  • 1. Data: 2022-02-07 14:31:38
    Temat: Uwielbiam monitory 4"3
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    ;-)
    https://youtu.be/-JP4s715ZfY

  • 2. Data: 2022-02-09 10:10:40
    Temat: Re: Uwielbiam monitory 4"3
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    /troll mode on

    4"3 też lubię. Świetnie sprawdzają się przy raspberry pi.
    https://kamami.pl/moduly-z-wyswietlaczami/559765-wys
    wietlacz-dotykowy-lcd-4-do-raspberry-pi-z-gpio.html

    Ale monitory 4:3 to porażka. :-P
    --
    GreDi

  • 3. Data: 2022-02-09 21:56:45
    Od: "k...@g...com" <k...@g...com>

    On Wednesday, February 9, 2022 at 2:10:46 AM UTC-7, GreDi wrote:
    > Ale monitory 4:3 to porażka. :-P

    Dzisiaj wyglądają dziwnie "kwadratowe". Prawdziwa porażka to jednak 16:9 - miało być
    nowocześnie, filmowo, a prawda jest taka że chodziło o wydymanie klienta. Ta sama
    przekątna miała mniejszą powierzchnię i cenę.

    Dziś gdy większość contentu jest pionowa (strony, excel, word) szeroki ekran jest
    niepraktyczny. Już 16:10 jest w miare OK i pojawiają się laptopy w takich proporcjach
    (np. LG gram), monitory niestety tylko 1920x1200 (przynajmniej do 24").

    Dla mnie idealne byłoby 3:2 - typowy format fotografii.

    P.

  • 4. Data: 2022-02-09 22:22:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:be03989f-afee-4c74-b5e0-d274b3ed7e56n@googlegr
    oups.com>
    user k...@g...com pisze tak:

    > Dziś gdy większość contentu jest pionowa (strony, excel, word)
    > szeroki ekran jest niepraktyczny

    Jeden tv w poziomie a drugi w pionie.

    U mnie w pracy wszystkie telewizory zegarki data metro
    autobusy ogłoszenia parafialne wiszą pionowo.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 5. Data: 2022-02-09 22:34:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.02.2022 o 22:22, PiteR pisze:
    > in <news:be03989f-afee-4c74-b5e0-d274b3ed7e56n@googlegr
    oups.com>

    > Jeden tv w poziomie a drugi w pionie.

    O tak właśnie mam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2022-02-09 22:47:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Feb 2022 21:22:37 GMT, PiteR napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeden tv w poziomie a drugi w pionie.
    >
    > U mnie w pracy wszystkie telewizory zegarki data metro
    > autobusy ogłoszenia parafialne wiszą pionowo.

    Mam klienta, u którego część ludzi zajmuje się m.in. poligrafią, składem,
    www. Mają po dwa lub trzy monitory w układzie pionowym.
    Bardzo dziwnie mi się pracuje w ten sposób, aczkolwiek do pracy nad
    dokumentem, który później idzie do wydruku na A4 w pionie to jest super. Do
    przeglądania współczesnych stron internetowych też spokojnie.

    Niedawno siadłem na dobrym monitorze MAG Innovision z trinitronem.
    Pamiętam, że lata temu, jak był kupowany (za ciężkie wtedy pieniądze), to
    wydawał się bardzo płaski na tle innych ówczesnych. LCD wtedy jeszcze
    normalnie nie było. Teraz wydaje się wypukły jak żarówka.
    Dziwnie mi się też siedzi przy zakrzywionych "jamnikach" - też mam klientów
    z takimi wynalazkami, szerokimi niewiele mniej, niż całe biurko. Jednak
    myślę, że tutaj szybko bym się przyzwyczaił. Sam pracuję w domu na 3 szt.
    1920x1200 i mam je w lekkim półokręgu, bo jednak ponad 160 cm w linii jest
    ciężkie do ogarnięcia - męczyło by wzrok.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-02-09 23:07:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-09-lutego-2022 o 22:47, Adam pisze:
    > który później idzie do wydruku na A4 w pionie to jest super

    Ja składam w rozkładówkach tak jak taki "dokument" dostaje klient ;-)

    Minimum 1200 w pionie 16:10

    Celuję jednak w 1440. Oczywiście zawsze ze dwa monitory na paletki,
    pocztę czy TC ;-) i one mogą być 4:3 w pionie

  • 8. Data: 2022-02-10 12:01:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co dopiero 5:4, mój ulubiony format ;-)

    Różnica pomiędzy 16:9 i 16:10 jest bardzo zauważalna.

    -----

  • 9. Data: 2022-02-10 14:11:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-02-09 o 22:47, Adam pisze:

> [...]
    > wydawał się bardzo płaski na tle innych ówczesnych. LCD wtedy jeszcze
    > normalnie nie było. Teraz wydaje się wypukły jak żarówka.

    I jeszcze działa?
    Ktoś ma szczęście, mój wyzionął ducha.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2022-02-16 11:34:44
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 10 Feb 2022 14:11:40 +0100
    is the real date, RadoslawF <r...@g...com> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    [ciach]

    >I jeszcze działa?
    >Ktoś ma szczęście, mój wyzionął ducha.

    Ja mam jeszcze "w zapasie" ostatniego z mojej ukochanej pary Eizo T68.
    Kloc 30 kilo, kupiony razem z bratem z poleasingu za jakieś śmieszne
    pieniądze. Chodziły ponad dekadę i chodziłyby dalej, gdyby nie to że
    jeden odmówił posłuszeństwa. Mam teraz też dwa poleasingowe Eizo 1921,
    ale czasem tęsknię za moimi "maleństwami": obraz z nich po prostu
    bardziej mi odpowiadał i jestem przekonany, że to dzięki nim wciąż
    jeszcze nie potrzebuję okularów.

    Panoram i ultrapanoram nie trawię, zwłaszcza w połączeniu z debilnymi
    "wstęgami" czy jak się te ribbony po polsku nazywa, które są plagą
    współczesnego oprogramowania. Ale ja starej daty jestem, wsteczniak i
    dinozaur co nie chce iść z postępem :P

    Pozdrawiam :)