  • 1. Data: 2018-06-29 10:26:35
    Temat: Wiecie ile w Polsce kosztowała budowa autostrad?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Nie wiecie.
    A dlaczego?

    http://niewygodne.info.pl/artykul8/04191-Znowu-tajne
    -porozumienie-ws-autostrad.htm

    Umowa koncesyjna na płatny odcinek A1 utajniona. Umowa koncesyjna na "kulczykowy"
    odcinek A2 utajniona. Umowa koncesyjna na płatny odcinek A4 (najdroższy w Polsce)
    utajniona. Jakby tego było mało w lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    (GDDKiA) zawarła z chińskim konsorcjum COVEC tajną ugodę w/s rozwiązania sporu
    związanego z budową autostrady A2, a obecnie podobnie tajną ugodę zawarła ze spółką
    PBG w zakresie budowy fragmentu A1 między Toruniem a Łodzią. Dlaczego w sprawie
    polskich autostrad musi być aż tyle tajemnic?!

    A już o tym :

    Krzysztof Kondraciuk nie szczędził ciepłych słów w stosunku do Chińczyków: -
    "Pragniemy podkreślić, jak znaczący wysiłek obie strony sporu włożyły w doprowadzenie
    do podpisania tej ugody. Finał w postaci polubownego rozwiązania sporu to dowód na
    rzetelność i wiarygodność naszych chińskich partnerów z Covec. Przyczyni się to do
    wzmocnienia polsko - chińskiej kooperacji gospodarczej i handlowej. Mamy także
    nadzieję, że przyszłość przyniesie konkretną współpracę, zarówno z COVEC jak i innymi
    przedsiębiorstwami Państwa Środka".

    to nie warto nawet gadać.

  • 2. Data: 2018-06-29 16:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >"kulczykowy" odcinek A2 utajniona.
    >Umowa koncesyjna na płatny odcinek A4 (najdroższy w Polsce)

    Ale to umowy koncesyjne, czyli dalsze oplaty.
    Ile obecnie kosztuje budowa, to w miare wiemy, bo kwoty z przetargow
    podano.

    Np ta nowa S3 z Legnicy do Lubina
    https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29742/S3-omija-Legnic
    e-i-dociera-do-Lubina

    Tylko tak to napisali, ze nie wiem - te 1.89mld to za te 24 km, czy za
    wiecej ..

> [...]
    >fragmentu A1 między Toruniem a Łodzią.
    > Dlaczego w sprawie polskich autostrad musi być aż tyle tajemnic?!

    No coz, w swietle pozniejszej transparentnosci wielu przetargow to
    istotnie dziwne, ale czesto ta tajemnica bywa obu stronom przydatna.
    GD nie chce sie przyznac ze tak duzo zaplacila, Chinczycy ze tak malo
    dostali, a dobre porozumienie to z definicji takie, z ktorego obie
    strony sa w rownym stopniu niezadowolone :-)

> [...]
    >Mamy także nadzieję, że przyszłość przyniesie konkretną współpracę,
    >zarówno z COVEC jak i innymi >przedsiębiorstwami Państwa Środka".

    No czemu, moze sie starali. Tylko ile to juz lat - 6 ?

    Czyzby z PO nie szlo sie dogadac ? ;-)

    J.