  • 1. Data: 2011-06-04 06:45:46
    Temat: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: sailorwawa <b...@A...pl>

    Poniewaz posypaly sie na moja glowe gromy roznych mniejszych czy
    wiekszych dostawcow kontynuuje w nowym watku.
    Od czwartku (od okolo godziny 20 z hakiem) brak routingu do wiekszosci
    sieci i oczywiscie z tych sieci do vectry takze.
    Przy okazji zostala ograniczona lacznosc telefoniczna, czyli do
    niektorych numetrow nie mozna sie dodzwonic, a o wyslaniu faksu mozna
    tylko pomarzyc (glownie do 587426600 - reklamacje i do biura zarzadu).
    Infolinia w druga dobe awarii zareagowala komunikatem milego pana "o
    awarii w panstwa lokalizacji". Udalo mi sie zglosic jedna reklamacje i
    uzyskac jej identyfikator, bo pozniej na bazie tego glosowego komunikatu
    odmawiali przyjecie kolejnych, ktore mogly byc powodem rozwiazania umowy.
    Awaria trwa juz trzecia dobe (2 + 1/2).
    Niby nic, a jednak cos...
    Vectra ma w nosie klientow. Kazdemu BOK opowiada, ze to mala awaria i
    dotyczy tylko jego niewielkiego terenu, czyli daje do zrozumienia, ze
    problemy np. 100, czy 1000 osob sa niewarte zainteresowania.
    Nie ma zupelnie dostepu do np. poczty w serwerach zlokalizowanych w
    sieci TPsa. Dopiero po kikudziesieciu godzinach przywrocono pelny dostep
    do gmail i podobnych potentatow (przez likanascie godzin google sie
    zawieszaly i "mulily").

    Zeby sie nie rozpisywac.
    Ostrzegam przed Vectra. Co tanie to drogie jak widac (choc znowu nie
    takie do konca tanie).
    Wspolczuje ludziom, ktorzy w swoich lokalizacjach nie maja innego dostawcy.
    P.s.
    Dla krytykow z poprzedniego watku.
    Nie zawsze ktos kto posiada serwer pocztowy i wymaga revDNS robi to dla
    zysku i po to zeby byc miniISP. Sa zawody, ktore tego wymagaja, a wlasny
    serwer pocztowy jest niezbedny do wykonywania pracy.

  • 2. Data: 2011-06-04 07:43:37
    Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Od: "HaQs" <H...@d...pl>

    Nie chce mi sie już nawet czytać poprzedniego wątku jako że to nie ma sensu
    ten także nie jest problemem polskiego internetu więc nie ta grupa.

    Znajdź jakaś inną do spamowania :)

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2011-06-04 08:37:24
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Szanowny Panie, nawet największym zdarzają się AWARIE...

    Trudno mi zrozumieć Pana rozgoryczenie i ton pisanych wiadomości.

    Zgodnie z umową przysługuje Panu prawo do zwrotu pieniędzy za każdy
    dzień w którym nie było dostępnej usługi u Pana.

    Jeśli jest Pan tak uzależniony biznesowo lub psychicznie od internetu
    należy pomyśleć o łączu zapasowym od innego dostawcy - tak robi każdy
    rozsądny biznes, który opiera swoje działanie na internecie...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 4. Data: 2011-06-04 09:27:14
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-06-04 10:37, B.Borkowski / borkow.org wrote:
> [...]
    > należy pomyśleć o łączu zapasowym od innego dostawcy - tak robi każdy
    > rozsądny biznes, który opiera swoje działanie na internecie..

    To jest święta prawda - jeżeli uprawiasz jakakolwiek forme pracy w domu
    lub brak internetu może spowodować straty, podstawą jest zapasowe łącze
    do netu.

    Pozostaje pytanie czy Vectra naruszyła warunki umowy (nie domniemane
    odczucia związane z oglądaniem reklam). Przekonany jestem, że nie. W
    takich umowach nie ma SLA (a najwyraźniej tego oczekujesz).

    Kilkudniowa awaria dużego operatora na poziomie szkieletu (routing)
    naprawde daje dużo do myslenia, z mojego pkt widzenie (to jest tylko
    życzenie), klient powinien mieć bezwarunkowe prawo do zerwania umowy
    okresowej bez jakichkolwiek kar, gdy poziom usługi w skali miesiąca
    spadnie ponizej xxx.. Tak czy owak na chwilę obecną podstawą jest umowa
    i zwrot gotówki za każdy dzień braku usługi.
    .

    Odnosnie BOK'ów - to jest generalny problem (a być może celowe
    działanie) praktycznie każdej większej firmy, przez BOK zazwyczaj nic
    się nie da poza zamówieniem usługi. To nie tylko kwestia Vectry.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 5. Data: 2011-06-04 09:36:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Zeby sie nie rozpisywac.
    > Ostrzegam przed Vectra. Co tanie to drogie jak widac (choc znowu nie
    > takie do konca tanie).
    > Wspolczuje ludziom, ktorzy w swoich lokalizacjach nie maja innego dostawcy.

    Nie masz też internetu bezprzewodowego?

> [...]
    > zysku i po to zeby byc miniISP. Sa zawody, ktore tego wymagaja, a wlasny
    > serwer pocztowy jest niezbedny do wykonywania pracy.

    Jaki jest konkretny powód stawiania na łączu konsumenckim tzw.
    niezawodnego serwera, który *musi* być widziany z zewnątrz?

  • 6. Data: 2011-06-04 11:01:35
    Od: ziolek <z...@i...pl>

    W dniu 2011-06-04 08:45, sailorwawa pisze:
    [..]
> [...]
    > zysku i po to zeby byc miniISP. Sa zawody, ktore tego wymagaja, a wlasny
    > serwer pocztowy jest niezbedny do wykonywania pracy.

    A z ciekawości jakie to zawody wymagaja posiadania
    WŁASNEGO SERWERA W LOKALIZACJI DOMOWEJ??

    A co jak Ci wyłacza prąd?? Masz wtedy straty czy zyski??

    Koszt prądu jest porównywalny kosztem serwera wirtualnego.
    Masz kilka łącz(BGP), zapasowe zasilanie, kopie .... etc ...

  • 7. Data: 2011-06-04 15:42:42
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "sailorwawa" <b...@A...pl>

    > Nie zawsze ktos kto posiada serwer pocztowy i wymaga revDNS robi to dla
    > zysku i po to zeby byc miniISP. Sa zawody, ktore tego wymagaja, a wlasny
    > serwer pocztowy jest niezbedny do wykonywania pracy.

    Powiedziałbym, że choć procentowo mało kto stawia serwer poczty to możliwość
    postawienia tegoż jest istotą internetu. Nie chodzi przecież o to, by
    udostępniał usługi, których w nim nie ma. To samo zresztą dotyczy
    publicznych adresów IP. Obiektywnie to nie jest dostarczanie internetu tylko
    sprzedawanie usługi ograniczonego dostępu do niego.

  • 8. Data: 2011-06-04 15:43:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

> [...]
    > należy pomyśleć o łączu zapasowym od innego dostawcy - tak robi każdy
    > rozsądny biznes, który opiera swoje działanie na internecie...

    O co Ci chodzi ? Napisał, że Vectra nie sprawdza się bo ma awarię.

  • 9. Data: 2011-06-04 17:46:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl>

    > Nie masz też internetu bezprzewodowego?

    Najśmieszniejsze jest to, że ów bezprzewodowy niby taki słaby jest a jak co
    do czego przychodzi to za łącze zapasowe robi.

    > Jaki jest konkretny powód stawiania na łączu konsumenckim tzw.
    > niezawodnego serwera, który *musi* być widziany z zewnątrz?

    Konkretnie to jest używanie internetu do tego, do czego on jest. Zupełnie
    nie rozumiem dlaczego ludzie mieliby użytkować go inaczej np tak, jak
    wygodnie dostawcom.

  • 10. Data: 2011-06-04 17:54:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "ziolek" <z...@i...pl>

    > A z ciekawości jakie to zawody wymagaja posiadania
    > WŁASNEGO SERWERA W LOKALIZACJI DOMOWEJ??

    Chyba każdy normalny zawód wymaga używani poczty a czy będzie to oparte o
    serwer własny czy cudzy zależy jedynie od tego, co klient swobodnie wybiera.
    Może np nie ufać obcej firmie, że zachowa poufność korespondencji. Dość
    oczywiste zresztą.

    > A co jak Ci wyłacza prąd?? Masz wtedy straty czy zyski??

    I dlatego ma wyłączać regularnie ???

    > Koszt prądu jest porównywalny kosztem serwera wirtualnego.

    Ale co w związku z tym ? To w ogóle żadne kryterium by mieć lub nie mieć
    własny serwer bo nawet jeśli utrzymanie własnego jest dodatkowym kosztem to
    koszt ten może mieć 100% uzasadnienie. Jest w ogóle totalnym absurdem, że
    dostawcy chcą oferować jakiś internet profesjonalny inny niż ..
    nieprofejsonalny (?). To pokazuje, że po prostu chcą oferować zwykłemu
    klientowi usługę wątpliwej jakości.

    A revdns akurat nie jest potrzebny do własnego serwera pocztowego.