  • 1. Data: 2016-03-01 13:21:19
    Temat: Unia chce zakazać czajników wielkiej mocy
    Od: s...@g...com

    http://www.polishexpress.co.uk/unia-chce-powstrzymac
    -brexit-nie-zakaze-brytyjczykom-uzywania-nieekologic
    znych-czajnikow/

    Szanowni Czytelnicy grupy inżynierskiej

    czym/jak zastąpić czajnik wielkiej mocy?

    ps
    pomijam aspekt ideo ale

    z tego co pamiętam to grzałki elektryczne charakteryzują się bardzo dużą sprawnością

    mam też przebłyski że im "większy układ" tym bardziej zyskuje na sprawności

  • 2. Data: 2016-03-01 13:27:13
    Temat: Re: Unia chce zakazać czajników wielkiej mocy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 marca 2016 13:21:20 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    sprawnością

    > mam też przebłyski że im "większy układ" tym bardziej zyskuje na sprawności

    A jest jakieś źródło tej informacji poza UK? Bo mi to śmierdzi brytyjską histerią.

  • 3. Data: 2016-03-01 14:04:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >dużą sprawnością
    >mam też przebłyski że im "większy układ" tym bardziej zyskuje na

    Aspekt ideo jest tu bardzo wazny.
    Podgrzanie pewnej ilosci wody o pewna temperature wymaga doprowadzenia
    okreslonej ilosci energii.
    I obnizenie mocy czajnika nic tu nie da - bedzie sie tylko dluzej
    grzalo, a przy okazji dluzej podgrzewalo powietrze.
    I zamiast oszczednosci wyjdzie strata.

    Ale czy unijni urzednicy nie zdaja sobie z tego sprawy ?
    Troche watpie, "ekofaszysci" moze i tak, ale ktos im by to chyba w
    prostych zolnierskich slowach wytlumaczyl.

    Byc moze o calkiem inne cechy chodzi ... zmiana "tradycyjnego"
    czajnika na oszczedny,
    ograniczenie mocy do 2.3kW, bo tyle zniosa gniazdka w reszcie Europy
    (brytyjskie dostarczaja 13A standardowo),
    duzo daje wodowskaz i zmniejszenie srednicy - aby nie grzac
    niepotrzebnie nadmiaru wody ...

    A Brytyjczycy sami pewien problem maja - w przerwie meczu potrafi im
    zuzycie pradu skoczyc o 10GW - dla przypomnienia cala Polska konsumuje
    20-30GW.
    Ilosc nie jest problemem - problemem jest nagly wzrost i krotkosc
    poboru. Nie ma czasu na rozpalenie elektrowni i nie oplaca sie.
    Na razie elektrownie szczytowo-pompowe sobie radza z tym skokiem.

    Albo po prostu przestawic ich na piwo w czasie meczu :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-03-01 14:38:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 marca 2016 14:04:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Na razie elektrownie szczytowo-pompowe sobie radza z tym skokiem.
    >
    > Albo po prostu przestawic ich na piwo w czasie meczu :-)

    Nakazać kablówkom transmisję meczu z pięciominutowym opóźnieniem w Southwest,
    dziesięciominutowym w Midlands, piętnastominutowym w Szkocji itd :-)
    Ale na poważnie to mniejsza moc czajnika problemu nie rozwiąże. Będzie może kilka
    sekund więcej czasu na uruchomienie rezerw mocy, ale i tak je trzeba będzie uruchomić
    i energię skądś wziąć. O, może herbaciane kubki mniejsze produkować :-)

    PS. W Anglii normą jest że czajnik waży dziesięć kilo, bo jest po prostu wielki, a
    połowa jego objętości to kamień kotłowy który się w nim odkładał od czasów królowej
    Wiktorii.

  • 5. Data: 2016-03-01 17:07:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-01 o 14:04, J.F. pisze:

    > Podgrzanie pewnej ilosci wody o pewna temperature wymaga doprowadzenia
    > okreslonej ilosci energii.

    Chyba, że grzeje pompa cieplna, wtedy pobiera (pompuje) część ciepła z
    otoczenia.

    > I obnizenie mocy czajnika nic tu nie da - bedzie sie tylko dluzej
    > grzalo, a przy okazji dluzej podgrzewalo powietrze.
    > I zamiast oszczednosci wyjdzie strata.

    Są pompy cieplne termoelektryczne, ale trochę kosztują.
    Dla UE to żaden problem, niech klient płaci więcej :)
    Globalne ocieplenie będzie odrobinę mniejsze ;)

    WM

  • 6. Data: 2016-03-01 17:12:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]

    > I obnizenie mocy czajnika nic tu nie da - bedzie sie tylko dluzej
    > grzalo, a przy okazji dluzej podgrzewalo powietrze.

    A gdyby słabszy czajnik był zdecydowanie lepiej zaizolowany termicznie ?

    > Ale czy unijni urzednicy nie zdaja sobie z tego sprawy ?
    > Troche watpie, "ekofaszysci" moze i tak, ale ktos im by to chyba w
    > prostych zolnierskich slowach wytlumaczyl.

    Patrząc obiektywnie na cyrk z żarówkami, zakazanymi przez UE dobre kilka
    lat temu, przez ten czas technologia LED poszła sporo do przodu. Ale w
    czajniku niewiele chyba da się unowocześnić, chyba że izolacja termiczna
    zamiast gołej blachy.

> [...]
    > 20-30GW.
    > Ilosc nie jest problemem - problemem jest nagly wzrost i krotkosc

    I być może głównie o to się rozchodzi.

    > Albo po prostu przestawic ich na piwo w czasie meczu :-)

    To im się kanalizacja pozatyka :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2016-03-01 18:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >A gdyby słabszy czajnik był zdecydowanie lepiej zaizolowany
    >termicznie ?

    A, to moze byc lepiej.
    Ale jeszcze lepiej bedzie w mocniejszym czajniku lepiej zaizolowanym
    :-)

    >Patrząc obiektywnie na cyrk z żarówkami, zakazanymi przez UE dobre
    >kilka lat temu, przez ten czas technologia LED poszła sporo do
    >przodu.

    Troche za wczesnie Unia ten zakaz wprowadzila ... ale moze dzieki temu
    technologia przyspieszyla :-)

    No i prawde mowiac to wstyd uzywac urzadzenia o sprawnosci 4% ... ale
    zakazywac, gdy nie bardzo byla konkurencja ?
    Tzn - byla w swietlowkach. Swietlowki dobre, ale nie toalecie czy w
    lazience.
    Hm, a moze i niektore dobre ...

    >Ale w czajniku niewiele chyba da się unowocześnić, chyba że izolacja
    >termiczna zamiast gołej blachy.

    Kiedys zmierzylem, czy raczej po amatorsku oszacowalem, i mi wyszlo,
    ze ta gola blacha calkiem dobrze sie sprawdza.

    Metoda byla prosta - zagotowac, wylaczyc, po dwoch minutach wlaczyc i
    zmierzyc czas do zagotowania ...

    >I być może głównie o to się rozchodzi.

    To by Brytole sami postulowali, a nie Unia musiala im narzucac :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-03-01 18:31:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-03-01 o 18:10, J.F. pisze:

    > Troche za wczesnie Unia ten zakaz wprowadzila ... ale moze dzieki temu
    > technologia przyspieszyla :-)

    Myślę że w znacznym % właśnie dzięki wprowadzeniu zakazu używania
    żarówek technologia LED dostała przyspieszenia. Inna sprawa, kto za to
    zapłacił.

> [...]
    > zakazywac, gdy nie bardzo byla konkurencja ?
    > Tzn - byla w swietlowkach. Swietlowki dobre, ale nie toalecie czy w

    Szczególnie na wysypisku śmieci.

    > To by Brytole sami postulowali, a nie Unia musiala im narzucac :-)

    Niekoniecznie sami Brytole. Nie mam pod ręką danych, ale podejrzewam że
    na czas skoków zapotrzebowania na moc skądś ta energia musi się brać. A
    najprościej z importu, co się UE niekoniecznie musi podobać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2016-03-01 19:28:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

    >Nakazać kablówkom transmisję meczu z pięciominutowym opóźnieniem w
    >Southwest, dziesięciominutowym w Midlands, piętnastominutowym w
    >Szkocji itd :-)

    Tez rozwiazanie :-)

    >Ale na poważnie to mniejsza moc czajnika problemu nie rozwiąże.
    >Będzie może kilka sekund więcej czasu na uruchomienie rezerw mocy,
    >ale i tak je trzeba będzie uruchomić i energię skądś wziąć.

    Troche rozwiaze - nie trzeba bedzie 10GW przez 3 minuty, tylko 5GW
    przez 6 minut. Albo 3GW przez 10 minut.
    Zasob energii ten sam, ale generator, turbina i rury mniejsze.

    Nawiasem mowiac - 10GW wymaga 20 tys m^3 wody na sekunde splywajacych
    z wysokosci 50m (jesli sie nie pomylilem).
    Policz ile to turbin i rur wymaga.
    Jezioro o powierzchni 1km^2 gromadzi tyle w 2cm warstwie ... no ale
    po 3 minutach to ubedzie juz prawie 4 metry ...

    Z drugiej strony - ta sajano-suszenska EW, co ja wywalilo, miala/ma
    6.4GW ... no ale gdzie w GB taki potwor by sie zmiescil

    Tylko co Unia ma do angielskich czajnikow, elektrowni, sieci itp.

    >PS. W Anglii normą jest że czajnik waży dziesięć kilo, bo jest po
    >prostu wielki, a połowa jego objętości to kamień kotłowy który się w
    >nim odkładał od czasów królowej Wiktorii.

    Taki elektryczny ? Az takich nie pamietam.
    Fakt ze tradycyjny szeroki czajnik utrudnia zobaczenie ile tego
    kamienia jest.

    J.

  • 10. Data: 2016-03-01 19:33:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    >Myślę że w znacznym % właśnie dzięki wprowadzeniu zakazu używania
    >żarówek technologia LED dostała przyspieszenia. Inna sprawa, kto za
    >to zapłacił.

    Akcjonariusze ? Ale w koncu pewnie zarobili.

    >Szczególnie na wysypisku śmieci.

    Po pierwsze - mamy obowiazkowy recycling, po drugie - u nas ponoc
    wiecej rteci leci przez komin elektrowni niz z tych swietlowek.
    Nasz wegiel malo rteci zawiera, ale kopiemy go bardzo duzo.

    >Niekoniecznie sami Brytole. Nie mam pod ręką danych, ale podejrzewam
    >że na czas skoków zapotrzebowania na moc skądś ta energia musi się
    >brać. A najprościej z importu, co się UE niekoniecznie musi podobać.

    Integracja europejska akurat powinna sie UE podobac :-)

    Tam po drodze jest morze. Takie umiarkowane, ale jest.
    Choc jesli my mamy kabel do Szwecji, to czemu GB nie mialaby miec do
    Francji.

    J.