  • 1. Data: 2011-09-02 23:16:04
    Temat: Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry/Wieczór,
    Zakładając, że jako osoba fizyczna do użytku prywatnego i w prowadzonej
    działalności gospodarczej mam zarejestrowane kilka samochodów, jak jest
    z utratą zniżek, kiedy dojdzie do jakiejś szkody/czy to OC czy AC?
    Czy są jakieś możliwości rozzielenia poszczególnych samochodów?
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-09-03 11:13:20
    Temat: Re: Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utratą zniżek, kiedy dojdzie do jakiejś szkody/czy to OC czy AC?
    > Czy są jakieś możliwości rozzielenia poszczególnych samochodów?

    Tak.
    Działalność przerzucić do spółki kapitałowej.
    Przyda się nie tylko w przypadku samochodów.

  • 3. Data: 2011-09-05 16:17:14
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-02 23:16, BAREK pisze:
> [...]
    > z utratą zniżek, kiedy dojdzie do jakiejś szkody/czy to OC czy AC?
    > Czy są jakieś możliwości rozzielenia poszczególnych samochodów?
    tak, rozwiązania są dwa:
    1. każde auto = inny ubezpieczyciel,
    2. wybierasz ubezpieczyciela, który nie kasuje zniżek na wszystkie auta.
    wbrew pozorom są tacy, np. alianz. Ale ta oferta potrafi się zmieniać w
    co roku, więc trzeba to śledzić.
    My w firmie łączymy oba rozwiązania, korzystamy z usług biura
    pośrednictwa, które wyszukuje dla nas ofertę ubezpieczycieli. Jest to
    droższe niż direct, ale przy większej liczbiei aut jest wygodne.

  • 4. Data: 2011-09-05 16:41:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Niekoniecznie.
    Zależy od ubezpieczyciela.

  • 5. Data: 2011-09-05 18:05:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Sep 2011 11:13:20 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tak.
    > Działalność przerzucić do spółki kapitałowej.
    > Przyda się nie tylko w przypadku samochodów.

    Tylko ze potemn padna dwa pytania:
    -czy dla samochodow firmowych sa w ogole jakies znizki za bezszkodowosc ?
    (sa, widzialem, aczkolwiek roznie moze byc)

    -co sie dzieje jak jedno auto ma wypadek ?

    A odpowiedz ciagle ta sama:
    a) ubezpieczyc w roznych firmach,
    b) skupic sie na zarabianiu a nie na groszowym cieciu kosztow :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-09-05 18:34:56
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    W tym kraju jest tak, że jeśli chodzi o wyssanie z Ciebie kasy, to
    oczywiście OC jest na każdy samochód który posiadasz jako osoba fizyczna lub
    prowadząca własną jednoosobową działalność.

    Jednak jeśli przychodzi co do czego (np. do szkody z Twojej winy) tracisz
    zniżki na wszystkich samochodach u teoretycznie wszystkich ubezpieczycieli.

    Tak to wygląda w teorii, bo w praktyce możesz lawirować wśród różnych
    ubezpieczycieli i nie przyznawać się do jakichkolwiek stłuczek, oczywiście
    wcześniej przy podpisywaniu umowy OC nie wyrażając zgody na przetwarzanie
    Twoich danych osobowych na potrzeby weryfikacji Twojej historii szkód wśród
    innych ubezpieczycieli bla bla bla... niemniej jednak chciałem zwrócić uwagę
    na fakt, że w tym kraju jest moim zdaniem zdrowo niezdrowo (przynajmniej
    jeśli chodzi o OC komunikacyjne).

    Pozdrawiam!

    --
    A5tu5
    www.ebos.pl

  • 7. Data: 2011-09-05 18:38:45
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/09/2011 17:34, A5tu5 wrote:
    > W tym kraju jest tak, że jeśli chodzi o wyssanie z Ciebie kasy, to
    > oczywiście OC jest na każdy samochód który posiadasz jako osoba fizyczna
    > lub prowadząca własną jednoosobową działalność.

    Wymienisz jakieś kraje, w których nie trzeba mieć polisy na każdy
    posiadany samochód?

> [...]
    > jednak chciałem zwrócić uwagę na fakt, że w tym kraju jest moim zdaniem
    > zdrowo niezdrowo (przynajmniej jeśli chodzi o OC komunikacyjne).

    Co jest niezdrowego w odbieraniu zniżek ludziom stwarzającym zagrożenie?
    Może jeszcze pijakowi zabronić tylko jazdy tym samochodem, w którym go
    przyłapali?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-09-05 19:16:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 16:17:14 +0200, Wojciech Wrodarczyk napisał(a):
> [...]
    > 2. wybierasz ubezpieczyciela, który nie kasuje zniżek na wszystkie auta.
    > wbrew pozorom są tacy, np. alianz. Ale ta oferta potrafi się zmieniać w

    Z Allianz to ostroznie. Moze i znizek nie kasuje, ale zaswiadczenia o
    bezszkodowosci wydaje na wszyskie auta naraz.

    I glupio moze wygladac - niby zadnej szkody nie spowodowales, a tu dluga
    lista wypadkow, bo np na 10 autach moze sie uzbierac :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-09-05 19:30:13
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    "Wymienisz jakieś kraje, w których nie trzeba mieć polisy na każdy
    posiadany samochód?"

    Jutro się odniosę do tego, natomiast...:

    "Co jest niezdrowego w odbieraniu zniżek ludziom stwarzającym zagrożenie?
    Może jeszcze pijakowi zabronić tylko jazdy tym samochodem, w którym go
    przyłapali?"

    Nic, właśnie o to chodzi, że zniżki traci nie kierowca, tylko właściciel
    samochodu. Oznacza to nic innego, jak to, że jeżeli pożyczysz samochód
    znajomemu lub pracownikowi, który Twoim samochodem spowoduje kolizję z
    własnej winy, to kto traci zniżki... ? Idąc dalej, właściciel samochodu nie
    musi mieć nawet prawa jazdy (uprawnień), stąd uważam, że niesprawiedliwa
    jest odpowiedzialność finansowa (i czasem prawna) wobec firm
    ubezpieczeniowych za szkody osób trzecich, nawet, jeżeli szkoda dokonywana
    jest przedmiotem Twojej własności.
    Takie jest moje zdanie.

    --
    A5tu5
    www.ebos.pl

  • 10. Data: 2011-09-06 08:23:50
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Wymienisz jakieś kraje, w których nie trzeba mieć polisy na każdy
    > posiadany samochód?

    Brazylia :P

    sz.