  • 1. Data: 2010-12-22 18:56:09
    Temat: czy mozna polaczyc przewod zerowy z wejscia i wyjscia UPS-a?
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Witam,

    Wlasnie projektuje sobie siec zasilajaca z podtrzymaniem UPS-ami i
    zastanawiam sie czy wyjscie UPSow jest jakos odseparowane od ich zasilania?
    Czy mozna laczyc ze soba zera i przewody ochronne wejscia i wyjscia?

  • 2. Data: 2010-12-22 20:36:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-12-22 20:43:40
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Artur wrote:

> [...]
    > zastanawiam sie czy wyjscie UPSow jest jakos odseparowane od ich
    > zasilania? Czy mozna laczyc ze soba zera i przewody ochronne wejscia i

    teoretycznie to zalezy od konstrukcji. ups'y zapewniajace ochrone
    przeciwprzepieciowa (odgromowa) moga miec taka separacje , z tym ze to
    raczej niszowe zastosowania w systemach 'mission critical' (gdzie
    bezpieczenstwo uzytkownika jest ponizej bezpieczenstwa danych)

    w praktyce zera sa polaczone (latwo sprawdzic np. multimetrem, ew fizycznie
    - po zdjeciu obudowy latwo namierzyc punkt w ktorym przewody ochronne sa ze
    soba polaczone , zwykle za pomoca sporej sruby rowniez do obudowy samego
    ups'a. ) i zera mozna dodatkowo laczyc, o ile oczywiscie nie przeszkadza to
    jesli chodzi o tworzenie petli masy .

  • 4. Data: 2011-01-03 09:23:15
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > zastanawiam sie czy wyjscie UPSow jest jakos odseparowane od ich
    > zasilania? Czy mozna laczyc ze soba zera i przewody ochronne wejscia i

    kiedyś próbowałem uwspólnić N dla 2 APC SmartUPSów
    zasilających niezależne obwody -

    upsy zaczęły wariować
    to sugeruje, że jeśli masz podobną konstrukcje to się nie uda