  • 1. Data: 2022-02-11 12:28:59
    Temat: Dokładanie kolejnego dysku do
    Od: robot <r...@o...pl>

    Komputer to stacja HP COMPAQ ELITE QV994AV
    W komputerze są dwa dyski HDD SATA i napęd DVD SATA.
    Gdy wpinam kolejny (trzeci) dysk HDD SATA komputer nie chce wystartować.
    Nie opala się nawet BIOS, nie da sie wejść do menu starowego, biosu, i
    do nieczego.
    Diodka power się świeci, i nic się dalej nie dzieje.
    Możliwe jest, że ten dysk jest niesprawny - nie mam pewności.
    Czy to jest normalna sytuacja, nawet jeżeli wpinany dysk jest
    niesprawny, żeby wpięcie dysku tak blokowało komputer?

  • 2. Data: 2022-02-11 14:13:54
    Temat: Re: Dokładanie kolejnego dysku do
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 11.02.2022 o 12:28, robot napisał:

    > Diodka power się świeci, i nic się dalej nie dzieje.

    Zmień zasilacz.

  • 3. Data: 2022-02-11 17:22:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 11 lutego 2022 o 05:29:04 UTC-6 robot napisał(a):
> [...]
    > Czy to jest normalna sytuacja, nawet jeżeli wpinany dysk jest
    > niesprawny, żeby wpięcie dysku tak blokowało komputer?

    Odepnij pozostale dyski i zobacz czy z tym komputer ruszy.
    To ci powie czy to wina zasilacza.

    Ja obstawiam ze to jednak dysk felerny. Albo potrzebuje dlugiego czasu aby sie
    zainicjalizowac.
    Jak go podepniesz jako pojedynczy to posluchaj czy sie kreci i czy glowice halasuja.

  • 4. Data: 2022-02-11 17:44:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-02-11 o 17:22, ptoki pisze:

> [...]
    zainicjalizowac.
    > Jak go podepniesz jako pojedynczy to posluchaj czy sie kreci i czy glowice

    Diagnostyka na słuch działa jak ma tylko jeden dysk mechaniczny.
    Jak ma więcej to przy starcie kładzie na niego dłoń (czy końcówki
    palców) i po wibracji ustala czy dysk się "rozkręca" i głowice
    "stukają".

    A do sprawdzania dysku i tak polecał bym przelotkę sata-usb.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2022-02-11 17:53:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2022 12:28:59 +0100, robot napisał(a):

    > Czy to jest normalna sytuacja, nawet jeżeli wpinany dysk jest
    > niesprawny, żeby wpięcie dysku tak blokowało komputer?

    Wcale mnie to nie dziwi. Kompy bywają naprawdę zaskakująco pomysłowe
    jeśli chodzi o psucie się. Ale odpowiedź masz na wyciągnięcie ręki -
    spróbuj odpalić komp z podłączonym tylko tym podejrzanym dyskiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-02-11 18:25:23
    Od: robot <r...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedzi.

    Czyli jak rozumiem, nie jest to normalna sytuacja, że się nie odpala.
    I oznacza to, ze komputer nie jest całokowicie sprawny.

    W takim razie nie bedę na razie kombinował, z odpalaniem, z jednym dyskiem,
    bo się trochę boję, że przekombinuje, i się już w ogle nie odpali.

    Najpierw skombinuje przejściówke USB - SATA i sprawdzę dysk.

    Udanego weekendu!

  • 7. Data: 2022-02-11 18:56:25
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Feb 2022 18:25:23 +0100
    doszła do mnie wiadomość <62069c03$0$6650$65785112@news.neostrada.pl>
    od robot <r...@o...pl> :
> [...]
    >bo się trochę boję, że przekombinuje, i się już w ogle nie odpali.
    >
    >Najpierw skombinuje przejściówke USB - SATA i sprawdzę dysk.

    Rozkręc się? Może wepnij go kablem zasilającym i sygnałowym jak
    wystartuje reszta systemu i zobacz, czy go wykryje czy będzie
    zwis(sata powinien wykryć, jak nie, to systemowi włącz "wykrywanie
    nowego sprzętu".

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 8. Data: 2022-02-11 19:52:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Feb 2022 18:25:23 +0100, robot napisał(a):

    > W takim razie nie bedę na razie kombinował, z odpalaniem, z jednym dyskiem,
    > bo się trochę boję, że przekombinuje, i się już w ogle nie odpali.

    Nic tu nie ryzykujesz. Odpinasz stare dyski, dopinasz nowy. Sprawdzasz.
    Potem odpinasz nowy, podpinasz stare i ma działać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-02-12 15:54:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 lut 2022 o 19:52, Jacek Maciejewski pisze:

    > Nic tu nie ryzykujesz.

    Nic ponad {} to, co już zaryzykował.

    --

  • 10. Data: 2022-02-14 07:57:50
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "ptoki" napisał:

[...]

    Wydaje mi się, że dysk inicjuje się już w systemie. BIOS powinien się
    odpalić. Najlepiej sprawdzić napięcia multimetrem przy odpiętym kabelku
    sygnałowym. Jeśli będą dobre podłącz kabelek sygnałowy.

    Pzdr