  • 1. Data: 2011-09-02 23:21:06
    Temat: Czy brać Audi A4 1.9 TDI 90KM?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Cześć, dostałem propozycję od znajomego rodziny i chciałem zasięgnąć
    Waszej opinii.

    Autko to Audi A4 1.9 TDI 90KM z 1997, w 2006 sprowadzony z Anglii.
    Zrobiona przekładka razem z reflektorami. Przebieg 224kkm, wyposażenie
    mnie odpowiada więc tutaj nie wymieniam.

    Jeszcze autka nie oglądałem, ale przed chciałbym się spytać gdzie
    zaglądać w tym modelu, na co zwrócić uwagę? A i przede wszystkim nie
    miałem jeszcze diesla. Jak spisuje się ta jednostka i jakie są ~koszty
    eksploatacji tego modelu. W sieci nieco informacji znalazłem np. to z
    grupy - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=10841
    0 i jeżeli
    ceny są nadal aktualne, to przednie zawieszenie rzeczywiście może boleć
    w tym modelu.

    I przede wszystkim, warto się w ogóle zainteresować? Cena w dolnym
    przedziale cenowym z aledrogo.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-09-03 08:56:25
    Temat: Re: Czy brać Audi A4 1.9 TDI 90KM?
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-02 23:21, Karol Y pisze:
> [...]
    > w tym modelu.
    >
    > I przede wszystkim, warto się w ogóle zainteresować? Cena w dolnym

    Jeździłem A4 1.9TDi 115KM (pompki). Silnik głośny, ale niezawodny.
    Zawieszenie tragiczne, ani sprężyste, ani wygodne, za to zawodne - z
    ośmiu wahaczy zawsze jakiś stuka (a używałem tylko oryginałów).

    Od 100km/h szumy powietrza stają się denerwujące, wg ludzi z forum ten
    typ tak ma, jest w nim po prostu głośno.

    Mój silnik, połączony z automatem, palił od 5.5 do 8 litrów, w
    zależności od pory roku i stylu jazdy.

    Generalnie w takim przedziale cenowym wziąłbym coś innego - chociażby
    Peugeota 406 - zawieszenie proste jak budowa cepa, 2.0HDi to jeden z
    cichszych silników w swojej klasie, ceny jeszcze niższe, komfort o wiele
    wyższy.

  • 3. Data: 2011-09-03 13:44:31
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/09/2011 07:56, Krzysiek Matyasik wrote:

> [...]
    > Peugeota 406 - zawieszenie proste jak budowa cepa, 2.0HDi to jeden z
    > cichszych silników w swojej klasie, ceny jeszcze niższe, komfort o wiele

    Dodaj jeszcze ciasnotę, w kilku sportowych coupe miałem więcej miejsca
    do wiercenia się za kierownicą, niż w A4 Avant z 2000r. Potwierdzam też
    hałas, w dłuższe trasy wygodniej mi się jeździło imprezą z przelotowym
    wydechem jak wiadro i BOVem..

    Na szczęście nadrabia turbiną i quattro.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2011-09-04 08:35:04
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > do wiercenia się za kierownicą, niż w A4 Avant z 2000r. Potwierdzam też
    > hałas, w dłuższe trasy wygodniej mi się jeździło imprezą z przelotowym

    Dzięki Panowie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2011-09-04 09:24:54
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiercenia się za kierownicą, niż w A4 Avant z 2000r. Potwierdzam też
    > hałas, w dłuższe trasy wygodniej mi się jeździło imprezą z przelotowym

    przesadzacie i to mocno...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-09-04 12:37:46
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-03 13:44, kamil pisze:

    > Na szczęście nadrabia turbiną i quattro.

    Ośkę miałem... zero przyjemności z jazdy.

  • 7. Data: 2011-09-04 19:42:00
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    >
    > przesadzacie i to mocno...

    ps. żeby nie był, ze nie wiem o czym mówie - obecnie jeżdze A4 1,9TDI 110KM
    AFN 1997

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-09-04 21:21:06
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-09-02 23:21, Karol Y pisze:
    > w 2006 sprowadzony z Anglii. Zrobiona przekładka razem z reflektorami.

    Przekładki kijem bym nie tknął.
    To zawsze naruszona konstrukcja pojazdu.
    Do tego nie chyba nie chce mi się wierzyć, że z angielskiego zrobiono w
    pełni europejskie auto. Pewnie tyle ile trzeba było w jakiej bocznej SKP.

    Jakaś sklejanka z różnych klocków.
    Bo by trzeba wymienić kokpit, pedały, przepiąć układ kierowniczy, czasem
    wymienić przełączniki przy kierownicy, wymienić fotele, wymienić
    centralny zamek, czasem wymienić układ wentylacji wnętrza.
    P.

  • 9. Data: 2011-09-04 21:37:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymienić przełączniki przy kierownicy, wymienić fotele, wymienić centralny
    > zamek, czasem wymienić układ wentylacji wnętrza.

    jakkolwiek zgadzam sie, ze przekładki zwykle robione są 'byle bylo' tak z
    tym naruszeniem konstrukcji to bym nie przesadzał.
    Fakt, w niektórych autach wycina sie sciane grodziową, ale tylko w
    niektórych. Poza tym - naprawa blacharska (np. powypadkowa) jeśli zrobiona
    jest dobrze, to możliwa jest wymiana dachu (można kupić w ASO), całych
    boczków, pasów przednich, podłużnic itd - wszystkie częsci dostępne w ASO.
    Przy odpowiedniej technologii wykonania - naprawa jest ok.

    Pytanie jest - czy komuś sie chciało zrobić to jak trzeba (w przypadku BMW
    wymiana np. kielicha to, prócz kielicha kupno nitów stalowych po 5 zł/sz i
    kleju do karoserii za ok 750 zł za 120ml) ..

  • 10. Data: 2011-09-05 14:03:45
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Przekładki kijem bym nie tknął.
    > To zawsze naruszona konstrukcja pojazdu.

    na pewno?
    bo ZTCMW to akurat przekładka A4 to jak klocki lego, przekładka zaślepki
    ściany grodziowej, włożenie przekładni, deski, odwrócenie wiązki i już masz
    wersję kontynentalną, właśnie A4 to byłoby jedyne znane mi (może są jeszcze
    jakieś?) auto które można spokojnie brać do przekładki,

    brat