  • 1. Data: 2010-12-22 23:03:47
    Temat: WINAVR pod AVRSTUDIO
    Od: "binarek" <b...@a...pl>

    Hejka,

    25: COUNTER++;
    +000020E6: 91400000 LDS R20,0x0000 Load direct from data
    space
    +000020E8: 5F4F SUBI R20,0xFF Subtract immediate
    +000020E9: 934000E2 STS 0x00E2,R20 Store direct to data space

    Co to ma w ogóle znaczyć to LDS spod adresu 0x0000 ? Widzę to co pewien czas
    w kodzie, pod tym adresem siedzą rejestry AVR'a które na pewno nie posiadają
    mojej zmiennej unsigned char COUNTER !
    Czasem jest STS pod zerowy. Tutaj w tym przykładzie ładuje sobie do R20 ma
    wykonać inkrementację i zapisać spowrotem.

    Co jest grane ?

  • 2. Data: 2010-12-23 00:04:00
    Temat: Re: WINAVR pod AVRSTUDIO
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-23 00:03 binarek napisał(a):

> [...]
    > czas w kodzie, pod tym adresem siedzą rejestry AVR'a które na pewno nie
    > posiadają mojej zmiennej unsigned char COUNTER !

    A to już disasemblacja ostatecznej binarki? Bo wygląda jak jedynie
    listing po przejściu asemblera (jeszcze przed linkowaniem czyli
    konsolidacją - dopiero podczas której zamiast tych zerowych adresów
    zostaną wstawione właściwe adresy komórek pamięci).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-12-23 00:21:27
    Od: "binarek" <b...@a...pl>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message

> [...]
    > po przejściu asemblera (jeszcze przed linkowaniem czyli konsolidacją -
    > dopiero podczas której zamiast tych zerowych adresów zostaną wstawione

    To z symulatora AVRstudio. Hmm czyżby przed linkowaniem to było?