  • 1. Data: 2011-09-24 09:04:38
    Temat: Ukaranie sprawcy na podstawie zdjecia lub filmu
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Tak jak już wcześniej pisałem, wysłałem zapytanie do WRD KSP.
    Minęły 3 miesiące i cisza, więc kolejny raz do nich napisałem
    powołując się na numer sprawy. Okazało się, że pismo podobno
    wyszło od nich 2,5 miesiąca temu, tylko jakoś do mnie nie przyszło.
    Natomiast teraz otrzymałem jego skan mailem i przynajmniej
    coś się wyjaśniło. Konkretniej, to utwierdziło mnie w przekonaniu,
    że jakakolwiek akcja mająca na celu walkę z chamstwem i debilami
    nie ma większego sensu. Zadałem trzy pytania:

    1. Czy możliwe jest ukaranie kierowcy/właściciela pojazdu w oparciu
    o samo zdjęcie i opis zdarzenia, czy wymagane jest do tego dodatkowe
    złożenie zeznań na komisariacie?
    2. Jakie parametry techniczne musi spełniać zdjęcie, aby mogło
    być dowodem i stanowić podstawę do ukarania sprawcy wykroczenia?
    3. Czy bylibyście Państwo zainteresowani współpracą w tym,
    jak nam się wydaję, nowatorskim przedsięwzięciu?

    Odpowiedź (pisownia oryginalna):
    Ad. 1 Warunkiem pozwalającym na pociągnięcie sprawcy do
    odpowiedzialności w opisywanym przypadku niezbędne jest przesłuchanie w
    charakterze świadka osoby wykonującej zdjęcia lub dokonującej nagrania
    oraz innych osób będącymi świadkami popełnionego wykroczenia.
    Ad. 2 Aby utrwalony obraz lub dźwięk stał się dowodem w sprawie musi być
    zabezpieczony nośnik, tj. środek techniczny (materiał światłoczuły,
    taśma magnetyczna, płyta CD oraz inny materiał właściwy dla danego
    urządzenia takich jak aparat fotograficzny, kamera filmowa lub kamera
    wideo, magnetofon, itp.), na którym dokonano zapisu.
    Ad. 3 Każda jednostka Policji ma obowiązek reagowania na popełnione
    wykroczenie. Należy przy tym pamiętać, że czynności wyjaśniające w
    sprawach o wykroczenia prowadzi jednostka Policji, na terenie której
    doszło do popełnienia wykroczenia.

    Czyli... bez wizyty na komendzie nie da się nic załatwić. Parę
    razy czytałem, że policja na podstawie filmów na youtube'ie
    ukarała jakiegoś kierującego. Jednak to chyba musiała być
    jakaś jednostka specjalna, bo reszta to niestety chyba
    nadaje się tylko do stania z suszarką w krzakach. :/

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 2. Data: 2011-09-24 09:38:32
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-24 09:04, Rychu pisze:
> [...]
    > jakaś jednostka specjalna, bo reszta to niestety chyba
    > nadaje się tylko do stania z suszarką w krzakach. :/

    i słusznie. Bo łatwo można robić zdjęcia z którego niby będzie wynikać
    że było wykroczenie, ale jak później weźmie się świadka na spytki to się
    okazuje że chcieli zrobić sąsiadowi żart.
    Gdzie czytałeś o tum YT na onecie? Tylko zajrzenie w akta sprawy da
    obraz o całości sprawie i przyczynach ukarania.

    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 3. Data: 2011-09-24 11:08:10
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Rychu"

> [...]
    > jakaś jednostka specjalna, bo reszta to niestety chyba
    > nadaje się tylko do stania z suszarką w krzakach. :/

    Donosiciel? Znaczy kapuś?
    Panda VAN - to wiele wyjaśnia:)

  • 4. Data: 2011-09-24 11:10:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 11:08:10 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Donosiciel? Znaczy kapuś?
    > Panda VAN - to wiele wyjaśnia:)

    kompletna pizda, co cytuje cały długi post, żeby dodać dwie bezsensowne
    linijki?
    Tego nic nie wyjaśnia..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-09-24 11:17:21
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel"

    > kompletna pizda, co cytuje cały długi post, żeby dodać dwie
    > bezsensowne
    > linijki?
    > Tego nic nie wyjaśnia..

    Ty Waldemar nadal na modemie siedzisz, że ci te dodatkowe 2KB!
    przeszkadzają? Czy również jesteś kapusiem i treść nie pozwala spędzić z
    optymizmem soboty?

  • 6. Data: 2011-09-24 11:23:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 11:17:21 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Ty Waldemar nadal na modemie siedzisz, że ci te dodatkowe 2KB!
    > przeszkadzają? Czy również jesteś kapusiem i treść nie pozwala spędzić z
    > optymizmem soboty?

    tak, bardzo często siedzę na modemie i mi te kilobajty przeszkadzają, bo za
    nie płacę, tak jak wielu innych.

  • 7. Data: 2011-09-24 11:52:51
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel
    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.

    Juz raz pisałem. Godel jest znany ze swej specyficznej inteligencji, no i
    oczywiście z tego, że zna się na wszystkim. Plebejskie chamstwo mogę już
    pominąć. Ten typ tak ma.

  • 8. Data: 2011-09-24 11:58:57
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rychu"

    > Donosiciel? Znaczy kapuś?
    > Panda VAN - to wiele wyjaśnia:

    Panie Czaja, nikt Panu nie każe donosić. Widocznie w Pańskim charakterze
    jest, aby tolerować na drogach pijaństwo, cwaniactwo, wyścigi i łamanie
    przepisów. Nie życzę Panu, aby w przyszłości jakiś oszołom w samochodzie
    spowodował wypadek w którym ucierpi Pana Rodzina lub inna, bo Pan nie
    zareagował powiadamiając policję. Może jednak zacznie Pan myśleć. Na to
    nigdy za późno.

  • 9. Data: 2011-09-24 12:08:54
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Waldek Godel

    > tak, bardzo często siedzę na modemie i mi te kilobajty przeszkadzają, bo
    > za nie płacę, tak jak wielu innych.

    Kup sobie abonament za 50 zł i przestań marudzić.

  • 10. Data: 2011-09-24 12:09:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin TM

    > Juz raz pisa?em. Godel jest znany ze swej specyficznej inteligencji, no
    > i oczywi?cie z tego, ?e zna sie na wszystkim. Plebejskie chamstwo moge
    > ju? pomin?ae. Ten typ tak ma.

    W dodatku zdradza skłonności analfabetyczne, bo pierwsze zdanie zaczyna
    zwykle małą literą. ;)