  • 1. Data: 2013-04-15 09:18:46
    Temat: USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam na frontpanelu 2 gniazda USB3 i 2 USB2. Gdy podłączam niektóre
    urządzenia do USB3 to nie chcą w nim działać (synchronizacja danych
    smartfona, kalibrator). Nie ma problemu z dyskiem USB na tym porcie
    nawet jeśli jest to ten sam smartfon lub pendrive. Po przełączeniu na
    USB2 - działają wszystkie urządzenia. Sądziłem, że USB3 jest
    kompatybilny w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jakaś
    konfiguracja w BIOSie może być tego przyczyną?

    Marek

  • 2. Data: 2013-04-15 17:25:24
    Temat: Re: USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-04-15 09:18, Marek pisze:
> [...]
    > kompatybilny w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jakaś
    > konfiguracja w BIOSie może być tego przyczyną?

    Brak odpowiedniej wtyczki standardu USB 3?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2013-04-15 21:49:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-15 17:25, Krystek pisze:

    > Brak odpowiedniej wtyczki standardu USB 3?

    Chodzi Ci o to, że w dziurę mogę wetknąć niekompatybilne urządzenie? No
    dobrze - ale w czym jest rzecz, że to samo urządzenie USB2 w trybie
    dysku działa na porcie USB3 a w trybie multimedialnym już nie? Port
    USB3 nie potrafi poradzić sobie z transmisją w standardzie USB2?

    Marek

  • 4. Data: 2013-04-15 23:27:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" kkhljm$vqa$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > w trybie dysku działa na porcie USB3 a w trybie multimedialnym już nie? Port USB3
    nie potrafi poradzić sobie z transmisją w

    Może problem leży po stronie softu -- może trzeba coś doinstalować?
    Może nie o to chodzi, że tu USB3, a tam USB2, ale o to, że tu jest
    wszystko w porządku z softem a tam czegoś brakuje?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-04-20 17:02:30
    Od: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>

> [...]
    > kompatybilny w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jakaś
    > konfiguracja w BIOSie może być tego przyczyną?

    Powiem tak - mam to samo, albo podobnie. W sensie, różne urządzenia, w
    różnych konfiguracjach działają dziwnie z portami USB 3.0.

    Dyski twarde i pendrive USB3.0 działają, tak jak mówisz, zawsze w 2.0 i
    3.0 bezbłędnie. Czytnik kart pamięci nie działa w USB 2.0 wcale, w USB
    3.0 rozłącza się co chwilę i podłącza znowu. Działa za to na zwykłym
    kablu USB 2.0 (bez tego dodatkowego "dzynksa").

    Telefony (koronny przykład to Samsung Galaxy S3, LG L7), klawiatury,
    wzmacniacz słuchawkowy, dongle bluetooth, 0.5 metrowy przedłużacz kabla
    usb działają na USB 3.0 bardzo źle albo wcale.

    Na portach USB 2.0 działa praktycznie wszystko, oprócz felernego
    czytnika kart pamięci który na działa wyłącznie na USB 2.0 jak go
    podłączyć kablem USB 2.0.

    Co więcej - nie dotyczy to tylko jednego komputera, na dwóch testowałem
    i to samo (sterownik wbudowany w chipset AMD).

    Smutne jest to, że na takim Mac Booku Air wszystko... śmiga na porcie
    USB3.0 w obydwu trybach idealnie (łącznie z problematycznym czytnikiem
    kart pamięci!).

    Wiem, że to co napisałem nie rozwiązuje problemu, ale coś jest na
    rzeczy... Aha, kiedyś miałem kontroler USB 3.0, jeden z pierwszych na
    rynku na chipsecie NEC. Działał FANTASTYCZNIE. Ze wszystkim.

    --
    Tomek Głowacki