  • 1. Data: 2016-11-05 10:45:44
    Temat: Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/volvo-po-2020-ro
    ku-nikt-nie-zginie-w-naszym-samochodzie.html

    "
    Trzeba przyznać, że to dość śmiała przysięga. CNN Money zauważa jednak, że nie jest
    to zupełnie niezwykłe czy też niemożliwe do osiągnięcia. W samych Stanach
    Zjednoczonych po drogach jeździ obecnie dziewięć modeli samochodów, w których nikt
    nie zginął w ciągu ostatnich czterech lat. Jednym z tych aut jest luksusowy SUV marki
    Volvo - XC90. Samochód ten został zresztą wykonany ze stali borowej i wyposażony w
    szereg systemów zapewniających bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa - między innymi:
    automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia ryzyka kolizji, automatyczne dociąganie
    pasów przy nieplanowanej zmianie pasa oraz Alert Control sygnalizujący zmęczenie
    kierowcy.
    Jak Volvo chce osiągnąć swój cel? Kluczem, według szwedzkiego producenta, jest
    technologia jazdy autonomicznej, która eliminuje całe ryzyko związane z ludzką
    omylnością. To nie jest jednak cała strategia. Pierwszym elementem w kierunku
    realizacji założeń ma być zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa w przypadku
    zderzenia. Etap ten obejmuje instalację wielu i dobrze rozmieszczonych poduszek
    powietrznych, wykonanie konstrukcji z wytrzymałych materiałów oraz strategicznie
    zaprojektowane strefy zgniotu, które pochłoną ciężar uderzenia. Krok drugi polega zaś
    na wdrażaniu nowych technologii, takich jak wspomniane wcześniej systemy z XC90 plus
    detektor znaków, adaptacyjny tempomat itp.

    Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć wszystkie możliwości
    i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i pasażerów przed jakimkolwiek groźnym
    wypadkiem?

    "

    Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

  • 2. Data: 2016-11-05 10:50:25
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

    Specjalnie dla idiotów zostawia możliwą do realizacji opcje zaparkowania na
    niestrzeżonym przejeździe kolejowym.

  • 3. Data: 2016-11-05 12:54:42
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    (...)
    > Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.
    Polacy to naród egoistów, (choć nie wiem jak inne) a w grupie kierowców
    to już prawie każdy ma bardzo wąskie myślenie.
    To że Ty jesteś "miszczem" ( albo mistrzem - nie wiem) to nie znaczy że
    każdy nim jest. Pomyśl o rodzinach ludzi, którzy stracili bliskich na
    drogach. taki "kaganiec" mógłby im życie uratować, ale przecież sprawcy
    wypadków to super kierowcy... byli, przed spowodowaniem.

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-11-05 15:41:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 02:45:44 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

    > Pozostaje tylko pytanie, czy producent jest w stanie przewidzieć wszystkie
    możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i pasażerów przed jakimkolwiek
    groźnym wypadkiem?

    Aha. Czyli jeżeli na drodze wojewódzkiej facet z naprzeciwka (jadąc 150km/h)
    nagle skręci na mnie, to automatycznie zadziała funkcja katapulty?
    A jeżeli to będzie w tunelu? :)

    Czyli na sam widok takiego przeciwnika Volvo automatycznie zjedzie do rowu?

  • 5. Data: 2016-11-05 16:46:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 02:45:44 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/volvo-po-2020-ro
    ku-nikt-nie-zginie-w-naszym-samochodzie.html

    > "
    > Trzeba przyznać, że to dość śmiała przysięga.

    W Saabach ostatnio chyba nikt nie ginie ;)

  • 6. Data: 2016-11-06 21:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wszystkie możliwości i rzeczywiście zabezpieczyć kierowcę i
    > pasażerów przed jakimkolwiek groźnym wypadkiem?

    Ktore to auto ostatnio wypadek mialo ... Tesla ciezarowke z niebem
    pomylilo ?

    > Czyli kierowca bedzie miał gówno do powiedzenia.

    No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
    predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

    Jedyna rada - nie pozwolic mi pojechac 150. Co akurat w Szwecji czy
    USA jestem sobie w stanie wyobrazic. A ze ja takiego auta nie kupie
    ... za pare lat system bedzie obowiazkowy :-)

    Juz widzialem BMW, ktore rozpoznawalo znaki i ... na razie tylko
    wyswietlalo kierowcy aktualne ograniczenie.

    J.

  • 7. Data: 2016-11-06 21:12:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:01:14 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > No wlasnie ciekaw jestem co te wszystkie systemy poradza, jak z
    > predkoscia 150 trafie na zakrecie na lod, albo gline po rolniku.

    No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
    na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
    Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

    Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.
    Prędzej czy później jakieś super bezpieczne Volvo zostanie sprasowane w
    czołowym zderzeniu przez Kamaza, albo trafi między dwie ciężarówki. Na to
    systemów nie będzie.

  • 8. Data: 2016-11-06 21:16:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.
    >
    > Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.

    dokładnie.
    Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
    przewracają.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2016-11-06 21:24:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > dokładnie.
    > Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
    > przewracają.

    No chyba że w deklaracji Volvo jest małym drukiem, że chodzi o wypadki w
    Szwecji, w których wszyscy jechali z dozwolną prędkością, w zderzeniu brały
    udział tylko samochody osobowe, nikt nie miał tętniaka, osteoporozy, pasy
    były zapięte, szyby zamknięte itp. itd...

  • 10. Data: 2016-11-06 22:44:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:24:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]

    Czyli ja m w gaz, a on zgasl :-)

    Ale te 9 modeli jest ciekawe ... to chyba dane z USA.

> [...]
    > udział tylko samochody osobowe, nikt nie miał tętniaka, osteoporozy, pasy
    > były zapięte, szyby zamknięte itp. itd...

    Mozliwe ze w Szwecji, osteoporoza raczej nie zabija, a o pasy i szyby
    auto zadba samo ...

    J.