwoniący do mnie rozłączają się po
    usłyszeniu przeze mnie średnio 3-go dzwonka (a dla nich to już 6-ty sygnał w
    słuchawce).
    Piszę o Sferii, ale zdaje się im bardziej egzotyczny operator, tym dłuższa
    marszruta.
    W telepieskiej francy marszruty ostatnio (do czasu rezygnacji) miałem w
    ułamkach sekund.

    -----
    > U kazdego normalnego, tradycyjnego, drutowego operatora nie powinienes miec
    zadnych problemów z faksem np. Dialog.

  • 8. Data: 2012-02-11 13:59:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    _THX. napisało:

    > Napisz proszę coś bliżej, bo okazuje się, że sąsiad w budynku ma Netię,
    > więc i mnie mogliby podłączyć.
    >

    > -----

    A co tu więcej dodawać? Ja człowiek cierpliwy i spokojny jestem, ale
    jak mnie złośliwość i chamstwo tepsy doprowadziło do pewnej granicy,
    zadzwoniłem do Netii i zwarłem umowę WLR/BSA na telefon i dostęp do
    Internetu z wykorzystaniem tepsianej infrastruktury. Od tego czasu
    (4 lata) wszystko działa -- utwierdza mnie to w przekonaniu, że to
    nie sprawa techniki, a kompetencji ludzi, bo przecież druty i centrale
    są wciąż te same (nie jestem podłączony do kabla Netii). Mam już trzecią
    umowę, w tej chwili płace 99,90zł za Internet 20Mbps i telefon bez limitu
    połączeń krajowych.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2012-02-14 20:06:59
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 11 Lut, 12:23, "_THX." <j...@W...gazeta.pl> pisze...

    > A wiesz jakie są problemy z faksem (i w ogóle z telefonami)?
    > Że np. u drugiej strony zacznie dzwonić po 15-20 sekundach od wybrania przez
    > Ciebie numeru odbiorcy.

    Korzystam z operatorów, u których nie ma takich, 19-to wiecznych,
    opóźnień.
    I Tobie też to polecam. Po co się męczyć?

    Ircys

  • 10. Data: 2012-02-14 21:34:50
    Od: "_THX." <j...@W...gazeta.pl>

    No dobra, tylko czy oni mają to na czole wypisane?

    -----