  • 1. Data: 2010-11-24 20:19:12
    Temat: Wartość auta uszkodzonego a PCC
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    Załóżmy, że kupuję auto za 3000zł. Jeżdżące, zarejestrowane, ale ma
    wyjątkowo dużo otarć parkingowych, wyjątkowo duży przebieg, uszkodzenia
    zawieszenia i skrzyni biegów. W katalogu ubezpieczycieli tudzież Urzędu
    Skarbowego auto ma wartość 12000zł. Czy da się jakoś zrobić, żeby płacić
    podatek od kwoty na umowie, a nie wyimaginowanej wartości z katalogu? Opisać
    w umowie uszkodzenia? Czy może konieczna będzie opinia rzeczoznawcy?
    Przerabiał to ktoś?

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 2. Data: 2010-11-24 20:19:23
    Temat: Re: Wartość auta uszkodzonego a PCC
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 20:19:12 +0100 osobnik zwany =Marcos=
    wystukał:

> [...]
    > podatek od kwoty na umowie, a nie wyimaginowanej wartości z katalogu?
    > Opisać w umowie uszkodzenia? Czy może konieczna będzie opinia

    PCC jest deklaracją podatnika i urzędnik nic do tego nie ma.
    Składasz PCC-3 w urzędzie i opłacasz podatek.
    nikogo się nie pytasz o wartość.
    w umowie opisz uszkodzenia i udokumentuj (np. zdjęcia)
    jeśli urzędowi sie zachce kwestionować to wyślesz im umowę.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-11-24 20:38:39
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > w umowie opisz uszkodzenia i udokumentuj (np. zdjęcia)
    > jeśli urzędowi sie zachce kwestionować to wyślesz im umowę.

    hehehe. już widzę jak Pani w US Ci wierzy i "dowala" doszacowanie :))
    pzdr
    GL

  • 4. Data: 2010-11-24 20:39:46
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 24.11.2010 20:19, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 20:19:12 +0100 osobnik zwany =Marcos=
    > wystukał:
    > PCC jest deklaracją podatnika i urzędnik nic do tego nie ma.

    No właśnie nie. PCC jest od _wartości rynkowej_. Deklaracja podatnika i
    owszem, jest punktem wyjścia, ale to negocjacja z urzędem ustala
    ostateczną kwotę...

    S.

  • 5. Data: 2010-11-24 20:49:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-24 20:19, masti wrote:
    > PCC jest deklaracją podatnika i urzędnik nic do tego nie ma.

    Składałem kiedyś PCC kupując samochód z uszkodzonym silnikiem (i
    faktycznie tak było) "zaniżony" o jakies 7tyś. Miła pani w okienku
    pogroziła palcem po przeglądnieciu śjakiegoś eurotaxu ostrzegając że
    mogę mieć dochodzenie bo jej się *wydaje* że to świadome omijanie podatków.

    > w umowie opisz uszkodzenia i udokumentuj (np. zdjęcia)

    A jak ja to mialem zrobić jak tu kolektor był uszkodzony w środku?
    Rozebrać silnik ;) ?

  • 6. Data: 2010-11-24 21:09:27
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    On Wed, 24 Nov 2010 20:49:37 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > A jak ja to mialem zrobić jak tu kolektor był uszkodzony w środku?
    > Rozebrać silnik ;) ?

    Przyniesc pani na biurko wszystkie zepsute elementy :D

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2010-11-24 21:12:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 20:38:39 +0100 osobnik zwany glang
    wystukał:

    > hehehe. już widzę jak Pani w US Ci wierzy i "dowala" doszacowanie :))
    > pzdr
    > GL
    która? ta co przyjmuje na dziennik podawczy?

  • 8. Data: 2010-11-24 21:12:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 20:39:46 +0100 osobnik zwany Stefan
    Szczygielski wystukał:

    podeprzesz sie ustawą?

  • 9. Data: 2010-11-24 21:17:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-24 21:12, masti wrote:
    > podeprzesz sie ustawą?

    Mówisz i masz.

    Ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych, art. 6, ustęp 1, punkt 1.

    "1. Podstawę opodatkowania stanowi:

    1) przy umowie sprzedaży - wartość rynkowa rzeczy lub prawa majątkowego;"

    Piotrek

  • 10. Data: 2010-11-24 21:17:38
    Od: Wreith <w...@w...pl>

    W dniu 2010-11-24 21:09, Rafał Grzelak pisze:

    > Przyniesc pani na biurko wszystkie zepsute elementy :D

    Na pewno sprawę załatwi faktura od mechanika za naprawę i części...