  • 1. Data: 2012-12-17 21:14:42
    Temat: Uchwyt do garnków
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Szukam materiału o następujących parametrach:
    -bardzo dobrego izolatora termicznego,
    -odpornego na temperature,
    -dostępnego na terenie RP w rozsądnej cenie,
    -stosunkowo łatwego w obróbce (narzędzia młotek i kowadło:) )

    Materiał ma poslużyć do wykonania uchwytów do przykrywek od garnków.

  • 2. Data: 2012-12-17 21:25:59
    Temat: Re: Uchwyt do garnków
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-12-17 21:14, Bolko pisze:
> [...]
    > -stosunkowo łatwego w obróbce (narzędzia młotek i kowadło:) )
    >
    > Materiał ma poslużyć do wykonania uchwytów do przykrywek od garnków.

    Drewno?

  • 3. Data: 2012-12-17 22:29:21
    Od: s...@g...com

    > Drewno?

    Próbowałem ale jest problem wykonania trwałego (nietoksycznego dla żywności)
    połączenia z przykrywką.
    I kwestia zmywarki wątpie czy Polskie drewno by przeżyło

  • 4. Data: 2012-12-17 23:26:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Próbowałem ale jest problem wykonania trwałego (nietoksycznego dla
    > żywności) połączenia z przykrywką.
    > I kwestia zmywarki wątpie czy Polskie drewno by przeżyło

    A co tu może być toksycznego?
    Miałem przykręconą taką gałkę drewnianą od mebli do pokrywki garnka.
    Na zwykły wkręt z podkładką - stalowe.
    Przez kilka lat prane w zmywarce. Gałka pękała tu i ówdzie, ale wytrzymała -
    ułamał się wkręt po kilku latach.
    Nie wiem czy dla pytającego to jest trwałe rozwiązanie.
    W skrzynce narzędziowej znalazłem jakiś inny wkręt i naprawiłem.
    Po kolejnym roku stłukłem pokrywkę i to zakończyło okres testów.
    Hemoglobina i hematokryt nie wzrosły mi drastycznie :-)

  • 5. Data: 2012-12-18 00:46:13
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

> [...]
    > -stosunkowo łatwego w obróbce (narzędzia młotek i kowadło:) )
    >
    > Materiał ma poslużyć do wykonania uchwytów do przykrywek od garnków.

    Silikon wysokotemperaturowy odlany w formie gipsowej?

    --
    venioo

  • 6. Data: 2012-12-18 07:48:29
    Od: s...@g...com

    > A co tu może być toksycznego?
    Chodzi mii o łączenie z przykrywką

    > Miałem przykręconą taką gałkę drewnianą od mebli do pokrywki garnka.
    > Na zwykły wkręt z podkładką - stalowe.

    Próbowałem z gwiema gałkami drenianymi (wydawało mi się najprostsze rozwiązanie) ale
    po paru dniach wkręt w gałce zaczynał luzować i wszystko zaczeło się rozpadać.
    Metalowa gałka trzyma do dziś tylko kiepska izolacja cieplna.

  • 7. Data: 2012-12-18 08:38:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > wszystko zaczeło się rozpadać.
    > Metalowa gałka trzyma do dziś tylko kiepska izolacja cieplna.

    U mnie działało :-)
    A nie prościej kupić gotowe gałki do pokrywek ze śrubką?
    W każdym sklepie AGD tego pod dostatkiem.

  • 8. Data: 2012-12-18 21:01:01
    Od: s...@g...com

    > W ka�dym sklepie AGD tego pod dostatkiem.

    Dziekuje za info.
    Właśnie kupiłem metalowe :(.
    Będą parzyć w ręce ale trudno.