  • 11. Data: 2023-12-31 20:05:08
    Temat: Re: Wcześniejsze badanie techniczne
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.12.2023 o 01:36, J.F pisze:
> [...]
    termin-badania-technicznego-w-niedziele.html

    > Tak gwoli ścisłości, to w ustawie jest
    > "5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie,
    > z zastrzeżeniem ust. 6-10."
    >
    > Brzmi, jakby chodziło o rok kalendarzowy :-)
    >
    > Ale juz w innych miejscach jest o terminie badania, więc widać ustawa
    > się pogodziła z rzeczywistością :-)
    >
    > w szczególnosci
    > 6. "... a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia
    > przeprowadzenia badania."
    >
    > A nie tam "po", bo niedziela była :-)
    >
    > I o żadnych 30 dniach nie ma mowy.

    Może przez rozporządzenie "wprowadzali" :-)

  • 12. Data: 2024-01-01 22:52:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Ma rację. Zgłoszenie do badania technicznego może nastąpić 30 dni
    > przed terminem. Data następnego badania obowiązuje od *daty*
    > przeglądu, który MUSI być wpisany zgodnie z faktem. Czyli nie
    > możesz jechać 50 dni przed terminem ale 30 dni przed możesz. Data
    > wpisana w dowód czy CEPIK musi być datą wykonania przeglądu. Nie
    > można wpisywać sobie daty z przyszłości.

    Czlowiek uczy sie całe zycie.
    Ciekawe jaki jest powĂłd tego ze nie moge sobie co pol roku zrobic
    nowego przegladu waznego kolejny rok?
    Bali sie ze bede zbyt dokładnie dbał o własne auto?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 13. Data: 2024-01-02 00:51:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.01.2024 o 22:52, Budzik pisze:

    > Czlowiek uczy sie całe zycie.
    > Ciekawe jaki jest powód tego ze nie moge sobie co pol roku zrobic
    > nowego przegladu waznego kolejny rok?

    Mylisz obowiązek z "potrzebą" :)

    > Bali sie ze bede zbyt dokładnie dbał o własne auto?

    A kto Ci zabrania jechać do diagnosty codziennie?

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/pr
    awo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-81

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2024-01-02 17:52:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Mylisz obowiązek z "potrzebą" :)

    Hmm, czy aby na pewno?
    Nie wiem do konca co chciałes przez to powiedziec.

    > A kto Ci zabrania jechać do diagnosty codziennie?

    Ale z tego co pisząprzedpiscy, zapłace za przeglad a do dowodu mi go
    nie wbija, skoro mozna najwczesniej 30 dni przed zakonczeniem waznosci
    poprzedniego badania.

    > https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/pr
    awo-o-ruchu-dro
    > gowym-16798732/art-81

    a dałbys rade napisac co miałes na mysli i nie zmuszac mnie do czytania
    "ze zrozumieniem" tego czegos ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 15. Data: 2024-01-02 19:03:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.01.2024 o 17:52, Budzik pisze:
    [...]
    > Hmm, czy aby na pewno?
    > Nie wiem do konca co chciałes przez to powiedziec.

    Że masz obowiązek jechać na przegląd raz do roku i w tym obowiązku
    widnieje data ROCZNA bo tak stanowi przepis.

    Możesz też przegląd robić codziennie.

    > Ale z tego co pisząprzedpiscy, zapłace za przeglad a do dowodu mi go
    > nie wbija, skoro mozna najwczesniej 30 dni przed zakonczeniem waznosci
    > poprzedniego badania.

    Za każdy przegląd się płaci a nie za pieczątkę. Tutaj właśnie mylisz
    obowiązek z Twoim 'widzimisię". Co ciekawe, wiele osób dokonuje
    przeglądu w stacji diagnostycznej, podczas zakupu samochodu i płacą za
    to bez pieczątki. Ja mam takiego diagnostę i on mnie bardzo lubi. Jeśli
    coś mi np. stuka w zawieszeniu, najpierw jadę do diagnosty...po
    diagnozę, potem dopiero do mechanika, jeśli sam nie dam rady czegoś
    wymienić/naprawić. Polecam.

    awo-o-ruchu-dro

    > a dałbys rade napisac co miałes na mysli i nie zmuszac mnie do czytania
    > "ze zrozumieniem" tego czegos ;-DDD

    Czyli rozumiem to tak. Chce Ci się jeździć co jakiś czas na przegląd w
    ciągu roku ale zmuszasz mnie do ponownego czytania przepisów,
    skopiowania treści na grupę bo Ci się nie chce?

    Ciekawe, że odpisać Ci się w ogóle chciało :) Zaiste ciekawa obrona
    przed wiedzą :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2024-01-02 21:21:35
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 01/01/2024 21:52, Budzik wrote:

    > Czlowiek uczy sie całe zycie.
    > Ciekawe jaki jest powód tego ze nie moge sobie co pol roku zrobic
    > nowego przegladu waznego kolejny rok?
    > Bali sie ze bede zbyt dokładnie dbał o własne auto?

    dokładnie, straszna głupota.

    Ja w tym roku przegląd zrobiłem 1.5 miesiąca wcześniej - gdybym zrobił
    miesiąc wcześniej to by się przedłużył o 13 miesięcy (tak to działa w
    UK), a że zrobiłem 1.5 miesiąca wcześniej to tylko o 12 - ale i tak mi
    się to opłacało bardziej niż marnować kolejny raz czas na warsztacie
    (tutaj na przegląd trzeba się umawiać i raczej nie robią od ręki)

    Lukasz

  • 17. Data: 2024-01-02 21:24:19
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 02/01/2024 18:03, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > skopiowania treści na grupę bo Ci się nie chce?
    >
    > Ciekawe, że odpisać Ci się w ogóle chciało :) Zaiste ciekawa obrona

    niektórzy oddają auta do serwisu i przy okazji mogliby mieć przegląd
    zrobiony. Albo np taki Piter z tej grupy, który używa auto raz na 3
    miesiące, a do Polski musi przylecieć w wyznaczonym terminie, bo tydzień
    wcześniej będzie źle ;)

    Lukasz

  • 18. Data: 2024-01-03 00:31:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.01.2024 o 21:24, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > zrobiony. Albo np taki Piter z tej grupy, który używa auto raz na 3
    > miesiące, a do Polski musi przylecieć w wyznaczonym terminie, bo tydzień

    Nie widzę problemu. Zostawiam zapasowe kluczyki, spisuję licznik i
    znajduję osobę odpowiedzialną/firmę, która to ogarnie "w terminie". Co
    innego jak ktoś chce "cebulić". Piter trochę cebuli :) Za chwilę wejdzie
    przepis, że miesiąc po terminie jest kara i co? Obecnie go jeszcze nie
    ma wdrożonego. To są przypadki jednostkowe. Dla mnie, nigdy nie miałem
    problemów z terminem przeglądu i wygląda, że nie będę miał. Po prostu
    potrafię się ogarnąć a nie znajdować/robić problemy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2024-01-03 01:46:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > problemów z terminem przeglądu i wygląda, że nie będę miał. Po prostu
    > potrafię się ogarnąć a nie znajdować/robić problemy.

    Dopowiem. Co roku miałem problem z terminem, który wypada "w moje
    wakacje" (wrzesień) i tak programuję wakacje, że przeciągnąłem termin do
    października po 3 latach bez problemu. Jaki to problem? Po prostu
    kupiłem auto, które miało przegląd w danym czasie, który mi nie
    odpowiadał, to sobie zmieniłem korzystając z 30 dni na operację :)
    Zwykłe planowanie ZNANEGO z wyprzedzeniem rocznym terminu...OK mam 500m
    do stacji diagnostycznej, co nawet w przypadku wprowadzenia obowiązku
    -30 dni PO terminie, nadal utrzymuje mnie w przepisach :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2024-01-03 08:50:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.01.2024 o 21:21, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > się to opłacało bardziej niż marnować kolejny raz czas na warsztacie
    > (tutaj na przegląd trzeba się umawiać i raczej nie robią od ręki)

    Jeden kit, przegląd powinien zależeć głównie od przebiegu. Jak masz
    kilka osobistych samochodów używanych naprzemiennie to robisz przeglądy,
    które niczego nie wnoszą.