    From: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Visual Studio C++ Express -> dostęp do formy głównej
    Date: Thu, 19 Nov 2009 13:23:51 +0000 (UTC)

    W jaki sposób uzyskać dostęp do formy głównej (i jej kontrolek) programu
    napisanego pod Visual C++ Express?.
    Oprawiam w okienkową skórę program napisany pierwotnie pod konsole. Włączyłem
    plik z kodem źródłowy do projektu. Program kompiluje się poprawnie. Teraz
    chciałbym aby parametry wprowadzane do kontrolek na formie głównej mogły
    zostać wykorzystane przez pierwotny kod programu. Chodzi np. o nazwę pliku.
    Oczywiście mogę skonwertować nazwę do char i podać do funkcji jako parametr,
    mogę utworzyć zmienną globalną widzianą w całym programie i użyć ją do
    przekazania nazwy, ale dlaczego nie ma sposobu (a przynajmniej ja nie wiem jak
    to zrobić) aby uzyskać dostęp do formy głównej programu i jej kontrolek tak
    aby odwoływać się w taki oto sposób Form1->textBox1->Text? Albo inny problem.
    Funkcja przetwarza plik i potrzebuje sygnalizować to za pomocą progress bar.
    Nie mając dostępu do formy głównej nie mam dostępu do progress bar.
    Teoretycznie można to obejść pakując cały kod do wnętrza klasy, ale nie
    zmienia to faktu, że nie wiem w jaki sposób dostać uchwyt do formy głównej. Z
    tego co mi wiadomo (jestem początkujący) inne RADy np. C++ Builder Borlanda
    dają taką możliwość więc sądzę, że Visual powinien mieć podobną możliwość.