  • 1. Data: 2017-01-24 20:27:24
    Temat: USB C - czy to krok wstecz w ładowaniu? cz. 2
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Wątek jest informacyjny.

    W dniu 26.11.2016 utworzyłem wątek o powyższym tytule. Martwiłem się w
    nim tym, że w praktyce USB-C w telefonach jest powrotem do technologii
    od jakiej się odchodziło w standardowym ładowaniu poprzez USB - czyli
    porzucano duży prąd ładowania na rzecz wyższego napięcia (Quick Charge).
    W USB-C napięcie ładowania w telefonach to zawsze 5V (albo nie spotkałem
    się z innym jeszcze). Prąd ładowania wzrósł do ponad 2A. Przypuszczałem,
    że w ten sposób wzrasta ryzyko spalenia filigranowych styków. W dyskusji
    padały sformułowania, że tworzę sztuczny problem gdyż USB-C ma zasilanie
    na kilku drucikach więc da radę.

    No i teraz mamy chwilę obecną - 2 miesiące po dyskusji. Gwiazdą wieczoru
    jest Nexus 6p. Odkryłem przypadkiem, że podczas ładowania wyświetla się
    w nim "ładowanie przez USB" w opcjach baterii mimo iż był podłączony do
    zasilacza. Pomyślałem, że pewnie jakaś aktualizacja zmieniła treść
    komunikatu. Nic bardziej mylnego. Zacząłem zwracać uwagę na szybkość
    ładowania przez kilka kolejnych użyć. No i faktycznie ładuje się jakby
    chciał a nie mógł. Poprzednio było tak, że na oko kilkanaście minut
    ładowania dawało mi czas rozmów rzędu 7h. Obecnie w ciągu godziny tyle
    nie uzbieram.

    Przy kolejnym, dzisiejszym podłączeniu do zasilacza - zero reakcji.
    Kupiłem więc nowy przewód. Teraz telefon ładuje się błyskawicznie.
    Usmażyła się w poprzednim wtyczka choć nie było tego widać. Być może
    wewnątrz, pod obudową. Zatem moje obawy nie były bezpodstawne.

    To do następnego usmażenia...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-01-24 21:03:16
    Temat: Re: USB C - czy to krok wstecz w ładowaniu? cz. 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wieczoru jest Nexus 6p. Odkryłem przypadkiem, że podczas ładowania
    >wyświetla się w nim "ładowanie przez USB" w opcjach baterii mimo iż

    Nie rozumiem ... a ten zasilacz to do czego podlaczony ? Nie przez
    gniazdo USB-C ?

> [...]

    >Usmażyła się w poprzednim wtyczka choć nie było tego widać. Być może
    >wewnątrz, pod obudową. Zatem moje obawy nie były bezpodstawne.

    Ale czy to "usmazenie", czy zwykle urwanie w srodku ... a ze drucikow
    bylo kilka, to stopniowo.

    Ewentualnie ... czy ten komunikat nie oznacza "laduje sie w trybie USB
    jak z komputera" ... i jest efektem urwania/usmazenia/uszkodzenia
    jakis drucikow od sygnalizacji, przez co telefon nie wiedzial ze jest
    przylaczony do zasilacza o duzej wydajnosci i ograniczyl sie do 0.5A ?

    J.

  • 3. Data: 2017-01-24 21:25:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-24 o 21:03, J.F. pisze:

    > Nie rozumiem ... a ten zasilacz to do czego podlaczony ? Nie przez
    > gniazdo USB-C ?

    Nooo tak, przez gniazdo USB-C. Czytaj ciąg dalszy na samym końcu, bo
    chyba zaskoczyłeś bez wyjaśnień w czym rzecz.

    > Ale czy to "usmazenie", czy zwykle urwanie w srodku ... a ze drucikow
    > bylo kilka, to stopniowo.

    Ładowarkę mam w ścianie na zawsze. Zwisa z niej przewód USB-C i leży na
    biurku. Od czasu do czasu podnoszę wtyczkę i wsadzam ją w telefon bez
    wyginania tego kabla. Nie ma takiej opcji aby się połamał i to w 2
    miesiące.

    Mam też do drugiego telefonu (stary HTC Desire HD) ładowarkę podobnie
    podłączoną (tzn. na zawsze w ścianie). Kabel microUSB ma lata całe -
    tyle co ten telefon. Nic w nim się nie połamało mimo codziennego
    podłączania (też bez wyginania).

> [...]
    > drucikow od sygnalizacji, przez co telefon nie wiedzial ze jest
    > przylaczony do zasilacza o duzej wydajnosci i ograniczyl sie do 0.5A ?

    Dokładnie to się stało. Kabel zapewne się usmażył przy dużym prądzie i
    zaczął łączyć na 1 włosku. To przełączyło tryb ładowania na USB lecz w
    końcu ten włosek też padł przy tak małym prądzie. Tak sobie wyobrażam
    scenariusz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2017-01-24 22:24:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

    >Ładowarkę mam w ścianie na zawsze. Zwisa z niej przewód USB-C i leży
    >na biurku. Od czasu do czasu podnoszę wtyczkę i wsadzam ją w telefon
    >bez wyginania tego kabla.

    z tym "bez wyginania" to bym nie przesadzal.

    >Nie ma takiej opcji aby się połamał i to w 2 miesiące.

    Nowa technologia, to moze Chinczykom cos nie wyszlo :-)

> [...]
    >i zaczął łączyć na 1 włosku. To przełączyło tryb ładowania na USB
    >lecz w końcu ten włosek też padł przy tak małym prądzie. Tak sobie

    Ciekawe byloby rozebrac wtyczki, a wczesniej rozpuscic plastik, zeby
    nie bylo uszkodzen przy demontazu.

    W Twojej hipotezie jest pare slabych punktow:
    -sygnalizacja typow ladowarki/kabla jest po innych drutach, nadmierny
    prad nie powinien ich "usmazyc",

    -chyba nie ma jakiegos sprawdzania rzeczywistej wydajnosci
    ladowarki/kabla, wiec ilosc urwanych bylaby dosc trudna do wykrycia
    ... choc moglaby byc kontrola napiecia w odbiorniku i ograniczenie
    sie do takiego pradu przy ktorym dociera ciagle np 4.5V.
    to czasem moze tez "samo" wyjsc.

    -miedz sie topi w 1000+ C, a wtedy to plastik juz dawno sie wydymil.
    Jesli dymu nie widziales to raczej nie nastapilo przetopienie.
    co prawda mogla cyna puscic - to tylko 230C.

    A tak swoja droga - patrzac na rozmiary stykow, to ciekaw jestem czy
    Chinczycy daja jeszcze linki z "wloskow", czy juz tylko pojedynczy
    drut.
    Ale tych stykow zasilania 4, to mogly sie przerywac stopniowo.

    A USB-C przewiduje do 100W mocy - 5A, 20V.

    J.

  • 5. Data: 2017-01-24 23:38:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-24 o 22:24, J.F. pisze:

    > z tym "bez wyginania" to bym nie przesadzal.

    No bez przesady. Jeśli przewód łamie się od dotykania to znaczy, że z
    hartowanej stali musi być a nie z miedzi :-D

    > Nowa technologia, to moze Chinczykom cos nie wyszlo :-)

    Oczywiście, nie wykluczam tego. Jednakże kabel firmowany przez Google
    (Nexus) powinien jakieś standardy trzymać. Nawet jeśli jest chiński.

    > Ciekawe byloby rozebrac wtyczki, a wczesniej rozpuscic plastik, zeby nie
    > bylo uszkodzen przy demontazu.

    Swoją drogą też tak pomyślałem ale chemikiem nie jestem. Nie mam bladego
    pojęcia jak tego dokonać bez użycia destrukcyjnej temperatury.
    Rozcinanie wtyczki nie ma sensu.

    > W Twojej hipotezie jest pare slabych punktow:

    Nie chciałem się rozpisywać na temat jak działa negocjacja czy raczej
    sygnalizacja zasilacz / kiepski zasilacz / USB. Z tego zaraz powstanie
    mega dyskusja.

    > -sygnalizacja typow ladowarki/kabla jest po innych drutach, nadmierny
    > prad nie powinien ich "usmazyc",

    Tak tak - zwarte D+ z D-. To nawet w USB-C działa. Ale jest jeszcze
    jeden mechanizm zabezpieczający. To wiem bardziej z obserwacji niż z
    dokumentacji, bo chyba to nie jest nigdzie standaryzowane. Otóż gdy
    pobór prądu powoduje nawet nieznaczny spadek napięcia (zwykle 0.2V
    wystarcza), to telefon przełącza się w ładowanie niskim prądem. Prosty
    eksperyment, działający w większości przypadków. Kup 1m kabla USB i
    spróbuj naładować w miarę nowoczesny telefon. Zwykle dostaniesz
    komunikat, że z USB ładujesz. W drugiej kolejności kup 2-żyłową linkę,
    powiedzmy 0.25 mm2 nawet i zastąp nią kabel pamiętając o zwarciu D+ i
    D-. Nagle okaże się, że ten sam zasilacz jest cool i można nim ładować
    telefon ładuje się z pełną prędkością.

    > -chyba nie ma jakiegos sprawdzania rzeczywistej wydajnosci
    > ladowarki/kabla, (...)

    Jest, i to z całą pewnością. Oczywiście nie sprawdzałem na wszystkich
    telefonach świata tego mechanizmu lecz wyłącznie na własnych. Dokładnie
    pomierzyłem o jakie różnice chodzi. Wierz mi, że spadek 0.2V zwykle
    oznacza kaplicę. Przerabiałem ten problem w instalacji ładującej
    telefony w kolejnych moich autach. Fabryczne auto zawsze wymagało
    wymiany kabli na grubsze by można było normalnie ładować telefony. *1

    > -miedz sie topi w 1000+ C, a wtedy to plastik juz dawno sie wydymil.
    > Jesli dymu nie widziales to raczej nie nastapilo przetopienie.
    > co prawda mogla cyna puscic - to tylko 230C.

    No to sobie odpowiedziałeś :-) Dymu nie było, wtyczka gruba więc lokalna
    temperatura 200C mogła nie ujawnić się na zewnątrz wtyczki. Ponadto nie
    wiem gdzie ta temperatura mogła powstać - czy na złączu, czy we wtyczce.
    Telefon nie ucierpiał ale może za radiator robił. Ciężko zgadywać jak
    ten mechanizm wyglądał. Być może nic się nie stopiło lecz cyklicznie
    dawkowana temperatura popsuła styki. Tego nie wiem.

    > A tak swoja droga - patrzac na rozmiary stykow, to ciekaw jestem czy
    > Chinczycy daja jeszcze linki z "wloskow", czy juz tylko pojedynczy drut.

    100% są to linki. Oczywiście nie biorę pod uwagę kabli za 2 dolary. Ten
    sfajczony kabel przeciąłem by sprawdzić co w nim jest. To całkiem
    złożona struktura. Wszystkie przewody są linkami. 2xdwie pary są
    ekranowane folią a całość jest ekranowana siatką metalową. Nie dziwię
    się, że to musi kosztować.

    > Ale tych stykow zasilania 4, to mogly sie przerywac stopniowo.

    Tak właśnie to sobie wyobraziłem. Stąd mógł być okres przejściowy, gdzie
    telefon uznał, że do portu USB jest podłączony. Patrz 1)

    > A USB-C przewiduje do 100W mocy - 5A, 20V.

    A pewnie, że przewiduje. Ale nie bawmy się w przepowiednie lecz
    trzymajmy się implementacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-01-25 10:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No bez przesady. Jeśli przewód łamie się od dotykania to znaczy, że z
    >hartowanej stali musi być a nie z miedzi :-D

    Z twardego plastiku :-)

    Miedz tez sie w koncu ulamie, a chinczycy opanowali produkcje drutu
    stalowego miedziowanego :-)

    >Swoją drogą też tak pomyślałem ale chemikiem nie jestem. Nie mam
    >bladego pojęcia jak tego dokonać bez użycia destrukcyjnej
    >temperatury. Rozcinanie wtyczki nie ma sensu.

    Mozna jeszcze sprobowac omomierza - zobaczyc co przewodzi, a co nie ..

    >Tak tak - zwarte D+ z D-. To nawet w USB-C działa. Ale jest jeszcze

    W USB-C masz wiecej mechanizmow.

> [...]
    >wystarcza), to telefon przełącza się w ładowanie niskim prądem.
    >Prosty eksperyment, działający w większości przypadków.

    Trudno powiedziec czy to specjalny "mechanizm" - jak ladowarka moze
    miec 5V, pod obciazeniem spadnie do 4.75V, a napiecie koncowe
    akumulatora wynosi 4.2V, to niewielki zapas napiecia mamy, a po drodze
    kabel, tranzystor, moze jakis rezystor pomiarowy.
    Ale rozladowany aku ma np 3.7V, to juz jest lepiej.

    >Kup 1m kabla USB i spróbuj naładować w miarę nowoczesny telefon.
    >Zwykle dostaniesz komunikat, że z USB ładujesz.

    A to kolejna sprawa - taki kabel moze miec 1 ohm, i przy nadmiarze
    napiecia 0.5V mamy raptem 0.5A.
    Komunikatu nie mam, bo stary system tego nie przewiduje, ale wiecej
    raczej nie poplynie.

    Samsung w swoich lepszych ladowarkach (starszych, zwykle USB) pod
    obciazeniem podnosi napiecie - co troche kompensuje kabel.

    >W drugiej kolejności kup 2-żyłową linkę, powiedzmy 0.25 mm2 nawet i
    >zastąp nią kabel pamiętając o zwarciu D+ i

    Tylko taki drut ma 0.57mm srednicy, linka to juz pewnie 0.7, z
    izolacja to 0.9, a styki w u-USB co 0.6 mm :-)

    >Jest, i to z całą pewnością. Oczywiście nie sprawdzałem na wszystkich
    >telefonach świata tego mechanizmu lecz wyłącznie na własnych.
    >Dokładnie

    Niektorzy producenci maja/mieli swoje patenty.

    >pomierzyłem o jakie różnice chodzi. Wierz mi, że spadek 0.2V zwykle
    >oznacza kaplicę.

    Jak widac - 0.2V jest juz w bilansie bardzo istotne, bo ciasno tam.

> [...]
    >lokalna temperatura 200C mogła nie ujawnić się na zewnątrz wtyczki.
    >Ponadto nie wiem gdzie ta temperatura mogła powstać - czy na złączu,

    Narzekasz na grubosc stykow, to trzeba sie bac zlacza.
    Tzn styku stykow :-) na styku zazwyczaj wieksza opornosc, to sie
    grzeje.

    Ale jesli u-USB przenosi jednym stykiem czasem i 2A, to co sie dziwic,
    ze USB-C na 4 stykach nie boi sie 5A.

    >A pewnie, że przewiduje. Ale nie bawmy się w przepowiednie lecz
    >trzymajmy się implementacji.

    Ale to juz jest. Tzn w Apple jest.
    http://www.apple.com/shop/product/MNF82LL/A/87w-usb-
    c-power-adapter

    A potem mala pomylka w negocjacji i telefon usmazony :-(

    J.

  • 7. Data: 2017-01-25 14:42:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-25 o 10:14, J.F. pisze:

    > Mozna jeszcze sprobowac omomierza - zobaczyc co przewodzi, a co nie ..

    Musiałbym np. kupić 2 montażowe wtyki USB-C. Do tych drucików we wtyczce
    trudno się inaczej dostać. Zresztą w ten sposób stwierdzę jedynie, że
    przewód X i Y szlag trafił ale nie dowie się dlaczego - czy się upalił,
    czy złamał - jak sugerujesz, że mógł się złamać (w co nie wierzę).

    > W USB-C masz wiecej mechanizmow.

    Ale tylko ten jeden jest w praktyce wykorzystywany. Sprawdziłem
    eksperymentalnie na swoim telefonie.

> [...]
    > tranzystor, moze jakis rezystor pomiarowy.
    > Ale rozladowany aku ma np 3.7V, to juz jest lepiej.

    To tak nie działa. Stopień rozładowania akumulatora w żaden sposób nie
    wpływa na funkcjonowanie w/w mechanizmu. Jeśli wystąpi w/w spadek
    napięcia, zabawa się kończy. Telefon w chwili podłączenia "bada"
    sytuację skokowo zmieniając prąd ładowania. Nie wiem jak to robi - czy z
    użyciem baterii czy bez, ale zawsze skok ten jest taki sam. Łatwo to
    pomierzyć zwykłym miernikiem bo proces trwa kilka sekund. Nie zauważyłem
    żadnej korelacji ze stopniem rozładowania baterii.

    > A to kolejna sprawa - taki kabel moze miec 1 ohm, i przy nadmiarze
    > napiecia 0.5V mamy raptem 0.5A.

    Dlatego o tym właśnie piszę. Dasz grubszy kabel i działa.

    > Samsung w swoich lepszych ladowarkach (starszych, zwykle USB) pod
    > obciazeniem podnosi napiecie - co troche kompensuje kabel.

    Tak na marginesie - wystarczyłoby dać do ładowarek specjalnie
    przygotowany ładujący kabel USB, w którym jedną żyłę (np. w microUSB tą
    piątą, nie używaną) zwarłoby się z +5V przy telefonie. Ładowarka
    wiedziałaby jaki spadek napięcia należy skompensować. Ale zapewne łamie
    to standardy więc w życie nigdy nie wejdzie i będziemy bujać się po wsze
    czasy z obejściami rozwiązań a nie rozwiązaniami.

    > Tylko taki drut ma 0.57mm srednicy, linka to juz pewnie 0.7, z izolacja
    > to 0.9, a styki w u-USB co 0.6 mm :-)

    Nie szkodzi. Ważne jest aby długi odcinek kabla był gruby. Jeśli od
    telefonu do gniazda ładowania dasz krótki i chudy kabelek, to spadek
    napięcia będzie na nim nieistotny. Jak wspomniałem - w aucie wymieniłem
    kable od stabilizatorów do wszystkich gniazd ładujących i nagle okazało
    się, że telefon po podłączeniu zaczyna wykrywać zasilacz a nie ładowanie
    USB. W efekcie zamiast wolniej rozładowywać się przy włączonym Yanosiku
    zaczął ładować się i to całkiem szybko.

    > Narzekasz na grubosc stykow, to trzeba sie bac zlacza.
    > Tzn styku stykow :-) na styku zazwyczaj wieksza opornosc, to sie grzeje.

    No tak, zgadzam się. O tym głównie piszę. Nawet wcześniej wspomniałem,
    że wyobrażam sobie iż powstało jakieś iskrzenie na cieniutkim druciku
    złącza, co stopiło lut we wtyczce a dalej poszła reakcja łańcuchowa.

    > Ale jesli u-USB przenosi jednym stykiem czasem i 2A, to co sie dziwic,
    > ze USB-C na 4 stykach nie boi sie 5A.

    Aż do momentu kiedy nastąpi brak kontaktu na jakimś z drucików i zrobi
    się z tego spawarka, co u mnie prawdopodobnie miało miejsce.

    > Ale to juz jest. Tzn w Apple jest.
    > http://www.apple.com/shop/product/MNF82LL/A/87w-usb-
    c-power-adapter

    > A potem mala pomylka w negocjacji i telefon usmazony :-(

    Zgadza się. Bo od dupy strony próbuje się rozwiązać problem ładowania.

    Chciałbym zapytać się o coś z innej beczki. Czy przypadkiem kiedyś lub
    obecnie pisałeś na grupie fotografii cyfrowej? Ktoś tam miał podobne
    inicjały. Jeśli tak, to czy masz dostęp do tej grupy? Korzystam z
    serwera news.icm.edu.pl lecz niestety ta grupa przestała być na nim
    dostępna. Próbowałem z różnych komputerów z tym samym skutkiem.
    Thunderbird "uwiesza się" na niej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2017-01-25 15:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Musiałbym np. kupić 2 montażowe wtyki USB-C. Do tych drucików we
    >wtyczce trudno się inaczej dostać.

    Znam ten bol :-(

    >Zresztą w ten sposób stwierdzę jedynie, że przewód X i Y szlag trafił
    >ale nie dowie się dlaczego - czy się upalił, czy złamał - jak
    >sugerujesz, że mógł się złamać (w co nie wierzę).

    Ale jest wersja ze wszystkie nadal dobre.

    >Ale tylko ten jeden jest w praktyce wykorzystywany. Sprawdziłem
    >eksperymentalnie na swoim telefonie.

    Cos tam chyba jeszcze dolozyli, skoro zly kabel moze spowodowac
    spalenie portu w komputerze.

> [...]
    >napięcia, zabawa się kończy. Telefon w chwili podłączenia "bada"
    >sytuację skokowo zmieniając prąd ładowania.

    Byc moze, tym niemniej - jak sie bateria podladuje, to jest ciasno z
    napieciem.

> [...]
    >ten jest taki sam. Łatwo to pomierzyć zwykłym miernikiem bo proces
    >trwa kilka sekund. Nie zauważyłem żadnej korelacji ze stopniem

    Teoretycznie to moze miec przetwornice, ktora zadowoli sie np 3.9V na
    wejsciu, i przetworzy na 4.2V do ladowania baterii.

    IMO - wiekszosc starszych telefonow tego nie ma, ale moze w tych
    nowszych juz jest.

> [...]
    >łamie to standardy więc w życie nigdy nie wejdzie i będziemy bujać
    >się po wsze czasy z obejściami rozwiązań a nie rozwiązaniami.

    No nie - te 20V to jest rozwiazanie, ktore rozwiazuje wszystkie
    problemy :-)

    >Nie szkodzi. Ważne jest aby długi odcinek kabla był gruby. Jeśli od

    Owszem, ale producent musi bezposrednio do wtyczki :-)

    >telefonu do gniazda ładowania dasz krótki i chudy kabelek, to spadek
    >napięcia będzie na nim nieistotny.

    Ale moze sie juz przegrzewac od duzego pradu :-)

    >Aż do momentu kiedy nastąpi brak kontaktu na jakimś z drucików i
    >zrobi się z tego spawarka, co u mnie prawdopodobnie miało miejsce.

    Raczej sie nie zrobi, bo za male napiecie - przy pozostalych drutach
    obecnych.

    >Chciałbym zapytać się o coś z innej beczki. Czy przypadkiem kiedyś
    >lub obecnie pisałeś na grupie fotografii cyfrowej?

    Z rzadka.
    na news.neostrada.pl jeszcze jest ... ale w tym miesiacu 10 postow,
    cos tu nie tak.
    Cos sie musialo stac 23.11

    J.

  • 9. Data: 2017-01-26 21:01:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2017-01-25 o 15:53, J.F. pisze:

    > Ale jest wersja ze wszystkie nadal dobre.

    Więc czemu telefon nie ładuje się na tym kablu a na nowym bez problemu?
    Nie wyobrażam sobie innej przyczyny od upalenia się kabla lub utratę
    kontaktu we wtyczce i to na kilku pinach jednocześnie.

    Jaką jeszcze opcję rozważasz?

    > Cos tam chyba jeszcze dolozyli, skoro zly kabel moze spowodowac spalenie
    > portu w komputerze.

    Tu akurat filozofii wielkiej nie ma. Na niektórych płytach głównych brak
    jest zabezpieczeń prądowych dla USB. Przypuszczam, że o to chodzi. Może
    ten "zły kabel" nie ma żył D+ i D- albo coś innego wokół tej materii się
    dzieje.

    > Teoretycznie to moze miec przetwornice, ktora zadowoli sie np 3.9V na
    > wejsciu, i przetworzy na 4.2V do ladowania baterii.

    Nie ma. Przyglądałem się temu. Jest tam jakaś elektronika ale nie
    przetwornica. Zresztą w urządzeniach akustycznych byłoby to niezmiernie
    ryzykowne.

    > No nie - te 20V to jest rozwiazanie, ktore rozwiazuje wszystkie problemy
    > :-)

    Czy to nie Ty pisałeś, że błąd w negocjacji skończył się katastrofą? :-D

    > Owszem, ale producent musi bezposrednio do wtyczki :-)

    Zależy o jakich kablach mówimy.

    1. Standardowo dołączanych.
    2. Montowanych w autach i innych przypadkach.

    Ad 1.
    Np. z Nexusem 6p dostałem kabel do zwykłego USB długości ok 15cm.
    Dlaczego tak krótki? A no dlatego aby producent nie miał kłopotu z
    marudzeniem klientów, że coś się słabo ładuje telefon :-D

    Ad 2.
    Tu jako "producent" bez problemu zastosowałem długi i gruby kabel. Przy
    samej wtyczce jest cieńszy, ale znacznie grubszy od oryginalnego kabel
    aby się zmieścił. Ten odcinek jest bardzo krótki. Pomiędzy nimi jest
    złącze, które w wygodny sposób pozwala na rozłączenie zasilania przy
    demontażu tapicerki. W czym problem? Jeśli z grzaniem - jak niżej
    piszesz - to przeczytaj co tam odpowiedziałem :-)

    > Ale moze sie juz przegrzewac od duzego pradu :-)

    Ten "cienki" fragment i tak jest ze 3x grubszy od tego co jest w typowym
    kablu USB więc spoko.

    > Raczej sie nie zrobi, bo za male napiecie - przy pozostalych drutach
    > obecnych.

    Nie napięcie lecz prąd o tym decyduje. Zewrzyj akumulator samochodowy
    12V jakimkolwiek kablem i zobacz co będzie :-D

    A jeśli bardziej konkretnie, to wydłub z kabla USB 1 żyłę i puść nią
    prąd 5A symulując, że tylko ona zakontaktowała. Podpowiem, będzie
    całkiem gorąco :-)

    > Z rzadka.
    > na news.neostrada.pl jeszcze jest ... ale w tym miesiacu 10 postow, cos
    > tu nie tak.
    > Cos sie musialo stac 23.11

    Tak też zauważyłem. Być może nie tylko na ICM'ie odcięto tą grupę. Wiem,
    że korzystając z Google News można tam korespondować ale interfejs jest
    w nich godny najbardziej wytrwałych masochistów. Chyba w ogóle upada
    idea Newsów bo na np. grafice jest podobnie, choć mam do niej dostęp.
    Ludzie już nie potrzebują rozwiązywać problemów na drodze konsultacji,
    czy co?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-01-26 21:41:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Więc czemu telefon nie ładuje się na tym kablu a na nowym bez
    >problemu? Nie wyobrażam sobie innej przyczyny od upalenia się kabla
    >lub utratę kontaktu we wtyczce i to na kilku pinach jednocześnie.

    Wlasnie cos od sygnalizacji.
    Omomierz prawde powie, tylko te igly :-(

> [...]
    >brak jest zabezpieczeń prądowych dla USB. Przypuszczam, że o to
    >chodzi. Może ten "zły kabel" nie ma żył D+ i D- albo coś innego wokół

    No nie, kabel usb bez zyl D ?
    Chyba, ze taki "do ladowania tylko.

    To zdaje sie bylo gdzies opisane, co w tym kablu bylo zle.

    >Nie ma. Przyglądałem się temu. Jest tam jakaś elektronika ale nie
    >przetwornica. Zresztą w urządzeniach akustycznych byłoby to
    >niezmiernie ryzykowne.

    200 kHz nie uslyszysz.

    Zreszta sa juz wzmacniacze, ktore same sa przetwornicami :-)

    >Czy to nie Ty pisałeś, że błąd w negocjacji skończył się katastrofą?
    >:-D

    Ja tylko podejrzewalem, ze sie kiedys skonczy :-)

> [...]
    >Dlaczego tak krótki? A no dlatego aby producent nie miał kłopotu z
    >marudzeniem klientów, że coś się słabo ładuje telefon :-D

    Do Nokii w starych dobrych czasach Symbiana tez dawali taki kabel.
    Z pradem to raczej nie mialo nic wspolnego, ale z oszczednoscia cwierc
    centa kto wie .

> [...]

    >Nie napięcie lecz prąd o tym decyduje. Zewrzyj akumulator samochodowy
    >12V jakimkolwiek kablem i zobacz co będzie :-D

    To jest zarowka a nie spawarka :-)

    I kto wie, czy nie maja jakiegos zabezpieczenia, wrecz samoczynnego -
    przez jeden drucik tyle nie poplynie przy tym spadku napiecia.

    J.