  • 121. Data: 2011-06-22 15:42:22
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Nie mogłeś tak od razu - stracilibyśmy mniej czasu :-)
    > Ale ja 50 razy zastrzegałem, że nie chodzi mi o oferty "sprzętowo" różne
    > od konsumenckich. Chodzi mi o to samo, co w Twoim banku - takie same
    > konto, taka sama karta, nawet panienka w okienku ta sama. Konsument
    > płaci 5, Ty 50 zł miesięcznie.
    rzecz w tym że to uśrednienie to net w mieszkanku i sklepiku po ~35PLN a to
    już nie jest po 5PLN w mieszkanku. wyobrażasz sobie teraz ze wszyscy
    podnoszą ceny łącz "domowych" w imie wyrównania oferty dom/biznes?
    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 122. Data: 2011-06-22 18:23:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl> wrote:
    > rzecz w tym że to uśrednienie to net w mieszkanku i sklepiku po ~35PLN a to
    > już nie jest po 5PLN w mieszkanku. wyobrażasz sobie teraz ze wszyscy
    > podnoszą ceny łącz "domowych" w imie wyrównania oferty dom/biznes?

    Aż sobie czcionkę musiałem powiększyć, bo nie byłem pewien, czy dobrze
    widzę. Po ile? 5 zł? Może jednak lepiej marchewkę sprzedawać?

  • 123. Data: 2011-06-22 23:38:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-22 13:52, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Nie mogłeś tak od razu - stracilibyśmy mniej czasu :-)

    E, dyskusja nie byłaby tak owocna ;-)

> [...]
    > od konsumenckich. Chodzi mi o to samo, co w Twoim banku - takie same
    > konto, taka sama karta, nawet panienka w okienku ta sama. Konsument

    Ok, ale bywa również tak, że przy okazji robienia dealu na dedykowanym
    sprzęcie dla klienta biznesowego, stawia się przy okazji POP dla
    ludożerki. Wtedy też nie da się dać 'normalnego' cennika, trzeba
    kombinować z 'ofertą ograniczoną terytorialnie'.

    > I takich ofert miałem dziesiątki, a ludziska o kolejnych piszą. Że
    > kablówka w Pierdziszewie Górnym za internet w domu chce 20, a w sklepie
    > 100 zł, chociaż sklep w tym samym bloku, tylko na parterze. A jak se
    > chłop kabelek z domu do sklepu pociągnął, to go komornikiem,
    > prokuratorem i pewnie jeszcze papieżem straszą.

    Nie jestem pewien, ale zakaz udostępniania łącza poza lokal tudzież
    karna opłata z tym związana nie zostały wpisane na listę klauzul
    niedozwolonych w umowach konsumenckich. Background tego zapisu jest dość
    oczywisty - próbuje chronić poziom overbookingu operatora. Jeśli
    natomiast pacjent podpisał umowę z zakazem udostępniania, a z
    premedytacją to robi - trudno. Mogą go ścigać. Dura lex, sed lex.

    BTW, czy ktoś w MinFin mógłby się puknąć w glacę i pozwolił w końcu
    zastosować/wrócić do stawek amortyzacji radiolinii identycznych dla
    sprzętu komputerowego? Bo jak mam amortyzować radia na 10% w skali roku,
    to... średnio mi się to opłaca, o leasingu nie wspomnę.
    O wieżach, masztach i światłowodach w ogóle szkoda gadać - budynki i
    budowle. Stawka 4,5% rocznie. Beznadzieja, trzeba jeszcze bardziej
    manewrować. :-/

    --
    Ślązak

  • 124. Data: 2011-06-23 07:07:17
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Aż sobie czcionkę musiałem powiększyć, bo nie byłem pewien, czy dobrze
    > widzę. Po ile? 5 zł? Może jednak lepiej marchewkę sprzedawać?
    czepiasz się ;) taki wcześniej padł przykład więc się go trzymałem, w sumie
    tylko po to żeby wyraźnie zobrazowac proporcje.
    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 125. Data: 2011-06-23 09:09:48
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-23 01:38, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > natomiast pacjent podpisał umowę z zakazem udostępniania, a z
    > premedytacją to robi - trudno. Mogą go ścigać. Dura lex, sed lex.

    Czyli Twoim zdaniem to normalne, że łącze na parterze kosztuje np. 2 x
    drożej, niż na 4 piętrze? :-)

  • 126. Data: 2011-06-23 10:21:08
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-23 11:09, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czyli Twoim zdaniem to normalne, że łącze na parterze kosztuje np. 2 x
    > drożej, niż na 4 piętrze? :-)

    Oczywiście, że nie :-) Ale jeśli coś nie jest zabronione... :-)

    --
    Ślązak

  • 127. Data: 2011-06-23 11:46:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-06-23 12:21, Tomasz Śląski pisze:

    > Oczywiście, że nie :-) Ale jeśli coś nie jest zabronione... :-)

    OK. Podsuwasz mi argumenty do rozmowy z regulatorem :-P

  • 128. Data: 2011-06-23 17:51:51
    Od: Robert <cyberm_no_@_spam_tlen.pl>

    > Oczywiście, że nie :-) Ale jeśli coś nie jest zabronione... :-)
    Tomek ma miekkie serce :-) ja bym powiedział że łącze na 4 piętrze powinno
    kosztować tyle co na parterze :-)
    --
    Robert (ISP/KIKE)

  • 129. Data: 2011-06-23 21:06:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > I za DSL płacisz tyle samo co za Neo? Akurat iDSL w ofercie & jest wg
    > mnie wzorowo prowadzoną usługą - wiele lat miałem to łącze i nigdy
    > nie miałem problemów ze serwisem. Przy czym niestety cena idsl
    > obecnie jest już mało adekwatna np do cen dostepnych symetryków.

    no właśnie płacę więcej za nibyto taki sam internet... :)